3670
Sök

Olja i hallgivare, hjälp!

83 Inlägg
23 december 2017
Trådstartare
Det är så att jag äger en Volvo 740 -87 med B230F m46 OD-låda. Den har börja gått dåligt på sistone och vägrar starta ibland, så jag tog bort hallgivaren för å kika och den är dränkt i olja, torkar jag ur pluggen och runt om så startar bilen igen och går en stund tills de är fullt igen. Den verkar fungera om man kör, låter man den stå på tomgång i 3-4 minuter dör den oftast och man får inte igång den igen.
Vad kan det vara för fel så de läcker ut olja dit?
Tack i förhand

6 647 Inlägg
23 december 2017
Hej!
Hallgivaren sitter i fördelaren så du verkar ju ha övertryck i motorn på något vis som gör att olja trycks upp i fördelaren.
Har du kollat vevhusventilationen? om inte den är igensatt så skaffa en ny fördelare.

83 Inlägg
24 december 2017
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej!
Hallgivaren sitter i fördelaren så du verkar ju ha övertryck i motorn på något vis som gör att olja trycks upp i fördelaren.
Har du kollat vevhusventilationen? om inte den är igensatt så skaffa en ny fördelare.

Okej, tack! Får kika på det då! smile

6 740 Inlägg
24 december 2017
Det sitter en packbox i fördelaren som ska hindra oljan från att läck in i den. Denna är iprincip alltid kass och måste bytas. Jag gjorde detta rätt nyligen. Har massa bilder i min projekttråd hur jag gjorde. Kolla inlägg 6347 och 6354 i länken https://www.garaget.org/forum/viewtopic … &p=318

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

83 Inlägg
24 december 2017
Trådstartare
Henkix skrev:
Det sitter en packbox i fördelaren som ska hindra oljan från att läck in i den. Denna är iprincip alltid kass och måste bytas. Jag gjorde detta rätt nyligen. Har massa bilder i min projekttråd hur jag gjorde. Kolla inlägg 6347 och 6354 i länken https://www.garaget.org/forum/viewtopic … &p=318

Okej tack! Riktigt bra å fina bilder, får bli att plocka ner och kika på detta inom snar framtid smile

Sök