Gaming: Vad spelar ni för spel?

panda666
6 januari 2018 · 4 250 Inlägg

xXSammy skrev:

panda666 skrev:

xXSammy skrev:
spelat guild wars 2 dagligen i 3 års tid nu :>

Har funderat länge på att börja med det också men har aldrig vågat, sett massor me youtube videos och vill inte bli besviken, har du testat tex black desert, Tera, diablo 3, riders of icarus, mu legend? kommer man nånvart i gw2 eller tar det slut fort? tror itne ja fastna så mke i fighterna på gw2 heller, liknar mycekt fighter i wow. gillar mer när man kan sj peka och slå fiender fritt som i diablo tex.

Är gratis att prova GW2, det du inte kommer åt med free konto är:
/map chat (Say, Party, Guild och Squad funkar, Whisper funkar bara om bägge är friendlist)
Trading post är begränsad, du kan bara sälja/köpa vissa material
Går inte att ta sig till huvudstaden före lvl 30 eller lämna en nybörjar plats före lvl 10
Inga Elit specs (Måste ha expansionerna)
Revenant (Heart of Thornes)
Mounts (Path of Fire)
Glider (Heart of Thornes)
Och Expansions världarna då

Köra ut hela första storyn och bli lvl 80 är inga problem, fractals, world vs world, pvp och dungeons funkar också.
Länge sen jag spelade WoW, gillade atmosfären och grafiken bättre i gw plus att du inte drunkar i 75 tusen olika skills.

Om du vill ha något att göra tog det mig ungefär ETT ÅR att göra ett Legendary Sword wink

shiet det lät verkligen som mycket att ta iwink låter ungefär som wow man springer runt o gör olika saker hehe, tror min typ är mer åt diablo/grinding hållet, haru prövat nått av dom??tycker mest om mmos/arpg där man drar runt slaktar monster o demoner och får loot. blir de för mke strategi o läsning tappar ja intresset))wink

xXSammy
6 januari 2018 · 6 569 Inlägg

panda666 skrev:
shiet det lät verkligen som mycket att ta iwink låter ungefär som wow man springer runt o gör olika saker hehe, tror min typ är mer åt diablo/grinding hållet, haru prövat nått av dom??tycker mest om mmos/arpg där man drar runt slaktar monster o demoner och får loot. blir de för mke strategi o läsning tappar ja intresset))wink

Nej, då jag väl körde strategi spel var det Dawn of War och Company of Heroes som gällde, om jag bara vill köra no-thinking-just-slaughter spel så är det Killing Floor som gäller c;

De/Dem
trubbelturbo
6 januari 2018 · 1 457 Inlägg

Spelar en hel del Richard Burns Rally också. Glömde nämna det. Börjar bli rejält gammalt nu men fortfarande den bästa och mest realistiska rallysimulatorn? smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 januari 2018 · 17 465 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Spelar en hel del Richard Burns Rally också. Glömde nämna det. Börjar bli rejält gammalt nu men fortfarande den bästa och mest realistiska rallysimulatorn? smile

Viper Racing till PC. Fina grejer som inte går att spela på moderna datorer längre. Saknar det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
6 januari 2018 · 4 250 Inlägg

vad är bästa racing/bilspelet på pc just nu nån som vet? har för de mesta prövat alla need for speed där man kan modda bilen ganska mycke och byta delar mm. De sägs att forza kanske eller project car, kanske the crew är bra men vene om nån av dom är jättebra, gillar temat streetracing och att modda/lacka om bilar i spel. kul me drifting i spel också.

Presidento Of World
6 januari 2018 · 3 322 Inlägg

panda666 skrev:
vad är bästa racing/bilspelet på pc just nu nån som vet? har för de mesta prövat alla need for speed där man kan modda bilen ganska mycke och byta delar mm. De sägs att forza kanske eller project car, kanske the crew är bra men vene om nån av dom är jättebra, gillar temat streetracing och att modda/lacka om bilar i spel. kul me drifting i spel också.

Forza motorsport 6-7 samt horizon 3 är grymma!

Horizon 3 och fm7 har jag för mig finns för pc.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
6 januari 2018 · 4 250 Inlägg

MrMaz skrev:

panda666 skrev:
vad är bästa racing/bilspelet på pc just nu nån som vet? har för de mesta prövat alla need for speed där man kan modda bilen ganska mycke och byta delar mm. De sägs att forza kanske eller project car, kanske the crew är bra men vene om nån av dom är jättebra, gillar temat streetracing och att modda/lacka om bilar i spel. kul me drifting i spel också.

Forza motorsport 6-7 samt horizon 3 är grymma!

Horizon 3 och fm7 har jag för mig finns för pc.

fast är dom mer racing som gran turismo eller är nån av dom som street racing som tex nfs? finns de nån blandning? gillar alla modes me nfs där man kan dragrace, drifta eller bara åka race den som kommer först till mål, kul när man får bättre motor/turbo, däck osv att uppgradera kärrorna med.

Presidento Of World
6 januari 2018 · 3 322 Inlägg

panda666 skrev:

MrMaz skrev:

panda666 skrev:
vad är bästa racing/bilspelet på pc just nu nån som vet? har för de mesta prövat alla need for speed där man kan modda bilen ganska mycke och byta delar mm. De sägs att forza kanske eller project car, kanske the crew är bra men vene om nån av dom är jättebra, gillar temat streetracing och att modda/lacka om bilar i spel. kul me drifting i spel också.

Forza motorsport 6-7 samt horizon 3 är grymma!

Horizon 3 och fm7 har jag för mig finns för pc.

fast är dom mer racing som gran turismo eller är nån av dom som street racing som tex nfs? finns de nån blandning? gillar alla modes me nfs där man kan dragrace, drifta eller bara åka race den som kommer först till mål, kul när man får bättre motor/turbo, däck osv att uppgradera kärrorna med.

Fm7 är banracing
Horizon är open world dvs streetrace med massa trim och motoralternativ om inte original motorn är trimvänlig.

Stora fälgar och sänkning samt ändring av massa olika detaljer i både fram och bakvagn för optimalt väghållning osv

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
6 januari 2018 · 4 250 Inlägg

MrMaz skrev:

panda666 skrev:

MrMaz skrev:

Forza motorsport 6-7 samt horizon 3 är grymma!

Horizon 3 och fm7 har jag för mig finns för pc.

fast är dom mer racing som gran turismo eller är nån av dom som street racing som tex nfs? finns de nån blandning? gillar alla modes me nfs där man kan dragrace, drifta eller bara åka race den som kommer först till mål, kul när man får bättre motor/turbo, däck osv att uppgradera kärrorna med.

Fm7 är banracing
Horizon är open world dvs streetrace med massa trim och motoralternativ om inte original motorn är trimvänlig.

Stora fälgar och sänkning samt ändring av massa olika detaljer i både fram och bakvagn för optimalt väghållning osv

oj va bra, ska kolla närmare på det. horizon alltså. gillar just den stilen med att kunna justera motor/låda osv och kunna ha lite open world racing me olika modes. ska testa så fort ja kan släppa taget på doom 3wink

jompazx
6 januari 2018 · 291 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Spelar en hel del Richard Burns Rally också. Glömde nämna det. Börjar bli rejält gammalt nu men fortfarande den bästa och mest realistiska rallysimulatorn? smile

Jag tycker att dirt spelen är bra

Mack Forum- och sitemoderator
6 januari 2018 · 26 136 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Spelar en hel del Richard Burns Rally också. Glömde nämna det. Börjar bli rejält gammalt nu men fortfarande den bästa och mest realistiska rallysimulatorn? smile

Hade helt glömt bort RBR.
Är hitintills det absolut bästa och mest realistiska bilspelet jag kört, och förmodligen kommer köra.
Grafiken må vara kass i dagens mått men realismen när man har en ratt och pedaler och hela den biten..den är oslagbar.
Men man MÅSTE verkligen ha just ratt och pedaler, för det går fasen inte köra med tangentbord!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
johannalarsen
5 mars 2018 · 9 Inlägg

Wow är fortfarande enda spelet som får min uppmärksamhet smile, gammal AOE-spelare som bojkottat alla de senaste spelen inklusive IV..

panda666
5 mars 2018 · 4 250 Inlägg

kör gamla doom, duke numem, quake och shadow warrior, riktigt roliga spel som är enkla och skitroliga. spränger sönder monster, hitta kort/nycklar osv. finns även 2 nya spel som heter Dusk och ion maiden. Samma stil som doom tex, skitroligt!

Grunden1700
5 mars 2018 · 168 Inlägg

Har många spel som jag spelar men favoriterna är ju World of Tanks, Gta San Andreas och DiRT. Sen en spelserie som jag kört länge är nog Need for Speed och favoriten bland dom är nog det första Most Wanted. Med vännerna så liras PUBG och Arma 2/3.

Senast redigerat av Grunden1700 (29 november 2018)

Jokabsson
5 mars 2018 · 1 175 Inlägg

För tillfället:
Gran Turismo Sport PS4
Yakuza 4 PS3
Assassin’s Creed Origins PS4

Gran Turismo går varmt här hemma, men det finns alltid något med GT spelen som drar ner på betyget.. denna gången är det tyvärr alldeles för dåligt urval av bilar. Blir sugen på Xbox One varje gång ett nytt Forza släpps.

Senast redigerat av Cracksoup (5 mars 2018)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
5 mars 2018 · 4 250 Inlägg

need for speed var ett jättebra koncept. synd att ingen seriös företag inte kan ta över och fixa en riktigt bra spel, senaste nfs spelen har vart skit, sista nfs som ja spelade även online hette nfs world, ja tror den var bara online faktiskt på pc, men fusket tog över och spelet dom efter 2-3år. de schysst när man kan trimma och styla bilar och race mot andra spelare online. typ 7-8 spelare mot varandra.

MammDiin
6 mars 2018 · 2 019 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Viper Racing till PC. Fina grejer som inte går att spela på moderna datorer längre. Saknar det.

Har du testat med exempelvis dgVoodoo 2?

Själv så spelar jag mestadels Battlefield 1 och Age of Empires: Definitive Edition för tillfället.

Som Grunden1700 skrev så håller jag också med om att NFS Most Wanted är i topp men personligen så tycker jag att Underground 2 är lika bra om inte snäppet bättre när det gäller Need For Speed. Efter ProStreet så tycker jag personligen det började gå neråt.
Men dum som man är så köpte jag ändå nyligen NFS Payback men inte testat det ännu hmm

panda666
6 mars 2018 · 4 250 Inlägg

MammDiin skrev:

Hybrid_ skrev:
Viper Racing till PC. Fina grejer som inte går att spela på moderna datorer längre. Saknar det.

Har du testat med exempelvis dgVoodoo 2?

Själv så spelar jag mestadels Battlefield 1 och Age of Empires: Definitive Edition för tillfället.

Som Grunden1700 skrev så håller jag också med om att NFS Most Wanted är i topp men personligen så tycker jag att Underground 2 är lika bra om inte snäppet bättre när det gäller Need For Speed. Efter ProStreet så tycker jag personligen det började gå neråt.
Men dum som man är så köpte jag ändå nyligen NFS Payback men inte testat det ännu hmm

underground 2 var skitbra, dom sista nfs nu har varit ett dåligt skämt, orkar inte köpa längre, sista ja köpte var den där 2015-2016 som var helt kass, till pc, så mke buggar att man inte orkade spela igenom en bana.

it_mutt Avstängd
6 mars 2018 · 10 388 Inlägg

Borderlands 1, 2 & Pre-Sequal
COH1 & 2
Supreme Commander 2
Fallout 4
Battleborn
Far Cry 2,3 (och ser fram emot 4:an)
Assasin's Creed X
Warframe

Och...div bilspel... och sen drar väl något i AOE-serien och lite annat "gammalt skit" igång emellanåt.

Senast redigerat av it_mutt (6 mars 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
6 mars 2018 · 9 296 Inlägg

Herregud så gammal jag känner mig.
Men åter on topic, om det är sjysst väder så är det aldrig fel med boule eller crocket. Är det kyligt så går man in, sätter på te och dukar upp en omgång mahjong framför brasan, självklart efter att man tagit en toddy.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang