Ny stereo hjälp

Dugge
3 oktober 2017 · 2 Inlägg

Nu är det så att jag köpt en ny stereo till min Audi A4 avant -03. Jag köpte en DSX-A200UI. Nu när jag har installerat den så sätts den igång när jag drar på takbelysningen. Och är igång hela tiden då tills jag stänger av bilen, någon som haft detta problem innan eller vet någon lösning? Hör gärna av er här isåfall.

Bassiehof
3 oktober 2017 · 1 777 Inlägg

Jag ser inte problemet. Varför är det fel att stereon stängs av när du stänger av bilen?

Mack Forum- och sitemoderator
3 oktober 2017 · 26 149 Inlägg

Bassiehof skrev:
Jag ser inte problemet. Varför är det fel att stereon stängs av när du stänger av bilen?

Lite lustigt tycker i alla fall jag att stereon startar när TS drar på takbelysningen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Bassiehof
3 oktober 2017 · 1 777 Inlägg

Mack skrev:

Bassiehof skrev:
Jag ser inte problemet. Varför är det fel att stereon stängs av när du stänger av bilen?

Lite lustigt tycker i alla fall jag att stereon startar när TS drar på takbelysningen..

Det finns olika lägen på takbelysningen. Han kanske kan få stereon att starta när han öppnar bilen med fjärren, när innerbelysningen tänds?

Dugge
3 oktober 2017 · 2 Inlägg

Kanske var lite otydlig, stereon sätts endast igång om dörren är öppen eller om jag slår på takbelysningen förhand. Men den stäng inte av sen när takbelysningen slocknar utan den är på hela tiden då tills att jag stänger av bilen.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 oktober 2017 · 17 478 Inlägg

Lite lustigt är det då jag själv monterade den snarlika DSX-A400BT i min bil förra månaden. Stänger man av bilen så dör stereon vid detta ingrepp som sig bör. Väcks till liv med att tändning/läge 1 slås på. Vill minnas att kablaget hade lite olika val för kabeln som väcker apparaten till liv. Den kan ju kopplas till tändningslåset så blir funktionen som tänkt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
17 oktober 2017 · 4 025 Inlägg

det enda man behöver är just en fantommatning  så antennförstärkaren får ström

kontakthylsorna i ISO-kontakten ska byta plats,
det ska gå 2st ständiga till  stift 4 och 6 (gul med röd rand?)  samt 12 volt bruten av tändningen  till stift  7

6:an ska ut och isoleras med lite eltejp och en bit krympslang       7:an och 4:an ska byta plats

det går en pinne igenom kontakthuset som ska flyttas en bit och hylsorna pillas ur med hjälp av ett utvikt gem

fantommatning:
https://www.tme.eu/gb/details/zrs-sa-2/ … 4carmedia/
kabeln på enna ska gå till 6:an

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang