Hej! Har fäst upp rören nu som det var tänkt

svårt när rören vill ligga lite hur dem vill men fick till det så gott jag kunde

nu återstår det att lägga över någon typ av kantlist eller vad det nu skulle kunna kallas. Har ni tips på vart man kan hitta detta så säg gärna till.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-ffabc8bb2859e47a206b9a8c4f55568c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-2919599787a2b3a4c263cc13efa6c25d.jpg]()
Donet är tätat & på plats!

blev super nöjd!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-c26f66218969556f3cee40c7df2da85b.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-74d22dc459bc5f27167b5fe86dc1c50d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-747463426040df204f9c720e5f8cbc0a.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-3b69a0cf8728547f37b48db7ffc00f3e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-3d046a76e03a821acc11a348130bc17f.jpg]()
Var o kollade på en motor igår som jag funderade på o hinka i i min.. men efter besöket så fick jag lite att fundera på. Mycket eftersom han var så snäll o lämnade över en påse med shims vilket gjorde att jag nu kunde shimsa klart toppen! Det gav mig lite nytt liv om man säger så

såå snällt! Tacksamt

Sen talades jag även vid med en gammal lärare från flyget som tipsade om mitt problem med att kammen går tungt.. & att jag skulle kunna ta min gamla kam o använda som ”slipverktyg”. Det jag ska göra då är att skaffa hem den finaste slippastan till ventiler man kan hitta. Sen lägga det i dem glidbanorna man känner att det går tungt. Det behövs inte mycket utan sen monterar man ner kammen med överfall till endast lätt åtdragning. Därefter roterar man kammen så den ”slipar” ner glidytan en aning. Det ska bara göras lite åt gången sen tvätta av o provpassa med nya kammen till den går lätt. Det enda man behöver kontrollera är att nya kammen är spikrak. Annars har man kanske slipat ner förgäves.. Det är en billig lösning som han sa inte tar lång tid heller för den delen. Jag funderar på att testa denna metod faktiskt om man inte kommer på en bättre lösning

sen kanske plugga igen oljekanalerna med vax om man är rädd att det ska hamna i motorn..
man får helt enkelt vara försiktig
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-d2c93978f7a0593366616963f283966c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-2fcc34c5d0fbaf57f7cfaf5ee21ae6f1.jpg]()
Det går trottsallt framåt!
Idag beställde jag hem olje tryck o tempgivare med tillhörande kontakter från maxxtuning & sen beställde jag hem ännu en burk foliatec bromsoksfärg xD!! Nu dubbelkollade jag nog 10ggr så det verkligen var turkos.
Nu eftersom jag inte behöver beställa shims kan jag då även passa på o beställa hem resterande grejer såsom nytt avgassystem, wastegate osv

Ska nog beställa innan helgen..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217105/217105-97cb14d1ced8834f5629fdf89189ce39.jpg]()