Tips på Bluetooth handsfree Volvo Hu-803

benz_89
7 januari 2018 · 733 Inlägg

Någon som kan rekommendera en bra Bluetooth handsfree till Volvo hu-803 gärna så billig som möjligt utan att det låter bajs?
Har sett att det finns Yatour, Grom,  Vparts har sin egen och dessa kostar allt från 800kr till typ 2000kr sedan har sett att det finns på wish för 3-400kr också. Någon som testat och kan ge en liten recension. Det jag är ute efter är att lyssna musik via bluetooth och kanske även aux smile är det värt att lägga mer än det dubbla och tro att man får nå mycket bättre ljud?
Tack på förhand!
Mvh. Henrik

sebbze
15 februari 2018 · 6 Inlägg

Jag köpte en på wish som skulle funka till hu-803 för 499kr. Och den funkade inte alls bra, hackade och brusade så fick plocka bort den efter bara någon dag. Demonterade och satte dit igen för att testa igen och blev samma sak igen. Jag hade satsat på en stereoram och ny stereo från t.ex. BRL.

Volvo S60R (2004)
danneeemannen
15 februari 2018 · 46 Inlägg

Då jag ville behålla min 803a för original utseende så montera jag en Yautor-modul.
Monterade den dold i handsfacket.
Först hade jag den utan BT, var riktigt grymt ljud. Funkade riktigt bra med både Aux & Usb.
Bytte sedan till den modulen med BT.
Grymt ljud i den med! Problemet jag fick var att de inte gick att spela upp ljud via Usb.
Usb uttaget var enbart för att Ex ladda mobilen!
Då jag vissa gånger inte kunde elr ville koppla upp mobilen via BT så var modulen värdelös! Stort minus där!

Nu i efterhand skulle jag ha haft kvar den gammla (billigare) modulen utan BT & köpt en såndär liten Aux sticka med BT mottagare på bara!
Hade underlättat för mig iallafall!

///MVH Daniel

Volvo 745 Tic -90
Volvo 745 TURBO "Ticen" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang