A4 B7 2.0 tdiQ -08, mystiskt missljud i motor

Hycklaren
14 januari 2018 · 94 Inlägg

Byligen ägare av denna bil,  inte hört något tidigare men helt plötsligt hör jag ett "susande" ljud,  har denna video som visar,  som ni ser så sitter turbon etc där,?

www.youtube.com/watch?v=b1ilvHMBj_I

Tryckrör osv borde det inte vara då bilen inte är slö enligt mig,  eller känns lite slö upp till 2/2500 varv (Kanske då laddet kommer?)

Utmarks-Loke
14 januari 2018 · 5 836 Inlägg

Det där låter ju som om något ligger emot något som snurrar, exempelvis om en kabel lossnat och hänger mot något remhjul. Men det är svårt när man inte är vid bilen och hör det i verkligheten.

Hycklaren
14 januari 2018 · 94 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Det där låter ju som om något ligger emot något som snurrar, exempelvis om en kabel lossnat och hänger mot något remhjul. Men det är svårt när man inte är vid bilen och hör det i verkligheten.

Ja det har du rätt i,  ska kolla lite nogare men svårt då de är så trångt..  Första tanken va turbo,  men den borde inte låta så,  eventuellt egr men lite okunnig på egr området så vill inte spekulera allt för mycket.

Känner då inget förlust av laddtryck,  så något tryckrör borde det inte vara..

Hycklaren
15 januari 2018 · 94 Inlägg

Kan tillägga att jag tittat runt lite,  inget som ligger och rör något som snurrar.  Börjar även lukta avgaser då man står still en stund.  Men kan inte hitta något läckage,  på tok för trångt och varmt att hitta..  Något enkelt tips man kan göra för hitta läckage?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang