Varierande värme i Vw T5 (Multivan TDI 4M 2011)

anilson
19 oktober 2017 · 3 Inlägg

Har problem med att jag bara får värme på förarsidan i bussen, på pasagerarsidan blåser det kallt.
Någon som har en idé?
- an

Soulman
19 oktober 2017 · 1 271 Inlägg

Japp. Du har säkert felkod på minst en motor som styr spjällen för luftregleringen.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
anilson
20 oktober 2017 · 3 Inlägg

Soulman skrev:
Japp. Du har säkert felkod på minst en motor som styr spjällen för luftregleringen.

Hm jag det är ju värt att kolla, förvånad att de inte dök upp på servicen som gjordes förra veckan.
Tänker att det borda finnas en termostat på båda sidorna, och att det är en som är trasig.
Sitter det separata säkringar?

Soulman
20 oktober 2017 · 1 271 Inlägg

anilson skrev:

Soulman skrev:
Japp. Du har säkert felkod på minst en motor som styr spjällen för luftregleringen.

Hm jag det är ju värt att kolla, förvånad att de inte dök upp på servicen som gjordes förra veckan.
Tänker att det borda finnas en termostat på båda sidorna, och att det är en som är trasig.
Sitter det separata säkringar?

Oklart men inte troligt att det är separata säkringar. Min erfarenhet är att spjällmotorer går sönder, armar och spjäll kärvar och emellanåt tappar motorerna humöret för de vet inte om de ska öppna eller stänga pga de inte vet i vilket läge de befinner sig.

Detta kan adapteras och testköras med t. ex. VCDS som och läser ur felkoderna för ditt problem.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
anilson
21 oktober 2017 · 3 Inlägg

Testade med en enkel läsare men där får jag inga felkoder.
Hur kommer man åt motorn och spjället?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang