Anti freeze till kablar?

King-Kong
8 januari 2018 · 1 Inlägg

Monterade en baslåda i bagaget i somras som har fungerat utan problem. Fick sätta jordkabeln på bagage luckans inner tak (har en sedan) och allt fungerade utan problem. Vi här nere i skåne har inte haft någon riktig kyla förrens nu och när jag öppnade bagage luckan i morse så visade sig att kabeln har frusit sönder och gick av helt när jag öppnade luckan. Kabeln satt i taket på bagage luckan fast utan för gummi listen så den är inte riktigt i bagaget så att säga.
Så min fråga är nu om det finns något antifreeze medel man kan spruta på som elektronik tål eller om man kan fixa det med en annan lösning så att det inte upprepas.

CC72
8 januari 2018 · 1 661 Inlägg

Köp en kvalitétskabel istället och montera den riktigt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 januari 2018 · 13 673 Inlägg

CC72 skrev:
Köp en kvalitétskabel istället och montera den riktigt.

instämmer kablarna går inte av pga kylan dom går av pga dom böjt sig för många gånger.
då är inte en bagagelucka det bästa att montera något på.  dessutom är det en otroligt dålig jordpunkt. 

byt ställe att jorda på där inte kabeln mekaniskt påverkas så kommer den att hålla även om det är -40

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Meaganeowner
8 januari 2018 · 2 250 Inlägg

Biltemasmäck?

Gå till en elfirma i stället!
Där får du köpt sånt som håller, året runt.

granadadr
8 januari 2018 · 7 268 Inlägg

byt jordpunkt,, att montera den i en lucka är mkt dumt för den får ej tillräckligt med kontakt pga gångjärnet,,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang