torsen skrev:
Jag har stirrat på kopplingsschemat och blir inte klok på vad det är för relä och hur det är anslutet.
I stället skulle jag (göra som jag brukar och har gjort i flera decennier) skippa den färdiga kabelsatsen.
"30" på relä drar du till B+/plus på batteriet. (ev kan du dra över en säkring)
"85" på relä stomansluter/jordar du via en strömställare inne i bilen.
"86" på relä drar du till och tjuvar på helljusledningen vid endera strålkastarens kopplingsstycke.
"87" på relä drar du till ledrampens plusledning (i regel den röda).
LED-rampens svarta ledning stomansluter/jordar du i bilens chassie.
Till manöverkretsen "85" och "86" räcker det med ½kvmm ledning.
De övriga, "30" och "87" kan du ta 1½kvmm ledning, eftersom det är fråga om en LED-ramp.
Hade det i stället varit fråga om konventionella extraljus med H1/H2/H3-lampor skulle jag välja 2½ eller 4kvmm elledning.
Ovanstående elinkopplingsschema är tillämpligt utom på Suzuki och Honda(som matar strålkastarlamporna tvärt emot sedvanlig DIN-standard).