Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

Evildan
2 september 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

jävlar 5 tim resa. ska du inte hänga med?^^hämta mig med priusen, så köper vi den. Jag måste ha en lexus altså. vi går fram o prutar tsammans bruschan med varsin kebab i handen. Ne men seriöst så fort ja har stålarna i handen åker ja nånstans med cashen i en dollar påse och köper nått. häng me vetja ^^

Kycklingkebabrulle med bägge såserna utan surgurka (feferoni) med en halvliter Pepsi Max. Gott.
Jag följer gärna med som stöd/råd/pruthjälp om jag har möjlighet när resan går.

vore trevligt! Det enda jag har som krav är att den är välservad samt inte för mycket smällar på karossen. elstol^^ får se om de blir svart eller vitt. så om du hittar nått säg till_^^ ingen av dina kontakter har nått?

Den i Malmö hade jag kikat på.
Jag brukar iofs åka land och rike runt, har varit i Malmö o Ronneby som längst söderut och Ånäset o Ammarnäs som längst norrut när jag köpt bilar.
Nu blir det oftast hemmavid då jag får dom bekvämt lagda i knät.
Jag har inte någon Lexus alls hos kamraterna förutom den i Strängnäs som saknar elstol och ligger över budgettaket.

panda666
2 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Kycklingkebabrulle med bägge såserna utan surgurka (feferoni) med en halvliter Pepsi Max. Gott.
Jag följer gärna med som stöd/råd/pruthjälp om jag har möjlighet när resan går.

vore trevligt! Det enda jag har som krav är att den är välservad samt inte för mycket smällar på karossen. elstol^^ får se om de blir svart eller vitt. så om du hittar nått säg till_^^ ingen av dina kontakter har nått?

Den i Malmö hade jag kikat på.
Jag brukar iofs åka land och rike runt, har varit i Malmö o Ronneby som längst söderut och Ånäset o Ammarnäs som längst norrut när jag köpt bilar.
Nu blir det oftast hemmavid då jag får dom bekvämt lagda i knät.
Jag har inte någon Lexus alls hos kamraterna förutom den i Strängnäs som saknar elstol och ligger över budgettaket.

fan:/ men säg till gärna ifall du ser nått dyka upp i trakterna. ska också hålla koll och väntar in stålarna. blir köp så fort ja ser nått fint. blir spännande.

panda666
3 september 2017 · 4 250 Inlägg

viccoA skrev:
Ett litet tips wink



https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 23&w=3

den va fin, frågan är om den håller ihop lika bra som lexusen?^. tror jag har fastnat rätt bra för lexus nu ^^ tack för tipset endå. Känner du nån som har en lexus is300h till salu?

Evildan
3 september 2017 ·

panda666 skrev:

viccoA skrev:
Ett litet tips wink



https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 23&w=3

den va fin, frågan är om den håller ihop lika bra som lexusen?^. tror jag har fastnat rätt bra för lexus nu ^^ tack för tipset endå. Känner du nån som har en lexus is300h till salu?

Mm mm mm, en två år gammal stockholmsdieselhybridtaximerca som har rullat endast 9500mil, mumsfillibabba.

panda666
3 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

viccoA skrev:
Ett litet tips wink



https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 23&w=3

den va fin, frågan är om den håller ihop lika bra som lexusen?^. tror jag har fastnat rätt bra för lexus nu ^^ tack för tipset endå. Känner du nån som har en lexus is300h till salu?

Mm mm mm, en två år gammal stockholmsdieselhybridtaximerca som har rullat endast 9500mil, mumsfillibabba.

var inte orolig:) har fastnat för jävligt på hybrider nu och lexus:) drömmer varje natt o dag om en lexus hybrid som en liten pojke som väntar på att öppna julklapparna efter kalle anka^^ så fort ja ser en i närheten kommer ja slå till snabbare än hassan kan fixa en kebab talrik;)

Evildan
3 september 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

den va fin, frågan är om den håller ihop lika bra som lexusen?^. tror jag har fastnat rätt bra för lexus nu ^^ tack för tipset endå. Känner du nån som har en lexus is300h till salu?

Mm mm mm, en två år gammal stockholmsdieselhybridtaximerca som har rullat endast 9500mil, mumsfillibabba.

var inte orolig:) har fastnat för jävligt på hybrider nu och lexus:) drömmer varje natt o dag om en lexus hybrid som en liten pojke som väntar på att öppna julklapparna efter kalle anka^^ så fort ja ser en i närheten kommer ja slå till snabbare än hassan kan fixa en kebab talrik;)

Jag om det var jag som letade hade tagit mig en dag att åka till Malmö för att hämta F-Sporten, dom är ovanliga och klart fräschast av IS300H-versionerna och speciellt den som är fullständigt fullsmetad med all möjlig utrustning.
Nästan jag blir sugen på den själv eftersom priset ligger i nivå med Comfort likssssm.
Skippa kebaben och kör på en Tikka Masala som har långkokats i en Tandoori nere i Malmö.

panda666
3 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Mm mm mm, en två år gammal stockholmsdieselhybridtaximerca som har rullat endast 9500mil, mumsfillibabba.

var inte orolig:) har fastnat för jävligt på hybrider nu och lexus:) drömmer varje natt o dag om en lexus hybrid som en liten pojke som väntar på att öppna julklapparna efter kalle anka^^ så fort ja ser en i närheten kommer ja slå till snabbare än hassan kan fixa en kebab talrik;)

Jag om det var jag som letade hade tagit mig en dag att åka till Malmö för att hämta F-Sporten, dom är ovanliga och klart fräschast av IS300H-versionerna och speciellt den som är fullständigt fullsmetad med all möjlig utrustning.
Nästan jag blir sugen på den själv eftersom priset ligger i nivå med Comfort likssssm.
Skippa kebaben och kör på en Tikka Masala som har långkokats i en Tandoori nere i Malmö.

jävlar bara långt att åka, vad tar det sen att åka bil tbax till stockholm? 4-5tim? laglig fart hehe. jo jävligt sugen på en sån. behövde den ligga så långt bort.

caromania Forummoderator
3 september 2017 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

var inte orolig:) har fastnat för jävligt på hybrider nu och lexus:) drömmer varje natt o dag om en lexus hybrid som en liten pojke som väntar på att öppna julklapparna efter kalle anka^^ så fort ja ser en i närheten kommer ja slå till snabbare än hassan kan fixa en kebab talrik;)

Jag om det var jag som letade hade tagit mig en dag att åka till Malmö för att hämta F-Sporten, dom är ovanliga och klart fräschast av IS300H-versionerna och speciellt den som är fullständigt fullsmetad med all möjlig utrustning.
Nästan jag blir sugen på den själv eftersom priset ligger i nivå med Comfort likssssm.
Skippa kebaben och kör på en Tikka Masala som har långkokats i en Tandoori nere i Malmö.

jävlar bara långt att åka, vad tar det sen att åka bil tbax till stockholm? 4-5tim? laglig fart hehe. jo jävligt sugen på en sån. behövde den ligga så långt bort.

Motorväg hela vägen. Plocka hem en enkel flygbiljett från mrJet och blås ner en morgon, så är du hemma lagom till middagen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
3 september 2017 · 4 250 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Jag om det var jag som letade hade tagit mig en dag att åka till Malmö för att hämta F-Sporten, dom är ovanliga och klart fräschast av IS300H-versionerna och speciellt den som är fullständigt fullsmetad med all möjlig utrustning.
Nästan jag blir sugen på den själv eftersom priset ligger i nivå med Comfort likssssm.
Skippa kebaben och kör på en Tikka Masala som har långkokats i en Tandoori nere i Malmö.

jävlar bara långt att åka, vad tar det sen att åka bil tbax till stockholm? 4-5tim? laglig fart hehe. jo jävligt sugen på en sån. behövde den ligga så långt bort.

Motorväg hela vägen. Plocka hem en enkel flygbiljett från mrJet och blås ner en morgon, så är du hemma lagom till middagen.

ugh måste planera in det lite. kanske åka ditt en lörda morgon säg 5 på morgonen och vara hemma kanske eftermidda sen. ska kolla hur många timmars bilkörning det är hemmåt.

Muttley
3 september 2017 ·

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:

jävlar bara långt att åka, vad tar det sen att åka bil tbax till stockholm? 4-5tim? laglig fart hehe. jo jävligt sugen på en sån. behövde den ligga så långt bort.

Motorväg hela vägen. Plocka hem en enkel flygbiljett från mrJet och blås ner en morgon, så är du hemma lagom till middagen.

ugh måste planera in det lite. kanske åka ditt en lörda morgon säg 5 på morgonen och vara hemma kanske eftermidda sen. ska kolla hur många timmars bilkörning det är hemmåt.

6-7 timmar tar de att köra. 61 mil mellan centralstationerna.   Inte så långt.  Du har snabb motorväg upp till Helsingborg förutsatt att du ger fan i att köra där mellan 1400-1800   Sen kommer inte nästa glugg förrän Ljungby med 2-1 väg, efter det har du enormt tråkig döfödd väg genom den tråkiga småländska kallhygget tills du kommer till Jönköping där du har fantastisk sjöutsikt i ett antal mil.

Så de är lätt gjorda mil smile

panda666
3 september 2017 · 4 250 Inlägg

Muttley skrev:

panda666 skrev:

caromania skrev:

Motorväg hela vägen. Plocka hem en enkel flygbiljett från mrJet och blås ner en morgon, så är du hemma lagom till middagen.

ugh måste planera in det lite. kanske åka ditt en lörda morgon säg 5 på morgonen och vara hemma kanske eftermidda sen. ska kolla hur många timmars bilkörning det är hemmåt.

6-7 timmar tar de att köra. 61 mil mellan centralstationerna.   Inte så långt.  Du har snabb motorväg upp till Helsingborg förutsatt att du ger fan i att köra där mellan 1400-1800   Sen kommer inte nästa glugg förrän Ljungby med 2-1 väg, efter det har du enormt tråkig döfödd väg genom den tråkiga småländska kallhygget tills du kommer till Jönköping där du har fantastisk sjöutsikt i ett antal mil.

Så de är lätt gjorda mil smile

tror det högsta jag rest för att köpa bil är runt 200km max, och då har ja köpt nått skrothög. Har aldrig vart så långt borta hemifrån för att köpa nått fint. Får se nu när cashen anländer så ska man köpa nått fint. roadtrip?

Muttley
3 september 2017 ·

panda666 skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:

ugh måste planera in det lite. kanske åka ditt en lörda morgon säg 5 på morgonen och vara hemma kanske eftermidda sen. ska kolla hur många timmars bilkörning det är hemmåt.

6-7 timmar tar de att köra. 61 mil mellan centralstationerna.   Inte så långt.  Du har snabb motorväg upp till Helsingborg förutsatt att du ger fan i att köra där mellan 1400-1800   Sen kommer inte nästa glugg förrän Ljungby med 2-1 väg, efter det har du enormt tråkig döfödd väg genom den tråkiga småländska kallhygget tills du kommer till Jönköping där du har fantastisk sjöutsikt i ett antal mil.

Så de är lätt gjorda mil smile

tror det högsta jag rest för att köpa bil är runt 200km max, och då har ja köpt nått skrothög. Har aldrig vart så långt borta hemifrån för att köpa nått fint. Får se nu när cashen anländer så ska man köpa nått fint. roadtrip?

Ta det som en weekend smile  Om du aldrig varit i Skåne så har du en del du kan titta på också så behöver du inte ha så bråttom hem.

Evildan
3 september 2017 ·

panda666 skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:

ugh måste planera in det lite. kanske åka ditt en lörda morgon säg 5 på morgonen och vara hemma kanske eftermidda sen. ska kolla hur många timmars bilkörning det är hemmåt.

6-7 timmar tar de att köra. 61 mil mellan centralstationerna.   Inte så långt.  Du har snabb motorväg upp till Helsingborg förutsatt att du ger fan i att köra där mellan 1400-1800   Sen kommer inte nästa glugg förrän Ljungby med 2-1 väg, efter det har du enormt tråkig döfödd väg genom den tråkiga småländska kallhygget tills du kommer till Jönköping där du har fantastisk sjöutsikt i ett antal mil.

Så de är lätt gjorda mil smile

tror det högsta jag rest för att köpa bil är runt 200km max, och då har ja köpt nått skrothög. Har aldrig vart så långt borta hemifrån för att köpa nått fint. Får se nu när cashen anländer så ska man köpa nått fint. roadtrip?

Som jag skrev tidigare har jag rest närapå hela landet runt och kan väl tillägga att jag har bilat till södra Tyskland i en MB Sprinter med fyra andra personer och kört hem därifrån med bla en Peugeot 205 diesel, BMW 320i touring och en 325i cab i början av millenniumet då det fortfarande var riktigt lönsamt att göra så.
De få timmarna du lägger på exempelvis en Malmöresa kontra den tid du tänker behålla bilen är en fis i rymden.
Jag har kört t.o.r Nyköping-Malmö i en -99 Renault Kangoo 1.9diesel på en dag och då blev det inte ens något bilköp, skulle hämta en A8 4.2 men den var bara skräp. Det kommer däremot inte IS300H-F att vara.

caromania Forummoderator
3 september 2017 · 9 296 Inlägg

E6 till Helsingborg, sedan E4 hela vägen. 5h tar det i normala fall. 60 mil, 120-130 på mätaren. Jag flög ner för ett par år sedan och tog med mig en annan Rover Coupe än den jag kör nu. Åkte hemifrån vid 9 på morgonen och var hemma vid 18. Jag stannade även på någon Max typ halvvägs och tryckte i mig en riktigt äcklig burgare, men samtidigt hade jag utsikt över parkeringen vilket gjorde stoppet trevligare.
Den bilen var direktväxlad på femman, 4000rpm i 120 och ingen radio. Det var 'sådär' kan jag berätta, men tog ändå bara 5h från Malmö till Sthlm, till och med lite norr om. Som Muttley sa, motorväg heeela vägen utom en kortis vid Ljungby där det är 2-1 så att snitta över 100 är inga problem, till och med lagligt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
3 september 2017 · 4 250 Inlägg

Låter ju jävligt trevligt, vore ännnu trevligare om man hade lite sälskap på vägen^^ om det blir den bilen blir det lite planering mellan jobb och fritid att planera att åka ut ditt, om inte det kommer upp nått liknande närmare mig. Men väntar in stålarna först nu sen så åker ja nånstans. Ska bli spännande och roligt. Minns längsta ja varit är typ linköping där ja köpte en 95 civic kupe grön färg^

Muttley
3 september 2017 ·

panda666 skrev:
Låter ju jävligt trevligt, vore ännnu trevligare om man hade lite sälskap på vägen^^ om det blir den bilen blir det lite planering mellan jobb och fritid att planera att åka ut ditt, om inte det kommer upp nått liknande närmare mig. Men väntar in stålarna först nu sen så åker ja nånstans. Ska bli spännande och roligt. Minns längsta ja varit är typ linköping där ja köpte en 95 civic kupe grön färg^

Man måste vidga vyerna smile  Mitt längsta köp för en vara var ett par vattenskidor 50 mil hemifrån, affären tog 3 minuter  (jag var i och för sig på väg genom samhället wink

Evildan
3 september 2017 ·

Muttley skrev:

panda666 skrev:
Låter ju jävligt trevligt, vore ännnu trevligare om man hade lite sälskap på vägen^^ om det blir den bilen blir det lite planering mellan jobb och fritid att planera att åka ut ditt, om inte det kommer upp nått liknande närmare mig. Men väntar in stålarna först nu sen så åker ja nånstans. Ska bli spännande och roligt. Minns längsta ja varit är typ linköping där ja köpte en 95 civic kupe grön färg^

Man måste vidga vyerna smile  Mitt längsta köp för en vara var ett par vattenskidor 50 mil hemifrån, affären tog 3 minuter  (jag var i och för sig på väg genom samhället wink

Jag åkte till Göteborg från Eskilstuna enkom för att köpa en RC-Bil för 1500kr.
76 mil motorväg tor i en Prius 2008.
Vill man ha något får man anstränga sig lite. smile

viccoA
4 september 2017 · 3 109 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

viccoA skrev:
Ett litet tips wink



https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 23&w=3

den va fin, frågan är om den håller ihop lika bra som lexusen?^. tror jag har fastnat rätt bra för lexus nu ^^ tack för tipset endå. Känner du nån som har en lexus is300h till salu?

Mm mm mm, en två år gammal stockholmsdieselhybridtaximerca som har rullat endast 9500mil, mumsfillibabba.

Finns flera för liknande pris även hos seriösa återförsäljare, svårt att banka mätaren på en bil man har serviceavtal på hos Mercedes. De är helt enkelt inte värda mer.

Här är ytterligare ett exempel; kolla skicket på skinn etc, den har inte gått 2000 varv runt jorden direkt, utan miltal ser visuellt ut att stämma;

https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 23&w=3

Senast redigerat av viccoA (4 september 2017)

Evildan
4 september 2017 ·

viccoA skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

den va fin, frågan är om den håller ihop lika bra som lexusen?^. tror jag har fastnat rätt bra för lexus nu ^^ tack för tipset endå. Känner du nån som har en lexus is300h till salu?

Mm mm mm, en två år gammal stockholmsdieselhybridtaximerca som har rullat endast 9500mil, mumsfillibabba.

Finns flera för liknande pris även hos seriösa återförsäljare, svårt att banka mätaren på en bil man har serviceavtal på hos Mercedes. De är helt enkelt inte värda mer.

Här är ytterligare ett exempel; kolla skicket på skinn etc, den har inte gått 2000 varv runt jorden direkt, utan miltal ser visuellt ut att stämma;

https://www.blocket.se/stockholm/Merced … 23&w=3

Det är inte svårt alls med rätt mjukvara att justera kilometerräknaren inför var service utan att serviceteknikern noterar det.
Men värdet på nästan nya Mercedesar är mycket riktigt inte vad det har varit för ett decennium sedan, man skulle kunna fundera över varför. Har kvalitén på bilarna blivit sämre? Har dom flyttat huvudkontoret till München?
Har du någon tanke på hur mycket din trevliga MB kommer tappa i värde på liknande tid? Du kanske iofs planerar att äga den länge så det inte blir lika kännbart?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang