2892
Sök

Köpråd Saab 9-5 biopower

69 Inlägg
5 augusti 2017
Trådstartare
Godagens alla glada!
Nu är de så att försäkringsbolaget löste in min passat så har jag fastnat för Saab 9-5 2,3t biopower 2006 och nyare! Vad har ni att säga om dessa som familjebilar?  Och har ni några tips vad man ska akta sig för! Då min budget ligger på Max 30000 så försöker jag hitta någon som har gått 20k mil! Har även tittat lite mot aero hållet men då stiger priserna tyvärr lite väl mycket!

En liten fråga till tror ni att man kan få på 9,5 fälgar bak på en nyare Saab med ET35?
fick nämligen behålla mina fälgar efter passaten och de är 8,5 fram och 9,5 bak med ET35!

Mvh Mattias

4 261 Inlägg
5 augusti 2017
Hoy! min kompis på jobbet har en 9-5 manuell aero med 250hk motorn, den är röd och ser faktiskt väldigt sportig ut. Han ska va jävligt nöjd me den iaf. Den är trimmad med chip och skönare avgassystem så den ger typ 320+hk nu. Går jävligt bra iaf enligt honom och han verkar väldigt glad. 05 tror jag han har och  han gav väl där nånstans 50 vad jag vet, några år sen. Han har bytt intercooler, nån givare här o där samt luftmassemätare. Även lite slitagedelar som belägg o skivor. Sen bytte han växellåda också eftersom ja tror han lekte för hårt med bilfan^^ Men snygg är den när han kommer till jobbet och parkerar. Så om du vill ha en kan ja rekommendera dig kanske en sån. tycker inte 06 modellen ser så fin ut faktiskt, lite annorlunda stil. en till kompis på jobbet har en 9-3 tror också nånstans 05 men den ser betydligt mindre ut.

Sök