Bmw E39 528

BMW e39 528 som ska snyggas till och byggas ljud i som de ser ut just nu
  • 5 Följare
  • 8 625 Visningar
  • Projektet avslutat 4 mars 2023
Tyfors Svetsare
13 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:

Tyfors skrev:

izaac skrev:
Tjena, var i garaget igår och satte batteriet på laddning på morgonen sen på eftermiddagen så satte jag i de och gav den lite startgas sen efter några minuter så hoppa den igång smile så var ute och körde en runda för att se om den blev varm och om där försvann något vatten, men inget av de så de känns som ett gott tecken tycker jag smile Idag så var jag och lånade en diagnos dator, då la den först på vevaxelsensorn och motortempgivare (vilken av dom vet jag inte) sen nollade jag felkoderna och starta upp den igen och andra gången la den på vevaxelsensor och lmm, så jag tar och byter alla 3 sakerna så vet jag att de inte kommer upp på ett tag igen iallafall smile Har dock inga nya bilder på den så blir bara text idag, hoppas de går bra ändå wink

Kom gärna med tankar och idéer så får ni ha en bra dag smile

Trevligt att den starta smile

Jag kan stå på tomgång flera timmar utan att tempen rör sig men åker ja 2 mil då börjar tempen stiga =/ sjunker om ja stannar å står still =/ så bara under färd tempen sticker.

Så prova ut på en längre tur smile

Jag var ute och körde nästan 3 mil och inget hände, sen vågade jag inte köra längre då bilen är avställd och oförsäkrad, och att jag inte har något körkort, så ibland är de bra att ha garaget på landet wink

Då har du nog inga problem alls smile eller iaf inget me toppen å göra.

Trevligt å bo på landet smile

Nu inväntas de bara mer bilder wink

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
izaac
14 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Tyfors skrev:

Trevligt att den starta smile

Jag kan stå på tomgång flera timmar utan att tempen rör sig men åker ja 2 mil då börjar tempen stiga =/ sjunker om ja stannar å står still =/ så bara under färd tempen sticker.

Så prova ut på en längre tur smile

Jag var ute och körde nästan 3 mil och inget hände, sen vågade jag inte köra längre då bilen är avställd och oförsäkrad, och att jag inte har något körkort, så ibland är de bra att ha garaget på landet wink

Då har du nog inga problem alls smile eller iaf inget me toppen å göra.

Trevligt å bo på landet smile

Nu inväntas de bara mer bilder wink

Hoppas också på att där inte är något alls med toppen smile

hahah nja bor mitt i stan men har garaget som jag och några kompisar hyr en bit ut på landet wink

Mer bilder kommer att koma va så säker på de wink kul att de uppskattas smile

Tyfors Svetsare
14 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Jag var ute och körde nästan 3 mil och inget hände, sen vågade jag inte köra längre då bilen är avställd och oförsäkrad, och att jag inte har något körkort, så ibland är de bra att ha garaget på landet wink

Då har du nog inga problem alls smile eller iaf inget me toppen å göra.

Trevligt å bo på landet smile

Nu inväntas de bara mer bilder wink

Hoppas också på att där inte är något alls med toppen smile

hahah nja bor mitt i stan men har garaget som jag och några kompisar hyr en bit ut på landet wink

Mer bilder kommer att koma va så säker på de wink kul att de uppskattas smile

Tur om iaf nån har tur me en bmw som gått varm hehe.

Även om du bor i stan så sett så är du ju iaf på landet när ni skruvar wink

Bra de här väntas de på bilder innan du börjar tona sänka osv wink

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
izaac
20 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tjena, var ett tag sen nu men har inte hänt så mycket nu, men var ju Vallåkra träffen nu så var nere en runda idag, så gick och kollade lite på marknaden dom har där och hittade en ny lmm till bilen så nu inväntas bara dom nya delarna som jag har beställt, 2 nya luft skruvar, övre kyllarslangen och en vevaxelgivare, som jag förhoppningsvis får nu i veckan smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220826/220826-f97e7e0e94b3d68dd7ada78ef3e43d60.jpg
Har även fått fatt i lite andra saker, hittade en nästan komplett motor i skrotcontainern vid garaget så tog och plockade in den, hittade även ett löst 525 insug som ska på med tiden smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220826/220826-29e77c7f2db25901d8a741b6f2bc81e8.jpg
Kom gärna med tankar och idéer så får ni ha en bra kväll smile

Tyfors Svetsare
24 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

Tjo smile
Ja slänger mig in i denna tråd igen.

Va har du för bar släpp på ditt kylar lock?

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
izaac
24 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tyfors skrev:
Tjo smile
Ja slänger mig in i denna tråd igen.

Va har du för bar släpp på ditt kylar lock?

tjena smile
Ja du de var en jävligt bra fråga, de vet jag faktiskt inte. Står de på locket? isåfall kan jag nog kolla i helgen om jag hinner med de smile

izaac
24 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tjena, nu är de några dagar sen jag la upp något, men de har hänt lite nu smile
Var ju som sagt i förra inlägget att jag var på Vallåkra träffen och köpte en ny lmm, några dagar innan träffen så satte jag mig och beställde dom nya sakerna som kom i tisdags så då fick jag tillbaka lite motivation till att sätta ihopa bilen, så körde till biltema och köpte ett nytt oljefilter, tryckte på de på locket sen så satte jag dit vevaxelgivaren och dom nya luftskruvarna till kylsystemet och tänkte inte mer på de och allt kändes bra för en uppstart, var bara de att oljefiltret låg kvar på bänken hmm kan ju säga de att oljepumpen funkar iallafall som den ska, för nu ligger de olja under hela bilen, men var bara å se glad ut och skruva dit oljefiltret sen i med lite ny olja, så ska ta och besiktiga den nu någon gång sen ska jag ta och göra en mindre servis på den smile Efter besiktningen så är tanken att jag ska få fatt i en ny framskärm till höger sidan för den är helt upp rostad, sen ska jag ha på ett 2,5l insug, så kanske den blir lite roligare wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220826/220826-0dc750fed16306acde9c3569bb42ffa0.jpg
Fler bilder kommer komma smile
Kom gärna med tankar och idéer så får ni ha en bra kväll smile

Tyfors Svetsare
24 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:

Tyfors skrev:
Tjo smile
Ja slänger mig in i denna tråd igen.

Va har du för bar släpp på ditt kylar lock?

tjena smile
Ja du de var en jävligt bra fråga, de vet jag faktiskt inte. Står de på locket? isåfall kan jag nog kolla i helgen om jag hinner med de smile

De står på locket smile
Antingen 140 eller 200 som ja förstått det så finns båda varianterna men främst så sitter 140 locke på dieslarna.

Vet inte om ja kan testa ett sånt lock på min 528:a? Eller om nåt blir fel då?

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
izaac
26 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Tyfors skrev:
Tjo smile
Ja slänger mig in i denna tråd igen.

Va har du för bar släpp på ditt kylar lock?

tjena smile
Ja du de var en jävligt bra fråga, de vet jag faktiskt inte. Står de på locket? isåfall kan jag nog kolla i helgen om jag hinner med de smile

De står på locket smile
Antingen 140 eller 200 som ja förstått det så finns båda varianterna men främst så sitter 140 locke på dieslarna.

Vet inte om ja kan testa ett sånt lock på min 528:a? Eller om nåt blir fel då?

Där ser man, visste inte ens att de fanns olika, men de bör väl bara vara att prova, jag känner mest att där bör inte vara något som kan bli fel? Men så är de kanske smile

Tyfors Svetsare
26 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:

Tyfors skrev:

izaac skrev:

tjena smile
Ja du de var en jävligt bra fråga, de vet jag faktiskt inte. Står de på locket? isåfall kan jag nog kolla i helgen om jag hinner med de smile

De står på locket smile
Antingen 140 eller 200 som ja förstått det så finns båda varianterna men främst så sitter 140 locke på dieslarna.

Vet inte om ja kan testa ett sånt lock på min 528:a? Eller om nåt blir fel då?

Där ser man, visste inte ens att de fanns olika, men de bör väl bara vara att prova, jag känner mest att där bör inte vara något som kan bli fel? Men så är de kanske smile

Ja har googlat å allt ja hittat är att 1.4bars locket sitter främst på dieslarna. Samt svaret att dom gjorde ett lock som öppnar tidigare för att minska påfrestningar på allt annat.

Lättast vore ju att testa byta lock men samtidigt så vill ja ha ett svar på om nån har bytt så ja inte pajar mitt lock för då är ja ju Billös helt iställe =/

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
izaac
27 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Tyfors skrev:

De står på locket smile
Antingen 140 eller 200 som ja förstått det så finns båda varianterna men främst så sitter 140 locke på dieslarna.

Vet inte om ja kan testa ett sånt lock på min 528:a? Eller om nåt blir fel då?

Där ser man, visste inte ens att de fanns olika, men de bör väl bara vara att prova, jag känner mest att där bör inte vara något som kan bli fel? Men så är de kanske smile

Ja har googlat å allt ja hittat är att 1.4bars locket sitter främst på dieslarna. Samt svaret att dom gjorde ett lock som öppnar tidigare för att minska påfrestningar på allt annat.

Lättast vore ju att testa byta lock men samtidigt så vill ja ha ett svar på om nån har bytt så ja inte pajar mitt lock för då är ja ju Billös helt iställe =/

okej, men jag ska till garaget nu runt middag så ska jag kolla upp vad jag har för något smile

Tyfors Svetsare
27 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Där ser man, visste inte ens att de fanns olika, men de bör väl bara vara att prova, jag känner mest att där bör inte vara något som kan bli fel? Men så är de kanske smile

Ja har googlat å allt ja hittat är att 1.4bars locket sitter främst på dieslarna. Samt svaret att dom gjorde ett lock som öppnar tidigare för att minska påfrestningar på allt annat.

Lättast vore ju att testa byta lock men samtidigt så vill ja ha ett svar på om nån har bytt så ja inte pajar mitt lock för då är ja ju Billös helt iställe =/

okej, men jag ska till garaget nu runt middag så ska jag kolla upp vad jag har för något smile

Kalas smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
izaac
27 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Tyfors skrev:

Ja har googlat å allt ja hittat är att 1.4bars locket sitter främst på dieslarna. Samt svaret att dom gjorde ett lock som öppnar tidigare för att minska påfrestningar på allt annat.

Lättast vore ju att testa byta lock men samtidigt så vill ja ha ett svar på om nån har bytt så ja inte pajar mitt lock för då är ja ju Billös helt iställe =/

okej, men jag ska till garaget nu runt middag så ska jag kolla upp vad jag har för något smile

Kalas smile

Nu har jag precis kommit hem från garaget, och det står 230 på mitt lock smile så kan tyvärr inte svara på vad som händer om man sätter ett 140 lock på dom hmm

Tyfors Svetsare
28 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:

Tyfors skrev:

izaac skrev:

okej, men jag ska till garaget nu runt middag så ska jag kolla upp vad jag har för något smile

Kalas smile

Nu har jag precis kommit hem från garaget, och det står 230 på mitt lock smile så kan tyvärr inte svara på vad som händer om man sätter ett 140 lock på dom hmm

230?
Snacka om att man inte blev nå klokare på de svaret haha.

Vart är allt bmw folk? Nån borde ju veta nåt? smile får inga direkt svar i min projekt tråd heller =/

Ja får väl helt enkelt beställa ett nytt lock å se om de hjälper nåt annars blir de väl att lyfta toppen men då har ja nästa bekymmer me de här med vanos. Hur den ska ställas in när toppen åker på igen. Eller så blir de ett maskin byte =/

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
izaac
29 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Tyfors skrev:

Kalas smile

Nu har jag precis kommit hem från garaget, och det står 230 på mitt lock smile så kan tyvärr inte svara på vad som händer om man sätter ett 140 lock på dom hmm

230?
Snacka om att man inte blev nå klokare på de svaret haha.

Vart är allt bmw folk? Nån borde ju veta nåt? smile får inga direkt svar i min projekt tråd heller =/

Ja får väl helt enkelt beställa ett nytt lock å se om de hjälper nåt annars blir de väl att lyfta toppen men då har ja nästa bekymmer me de här med vanos. Hur den ska ställas in när toppen åker på igen. Eller så blir de ett maskin byte =/

kollade på locket lite nu idag, såg fel innan det stod 200 på de och inte 230 smile

Tyfors Svetsare
29 augusti 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Nu har jag precis kommit hem från garaget, och det står 230 på mitt lock smile så kan tyvärr inte svara på vad som händer om man sätter ett 140 lock på dom hmm

230?
Snacka om att man inte blev nå klokare på de svaret haha.

Vart är allt bmw folk? Nån borde ju veta nåt? smile får inga direkt svar i min projekt tråd heller =/

Ja får väl helt enkelt beställa ett nytt lock å se om de hjälper nåt annars blir de väl att lyfta toppen men då har ja nästa bekymmer me de här med vanos. Hur den ska ställas in när toppen åker på igen. Eller så blir de ett maskin byte =/

kollade på locket lite nu idag, såg fel innan det stod 200 på de och inte 230 smile

Ja själv va på skroten idag. (Hjälpte en kompis å hämta host saab grejer te folkrace) hitta då en bmw 523i som ja tog locket av men om de hjälper mig får vi se.

Ja är dock inställd på att riva toppen men då ja inte kan nåt om vanos så drar ja mig för de =/

Testa nå mirakel medel å hälla i kanske? =/

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
izaac
30 augusti 2017 · 70 Inlägg

Tyfors skrev:

izaac skrev:

Tyfors skrev:

230?
Snacka om att man inte blev nå klokare på de svaret haha.

Vart är allt bmw folk? Nån borde ju veta nåt? smile får inga direkt svar i min projekt tråd heller =/

Ja får väl helt enkelt beställa ett nytt lock å se om de hjälper nåt annars blir de väl att lyfta toppen men då har ja nästa bekymmer me de här med vanos. Hur den ska ställas in när toppen åker på igen. Eller så blir de ett maskin byte =/

kollade på locket lite nu idag, såg fel innan det stod 200 på de och inte 230 smile

Ja själv va på skroten idag. (Hjälpte en kompis å hämta host saab grejer te folkrace) hitta då en bmw 523i som ja tog locket av men om de hjälper mig får vi se.

Ja är dock inställd på att riva toppen men då ja inte kan nåt om vanos så drar ja mig för de =/

Testa nå mirakel medel å hälla i kanske? =/

har själv funderat på att köra i kyllartätning men de känns inte riktigt bra känner jag, men i värsta fal får de väll bli så

izaac
3 september 2017 · 70 Inlägg

Tjena, ett tag sen nu men har inte hänt så mycket tyvärr, men var på biltema häromdagen och köpte nya lampor till p-ljuset fram, tycker själv de blev snyggare med led smilehttps://www1.garaget.org/gallery/images/221/220826/220826-6976c4187edd31c0e296fbf764b4f59f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220826/220826-48085cffcffeccce53d3baf862264264.jpg
sen har de inte hänt mycket mer hmm
kom gärna med tankar och idéer så får ni ha en bra dag smile

Tyfors Svetsare
4 september 2017 · 1 150 Inlägg

izaac skrev:
Tjena, ett tag sen nu men har inte hänt så mycket tyvärr, men var på biltema häromdagen och köpte nya lampor till p-ljuset fram, tycker själv de blev snyggare med led smilehttps://www1.garaget.org/gallery/images/221/220826/220826-6976c4187edd31c0e296fbf764b4f59f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220826/220826-48085cffcffeccce53d3baf862264264.jpg
sen har de inte hänt mycket mer hmm
kom gärna med tankar och idéer så får ni ha en bra dag smile

Kylar tätning å allt va de heter är inget ja testat nån gång utan man har alltid lyft toppen å tittat. Men då bmw har vanos å att de oftast följer med gängor från blocket när man lyfter toppen så verkar nån typ av medel lovande å testa.

De blev bra skillnad på p ljusen smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang