Startproblem volvo 940 1996

davidtyni
20 november 2017 · 65 Inlägg

Hej behöver hjälp av en (volvodoktor...) jag har fått ett startproblem på min volvo kan berätta först vad som starta allt detta.

För ungefär 3 veckor sen var jag i ett dike då jag lekte lite för mycket ... och de var där massa vatten vid fötterna nästan ända upp på båda sidorna men skulle tro mest på höger sida då bilen stod ner åt den sidan i diket och då bogsera vi den till garage för att få igång den men den var sur och lät den torka och hade cupévärmare... Sen försökte jag igen och då ville den gå igång fast dog direkt då kolla vi allt under huven torka luftfilter blåste av det.. och kolla en massa annat som kunde vart orsak till de men då kom vi till styrboxen vid passagerarsidan och den var blöt vi blåste av den och torka av den och då starta den direkt så problemet låg alltså där då inte så konstigt kanske.


Sen nu vad problemet är för ungefär 1.5 v sen så börja lambda lampan att lysa på instrumenten måst tro efter vad som hänt men bilen startar och går bra endå undrar varför? .. vi är ute och kör nu fredag och lördag under natten till söndag när vi ska hemåt så startar ej bilen nå mer den vill int ens försöka ginsta har den men får ej nå bränsle. vi har kollat så att pumpen går med direkt ström från ett bilbatteri och de gör den men ej från bilen inge ström varken i säkring eller relä, relät är byt och provat ingen skillnad.. nu har jag kommit till styrboxen igen och undrar om de kan vara den som gett upp helt eller om de finns några andra saker som brukar krångla på dem dära.. skulle vilja ha lite tips vad detta kan vara som spökar. mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang