Tuta volvo 940

whazze
29 september 2017 · 81 Inlägg

Hej hade problemet att tutan inte funka så tänkte kolla så den ser bra ut "satt ingen tutta" jaha tänkte jag nog därför han inte säger tut.
Tog en från min reservdelsbil koppla in ena signalhornet när jag trycker på knappen så kommer ett svagt klick från tutan måste man koppla in båda elr är de något annat fel "kabblarna va av till andra hornet

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Kevinohh F.IND
29 september 2017 · 148 Inlägg

Hade nog kollat över plus och minus kabeln först så de får riktig kontakt, försök att skarva om kablarna. De hade antagligen suttit där i ett antal år så de kanske hjälper att bara skarva dem lite smile

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
Fred0J
12 oktober 2017 · 10 Inlägg

Jag kör själv bara men ena paret till tutan, rota fram en multimeter och kolla om det verkligen kommer ström till tutans kablar, du får nog börja i den ändan.
Får du ingen ström så borde inte vara något större jobb, bara att kolla säkringen sen summra kablarna en liten bit i taget och se om det är någon kontakt eller kabeln, finns inte mycket som kan vara fel, utöver det så har du väl själva knappen och eventuellt ett relä som du kan testa.

whazze
12 oktober 2017 · 81 Inlägg

Vart skit samma nu dom bomade testa på besiktningen så är ganska lungt 1 år framöver

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Fred0J
12 oktober 2017 · 10 Inlägg

Okej, men det är ju ändå viktigt att den fungerar, även om det inte är någon kris så borde du kolla på det när tillfälle kommer.
Det är ju troligen ingen större operation förutsatt att knapparna i ratten mår bra.

Senast redigerat av Fred0J (12 oktober 2017)

whazze
12 oktober 2017 · 81 Inlägg

Allt mår bra förmodligen kablarna nere vid signalhornet som strular men får bli senare har bränsle relaterade problem att fixa först och krock skada efter älg

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Evildan
12 oktober 2017 ·

whazze skrev:
Allt mår bra förmodligen kablarna nere vid signalhornet som strular men får bli senare har bränsle relaterade problem att fixa först och krock skada efter älg

Tänk om du hade kunnat tutat och skrämt älgen.
Även om bilen är besiktigad ska saker fungera, det är ditt ansvar som förare. Jag har svårt att tro att fixa signalhornet på din bil tar längre tid än att smälla i sig en kebabrulle. wink

whazze
12 oktober 2017 · 81 Inlägg

Haha ja sant men då ska man ha motivationen till det hella när de finns roligare sacker att pilla på wink

Volvo 945 "Guld lock" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang