Volvo 944 turbo -95. Startar ej.

whazze
19 augusti 2017 · 81 Inlägg

Jag får bränsle till cylinderna har gnista på stiften vid rätt tillfälle men inte en skymt av liv i bilen


/ Redigerat rubrik. Mod

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 augusti 2017 · 4 917 Inlägg

Nånting stämmer inte när man har allt som behövs för att motorn ska starta..
OM du ger dig fasen på att gnista finnes, så prova med startgas.
OM den inte går igång då så kommer gnistan vid fel tillfälle.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
whazze
20 augusti 2017 · 81 Inlägg

Haha jävlades som fan igår men han starta inte tror säkert vi klura i 5-6 timmar sen böt  vi tändstift sätt nå franska skit stift i så nu är jag tbx på ruta 1
Startar och går relativt bra när kan men varm "Kan den dö på tomgång" inte alltid verkar de som när jag lägger i en växel å kör typ 10m och trycker ner kopplingen skenar tomgången till 2000rpm och efter nån sekund så går den ner till 1100-12000rpm och vandrar där i mellan jäkligt svårstartad när varm också man får nötta på bra ibland

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
caromania Forummoderator
20 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

Du har inga vakuumläckor i och kring insug?
Hur sköts tändningen på en sådan där? Är det simpel fördelare eller är det elektroniska prylar?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
jompazx
20 augusti 2017 · 291 Inlägg

caromania skrev:
Du har inga vakuumläckor i och kring insug?
Hur sköts tändningen på en sådan där? Är det simpel fördelare eller är det elektroniska prylar?

En kombination är det

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 augusti 2017 · 13 742 Inlägg

caromania skrev:
Du har inga vakuumläckor i och kring insug?
Hur sköts tändningen på en sådan där? Är det simpel fördelare eller är det elektroniska prylar?

ezk116 tändning som tar signaler från ecu och svänghjul  inget super avancerat.. 
sen en fördelare som skickar gnistan till rätt cylinder förutsatt att tändkablarna sitter rätt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
whazze
20 augusti 2017 · 81 Inlägg

Vevaxelgivaren sitter på svänghjulet å ger impulser på när de ska tända vad jag förstått de såm. Men fråga nr 2 nu när bilen  går och så, är taskig tomgång felkoder säger för mager/fet blandning finns de nå mer komponenter än lambda som hjälper till att justera de för fått felkod 232 och 113 vid olika tillfällen

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang