Gaming: Vad spelar ni för spel?

panda666
5 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Muttley skrev:

panda666 skrev:

Muttley skrev:
FF7 och resident evil via playstation var de jag spelade sist om man räknar bort biljard via mobilen på lunchen.

smile

wow, ff7 måste vara ett av mina absolut favorit spel, verkligen om inte mitt absolut favorit genom tiderna. Har tom spelat igenom den kanske 5-6gånger.

De var riktigt bra.  Har kvar de i någon låda till och med.  Har bara ingen spelkonsol kvar sad

man kan spela dom på pc. ifall du vill det nån dag. Har 6-7-8-9-10-12 av final fantasy samt x2 va ja minns, samt flertal andra rpg, det var tider de. Släpps det nått roligt nu förtiden så tar det slut ganska snabbt. Dom gör inte spelen längre som dom gjorde förr.

Slash Saabifierad
5 januari 2018 · 2 026 Inlägg

Jag sitter fast i World Of Warcraft och kör lite Rust då och då.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 januari 2018 · 17 478 Inlägg

Dags att ta ner PSX från vinden nu känner jag. Vem kommer inte ihåg Driver...

I nuläget är det GT6 och GTA-serien, laddade ner "Vice City" och "San Andreas" i julhelgen. PS4 har gett upp så PS3 gör tjänst igen (Billiga spel på PS Store nu)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
5 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Dags att ta ner PSX från vinden nu känner jag. Vem kommer inte ihåg Driver...

I nuläget är det GT6 och GTA-serien, laddade ner "Vice City" och "San Andreas" i julhelgen. PS4 har gett upp så PS3 gör tjänst igen (Billiga spel på PS Store nu)

hehe jag har både psx och ps2 *emulator* på datorn så kan spela alla spel som går att spela på dom via datorn. Härliga tider de va. ja driver var rolig;) nån som minns resident evil? gran turismo? tekken? street fighter?  Streets of rage;)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari 2018 · 13 742 Inlägg

på pc är det väll bara Arma3 som gäller..  men på xbox one:et så är det forza..  nu senaste 7:An som gäller sen gta.     kan bli lite andra spel oxå men sälllan tid eller ork att veva igång tv i vardagsrummet  så blir inte så ofta man orkar sätta sig och spela på xboxet.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 januari 2018 · 17 478 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Dags att ta ner PSX från vinden nu känner jag. Vem kommer inte ihåg Driver...

I nuläget är det GT6 och GTA-serien, laddade ner "Vice City" och "San Andreas" i julhelgen. PS4 har gett upp så PS3 gör tjänst igen (Billiga spel på PS Store nu)

hehe jag har både psx och ps2 *emulator* på datorn så kan spela alla spel som går att spela på dom via datorn. Härliga tider de va. ja driver var rolig;) nån som minns resident evil? gran turismo? tekken? street fighter?  Streets of rage;)

Sist men inte minst: Dino Crisis
Satan vad rädd jag blev den gången när jag gick i en övergiven korridor...
https://en.wikipedia.org/wiki/Dino_Crisis_(video_game)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
5 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Dags att ta ner PSX från vinden nu känner jag. Vem kommer inte ihåg Driver...

I nuläget är det GT6 och GTA-serien, laddade ner "Vice City" och "San Andreas" i julhelgen. PS4 har gett upp så PS3 gör tjänst igen (Billiga spel på PS Store nu)

hehe jag har både psx och ps2 *emulator* på datorn så kan spela alla spel som går att spela på dom via datorn. Härliga tider de va. ja driver var rolig;) nån som minns resident evil? gran turismo? tekken? street fighter?  Streets of rage;)

Sist men inte minst: Dino Crisis
Satan vad rädd jag blev den gången när jag gick i en övergiven korridor...
https://en.wikipedia.org/wiki/Dino_Crisis_(video_game)

heh du har väl inte hört om blood omen och legacy of kain soul reaver har du? nån som har? brukade spela tv spel 24/7 minst. men fan va ps1 hade riktigt bra spel. brukade spela tex armored core, en polare var galen i metal gear solid. Jag gillade medi evil tex.

trubbelturbo
5 januari 2018 · 1 460 Inlägg

Spelar inte lika mycket nuförtiden som man gjorde förr. Håller mig i princip till GTA V på mitt gamla trofasta Xbox 360. Annars blir det Live For Speed samt ganska mycket Euro Truck Simulator 2. Insåg precis när jag kollade nu på steam att jag spenderat inte mindre än cirka 1300kr på DLC och diverse tillägg till det sistnämnda roll

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
xXSammy
5 januari 2018 · 6 571 Inlägg

spelat guild wars 2 dagligen i 3 års tid nu :>

De/Dem
Mack Forum- och sitemoderator
5 januari 2018 · 26 149 Inlägg

Intressant ämne.
Tillhör gruppen som lockats ur Battlefield-serien - sist jag spelade så var det BF4 - till att prova på något helt annat. Eller ja, helt annat och helt annat. Man skjuter förvisso fortfarande på varandra, men det jag pratar om är World of Tanks och man har lite större kanoner att leka med.

Heter faktiskt det jag i verkligen heter i spelet, och vanligaste frågan man får i chatten är nog - förutom de klassiska om man är en noob eller bara en idiot fritt översatt från ryska - "om jag kommer från Göteborg".

I övrigt spelar jag, föga förvånande, Euro Truck Sim 2.
Kallar det mitt lilla "självskadebeteende". Alla har vi ett.

Allt på PC för övrigt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Utmarks-Loke
5 januari 2018 · 5 840 Inlägg

Skyrim! Jo det är gammalt och jag kan det utantill nu men till efterföljaren kommer får man fortsätta, det finns inget likvärdigt

Acobra
5 januari 2018 · 62 Inlägg

Mack skrev:
Intressant ämne.
Tillhör gruppen som lockats ur Battlefield-serien - sist jag spelade så var det BF4 - till att prova på något helt annat. Eller ja, helt annat och helt annat. Man skjuter förvisso fortfarande på varandra, men det jag pratar om är World of Tanks och man har lite större kanoner att leka med.

Heter faktiskt det jag i verkligen heter i spelet, och vanligaste frågan man får i chatten är nog - förutom de klassiska om man är en noob eller bara en idiot fritt översatt från ryska - "om jag kommer från Göteborg".

I övrigt spelar jag, föga förvånande, Euro Truck Sim 2.
Kallar det mitt lilla "självskadebeteende". Alla har vi ett.

Allt på PC för övrigt.

Där ser man då är jag inte ensam att lira world of tanks och ETS2 smile 
utöver det så sitter jag mycket i rebel galaxy för tillfället men jag gillar att växla spel med jämna mellanrum

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Mack Forum- och sitemoderator
5 januari 2018 · 26 149 Inlägg

Acobra skrev:

Mack skrev:
Intressant ämne.
Tillhör gruppen som lockats ur Battlefield-serien - sist jag spelade så var det BF4 - till att prova på något helt annat. Eller ja, helt annat och helt annat. Man skjuter förvisso fortfarande på varandra, men det jag pratar om är World of Tanks och man har lite större kanoner att leka med.

Heter faktiskt det jag i verkligen heter i spelet, och vanligaste frågan man får i chatten är nog - förutom de klassiska om man är en noob eller bara en idiot fritt översatt från ryska - "om jag kommer från Göteborg".

I övrigt spelar jag, föga förvånande, Euro Truck Sim 2.
Kallar det mitt lilla "självskadebeteende". Alla har vi ett.

Allt på PC för övrigt.

Där ser man då är jag inte ensam att lira world of tanks och ETS2 smile 
utöver det så sitter jag mycket i rebel galaxy för tillfället men jag gillar att växla spel med jämna mellanrum

Just ETS2 är väl det närmsta undertecknad kommer att faktiskt köra en riktig lastbil, därav mitt självskadebeteende.
Vill men får inte. Då gör man det virtuellt i stället..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
panda666
5 januari 2018 · 4 250 Inlägg

xXSammy skrev:
spelat guild wars 2 dagligen i 3 års tid nu :>

Har funderat länge på att börja med det också men har aldrig vågat, sett massor me youtube videos och vill inte bli besviken, har du testat tex black desert, Tera, diablo 3, riders of icarus, mu legend? kommer man nånvart i gw2 eller tar det slut fort? tror itne ja fastna så mke i fighterna på gw2 heller, liknar mycekt fighter i wow. gillar mer när man kan sj peka och slå fiender fritt som i diablo tex.

panda666
5 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Mack skrev:
Intressant ämne.
Tillhör gruppen som lockats ur Battlefield-serien - sist jag spelade så var det BF4 - till att prova på något helt annat. Eller ja, helt annat och helt annat. Man skjuter förvisso fortfarande på varandra, men det jag pratar om är World of Tanks och man har lite större kanoner att leka med.

Heter faktiskt det jag i verkligen heter i spelet, och vanligaste frågan man får i chatten är nog - förutom de klassiska om man är en noob eller bara en idiot fritt översatt från ryska - "om jag kommer från Göteborg".

I övrigt spelar jag, föga förvånande, Euro Truck Sim 2.
Kallar det mitt lilla "självskadebeteende". Alla har vi ett.

Allt på PC för övrigt.

hehe skulle aldrig gissa på att du kör sånna spel;) låter endå trevligt! väldigt intressant. haru några fler titlar du är intresserad av?

Mack Forum- och sitemoderator
6 januari 2018 · 26 149 Inlägg

panda666 skrev:

Mack skrev:
Intressant ämne.
Tillhör gruppen som lockats ur Battlefield-serien - sist jag spelade så var det BF4 - till att prova på något helt annat. Eller ja, helt annat och helt annat. Man skjuter förvisso fortfarande på varandra, men det jag pratar om är World of Tanks och man har lite större kanoner att leka med.

Heter faktiskt det jag i verkligen heter i spelet, och vanligaste frågan man får i chatten är nog - förutom de klassiska om man är en noob eller bara en idiot fritt översatt från ryska - "om jag kommer från Göteborg".

I övrigt spelar jag, föga förvånande, Euro Truck Sim 2.
Kallar det mitt lilla "självskadebeteende". Alla har vi ett.

Allt på PC för övrigt.

hehe skulle aldrig gissa på att du kör sånna spel;) låter endå trevligt! väldigt intressant. haru några fler titlar du är intresserad av?

Oväntat, eller hur? Haha.
Saknar spel som Red Alert och klassiker som Super Mario.
Var en gång i tiden en hejare - i alla fall i mitt eget tycke - på Goldeneye på Nintendo 64 men fanns ju såklart alltid de som var bättre.
Annars spelar jag faktiskt inte så mycket. Håller mig helst till ett eller två.
Spelar förresten aldrig på mobilen, endast på PC.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
jompazx
6 januari 2018 · 291 Inlägg

Spelar på datorn. mycket assetto corsa(överlägset bästa bilspelet om man vill kunna köra på bredden någorlunda realistiskt) sen är man fast i League of legends träsket och lite gta5

P-H-G Utbildad proffsamatör
6 januari 2018 · 782 Inlägg

Spelar GTA 5 och PlayerUnknowns Battlegrounds på PC.

xXSammy
6 januari 2018 · 6 571 Inlägg

panda666 skrev:

xXSammy skrev:
spelat guild wars 2 dagligen i 3 års tid nu :>

Har funderat länge på att börja med det också men har aldrig vågat, sett massor me youtube videos och vill inte bli besviken, har du testat tex black desert, Tera, diablo 3, riders of icarus, mu legend? kommer man nånvart i gw2 eller tar det slut fort? tror itne ja fastna så mke i fighterna på gw2 heller, liknar mycekt fighter i wow. gillar mer när man kan sj peka och slå fiender fritt som i diablo tex.

Är gratis att prova GW2, det du inte kommer åt med free konto är:
/map chat (Say, Party, Guild och Squad funkar, Whisper funkar bara om bägge är friendlist)
Trading post är begränsad, du kan bara sälja/köpa vissa material
Går inte att ta sig till huvudstaden före lvl 30 eller lämna en nybörjar plats före lvl 10
Inga Elit specs (Måste ha expansionerna)
Revenant (Heart of Thornes)
Mounts (Path of Fire)
Glider (Heart of Thornes)
Och Expansions världarna då

Köra ut hela första storyn och bli lvl 80 är inga problem, fractals, world vs world, pvp och dungeons funkar också.
Länge sen jag spelade WoW, gillade atmosfären och grafiken bättre i gw plus att du inte drunkar i 75 tusen olika skills.

Om du vill ha något att göra tog det mig ungefär ETT ÅR att göra ett Legendary Sword ;)

De/Dem
panda666
6 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Mack skrev:

panda666 skrev:

Mack skrev:
Intressant ämne.
Tillhör gruppen som lockats ur Battlefield-serien - sist jag spelade så var det BF4 - till att prova på något helt annat. Eller ja, helt annat och helt annat. Man skjuter förvisso fortfarande på varandra, men det jag pratar om är World of Tanks och man har lite större kanoner att leka med.

Heter faktiskt det jag i verkligen heter i spelet, och vanligaste frågan man får i chatten är nog - förutom de klassiska om man är en noob eller bara en idiot fritt översatt från ryska - "om jag kommer från Göteborg".

I övrigt spelar jag, föga förvånande, Euro Truck Sim 2.
Kallar det mitt lilla "självskadebeteende". Alla har vi ett.

Allt på PC för övrigt.

hehe skulle aldrig gissa på att du kör sånna spel;) låter endå trevligt! väldigt intressant. haru några fler titlar du är intresserad av?

Oväntat, eller hur? Haha.
Saknar spel som Red Alert och klassiker som Super Mario.
Var en gång i tiden en hejare - i alla fall i mitt eget tycke - på Goldeneye på Nintendo 64 men fanns ju såklart alltid de som var bättre.
Annars spelar jag faktiskt inte så mycket. Håller mig helst till ett eller två.
Spelar förresten aldrig på mobilen, endast på PC.

haha vem gillade inte goldeneye? brosnan me typ 3kantig/4kantig huve ungefär så var grafiken hehe. har typ prövat varenda konsol när ja var liten, n64 hade massor me bra spel, mario64, zelda, mischief makers?, etc etc, ja o polarn hade tom den lite udda konsolen då sega dreamcast som även där fanns det mke roliga spel. på mobilen kör ja bara summoners war, bästa spelet på mobilen.

spelade nån age of empires?

Senast redigerat av panda666 (6 januari 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang