740- 86 b230e svarar inte på gas

Svartepetter
28 juli 2017 · 2 Inlägg

Hej! Som rubriken lyder har jag en 740 -86 med en b230e.

Allt började med att jag var påväg hem en kväll och bilen började sluta svara på gasen vid mycket gas, (den blöddrade bara och gick illa) så jag gasade lite mindre bara helt enkelt. Sen efter en stund vart det likadant, så höll jag på tills jag knappt kunde gasa alls. Nu har bilen stått väldigt länge och jag tänkte försöka få liv i den igen. Nu när jag startar bilen så kan den gå som den ska i 100 meter om jag har tur, annars börjar den blöddra på gas direkt vid start. Försöker jag åka när den går som sämst så lägger bilen i stort sätt av.

Jag har bytt : Tändkablar, tändstift, Tändspole, Fördelare(hallgivare) =denna ska bytas mot en ny som jag kan garantera fungera, provtryckt bränsle och kollat spridare. Kollat över luftfiltret.

Mvh Anton smile

Senast redigerat av Svartepetter (28 juli 2017)

simlar
28 juli 2017 · 5 526 Inlägg

Du har inte något luftläckage någonstans? K-jet är extremt känsligt för detta.

Måste bara tätt hela vägen från bränslefördelaren fram till insugsventilen för att skiten ska funka ordentligt.
Ta loss insugsningsröret och kolla om mätskivan rör sig när du gasar, om inte mätskivan rör sig så sprutar inte k-jet in mer soppa och bilen svarar då ej gå gas.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Svartepetter
28 juli 2017 · 2 Inlägg

Okej, tack för tipset det ska jag kolla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang