Vill ni att vi börjar tillåta A-traktorer och dylikt på Garaget?

marcus80 Sir
5 februari 2018 · 935 Inlägg

torsen skrev:

rcy skrev:
Jag tycker det redan nu verkar som om hälften av inläggen är skrivna av 15-åringar så jag skulle antagligen inte märka någon skillnad. Kör på!

Hahaha, men skämt åsido så:
Detta är ett (person-)bilsforum.
INTE ett traktor, A-traktor, EPA-traktor, ATV, UTV, SBS, MC, Moped, lastbil, husbil, buss, båt eller flygforum.
Sedan är det väl svårt att dra gränsen mellan lastbilar(över 3,5 ton) och lätta lastbilar(under 3,5 ton).
Speciellt i det senare fallet när det kan vara en personbil som (av skatte- och försäkringsskäl) registrerats om till lätt lastbil.
B t w så är dessa senare härutöver hårt diskriminerade av myndigheter eftersom de inte får parkera på plats för personbil eller på plats för lastbilar(över 3,5 ton).
Även vid den årliga kontrollbesiktningen straffas lätta lastbilar, trots att det i de flesta fall är betydligt färre kontrollpunkter än om bilen hade varit personbilsregistrerad.
Har ägt några Land Rover Defender som varit lastbilsregistrerade, och därför besiktats över "gropen".

Ursäkta lite o t - men NEJ - detta ska vara ett (person-)bilsforum enligt min mening.

Men sidan heter ju garaget, borde det då inkludera alla motoriserad fordon man har i garaget (kanske inte gräsklippare och motorsåg och sådant men motoriserade  åkfordon)

Släpp in dom men under en egen kategori

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
5 februari 2018 · 1 128 Inlägg

rcy skrev:
Jag tycker det redan nu verkar som om hälften av inläggen är skrivna av 15-åringar så jag skulle antagligen inte märka någon skillnad. Kör på!

Bra sagt, nivån är redan ofattbart låg här så det kan knappast bli värre! Ska dock tillägga att jag har noll och inget intresse för varken EPA/A-traktor(same shit)-raggare, Prius-raggare eller liknande. Dessa grupper har en stor sak gemensamt, de stör trafikrytmen något enormt för oss med vanliga bilar.

Nöjeskör närproducerat
chrizz Administratör
5 februari 2018 · 11 783 Inlägg

Jag ska inte gå in på personligheter här, men flera av skribenterna här är inte direkt kända för att bidra till god stämning i forumet. Mata inte trollen som man brukar säga, så jag låter det vara så får ni tolka själva som ni vill.

I vilket fall så handlar det här om att tillåta fordonen ifråga bland bilarna. Det lär påverka forumet marginellt tror jag. Vi har dessutom en övrigt-kategori i forumet redan.

Men jag tror på det här med filter oavsett.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
SaTN Köp
5 februari 2018 · 106 Inlägg

chrizz skrev:
Jag ska inte gå in på personligheter här, men flera av skribenterna här är inte direkt kända för att bidra till god stämning i forumet. Mata inte trollen som man brukar säga, så jag låter det vara så får ni tolka själva som ni vill.

I vilket fall så handlar det här om att tillåta fordonen ifråga bland bilarna. Det lär påverka forumet marginellt tror jag. Vi har dessutom en övrigt-kategori i forumet redan.

Men jag tror på det här med filter oavsett.

Mvh

Bra.
Sidan bör ses som givande, hjälpande, lärorik.
Kan Garaget.org bidra till ett växande motor intresse hos en ung bör det vara skäl nog. Som jag nämnde, delad kategori med filtrering så bör alla vara nöjda. Bra jobbat.

Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi S2 "720whp" (1991)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Utmarks-Loke
5 februari 2018 · 5 833 Inlägg

Vore onekligen kul att få följa alla A-traktorägares problem att få sina risiga fordon igenom besiktning nu när det införs lol

Evildan
5 februari 2018 ·

chrizz skrev:
Jag ska inte gå in på personligheter här, men flera av skribenterna här är inte direkt kända för att bidra till god stämning i forumet. Mata inte trollen som man brukar säga, så jag låter det vara så får ni tolka själva som ni vill.

I vilket fall så handlar det här om att tillåta fordonen ifråga bland bilarna. Det lär påverka forumet marginellt tror jag. Vi har dessutom en övrigt-kategori i forumet redan.

Men jag tror på det här med filter oavsett.

Mvh

Gör så, låt ungdomarna få kliva in på sighten med sina byggen. Många av dom har möjligheter på så vis att få bra tips och trix av andra bilentusiaster och då kunna utveckla sin hobby och även lära åldermännen nya rön. Återväxten är lite klen fordonshobbymässigt och kan Du bidra på det viset via ditt företag så gör du entusiasterna och bilkultursverige en fin tjänst.
Jag menar som så, vill inte någon titta på traktorerna är det faktiskt inte särskilt avancerat att låta bli och bläddra vidare, som att bläddra förbi reportagen i (ospecifierad herrtidning) för att titta på vad som eftersöktes. wink

Senast redigerat av Evildan (5 februari 2018)

karlsson_1984
5 februari 2018 · 671 Inlägg

Tycker detta forum fungerar bra som det gör  och  ställer man en lite teknisk fråga om ev felsökning på en bil så känns det mera tryggt att veta att man får svar av en vuxen människa med troligtvis arbetslivserfarenhet och mer kunskap om bilar än en 16 åring kan

KolGruvan
5 februari 2018 · 1 450 Inlägg

Ja säger som många andra.  Det finns många riktigt fina välbyggda a traktorer som jag tycker borde kan få vara med, men dom flesta är ju rullande vrak. Det borde hållas stor koll på vad som läggs upp.
Ja kan finna det ganska intressant att kolla på "fina" traktorer.
Som sagt kör på bara, spårar det ur helt så är det bara att ta bort.
Som nån annan va inne på kanske det vore bra att ha en kategori "a- traktorer" så dom inte hamnar bland övriga bilar.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Muttley
5 februari 2018 ·

Inte ett dugg intresserad av det, men så länge man slipper se traktorforumet så kvittar det.   Men ett tips är att du tillåter motorcyklar för att ge konkurrenten en känga då deras hemsida är usel och sämre.
Inget personligt eller så men hade modereringen varit som förr så hade de varit marginellt bättre.   Fritt tillåtet att spekulera.

Mack Forum- och sitemoderator
5 februari 2018 · 26 136 Inlägg

Muttley skrev:
Inte ett dugg intresserad av det, men så länge man slipper se traktorforumet så kvittar det.   Men ett tips är att du tillåter motorcyklar för att ge konkurrenten en känga då deras hemsida är usel och sämre.
Inget personligt eller så men hade modereringen varit som förr så hade de varit marginellt bättre.   Fritt tillåtet att spekulera.

Av ren nyfikenhet ber jag dig att gärna utveckla i hur modereringen var förr kontra nu?
Vad var bättre förr?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Joakim-S Hobby Fotograf
5 februari 2018 · 650 Inlägg

Jag håller med, tycker också att fler slags fordon borde vara tillåtet! Ser dock mycket hellre lastbilar än A-Traktorer!

MG e-HS (2021)
Muttley
5 februari 2018 ·

Mack skrev:

Muttley skrev:
Inte ett dugg intresserad av det, men så länge man slipper se traktorforumet så kvittar det.   Men ett tips är att du tillåter motorcyklar för att ge konkurrenten en känga då deras hemsida är usel och sämre.
Inget personligt eller så men hade modereringen varit som förr så hade de varit marginellt bättre.   Fritt tillåtet att spekulera.

Av ren nyfikenhet ber jag dig att gärna utveckla i hur modereringen var förr kontra nu?
Vad var bättre förr?

Nu stjäler vi ju utrymme.   Men som det varit senaste tiden med pajkastning och påhopp var inte tolererat förr här.   
Säger inte att jag är bättre men långt ifrån värst, men litet ryck på att vara lite hårdare så blir de kanske bättre och de rycker upp sig igen.
Vi hade ju en kär gammal medlem förr som blev avstängd allt som oftast förr och skötte sig lite bättre för varje återkomst.

Mack Forum- och sitemoderator
5 februari 2018 · 26 136 Inlägg

Muttley skrev:

Mack skrev:

Muttley skrev:
Inte ett dugg intresserad av det, men så länge man slipper se traktorforumet så kvittar det.   Men ett tips är att du tillåter motorcyklar för att ge konkurrenten en känga då deras hemsida är usel och sämre.
Inget personligt eller så men hade modereringen varit som förr så hade de varit marginellt bättre.   Fritt tillåtet att spekulera.

Av ren nyfikenhet ber jag dig att gärna utveckla i hur modereringen var förr kontra nu?
Vad var bättre förr?

Nu stjäler vi ju utrymme.   Men som det varit senaste tiden med pajkastning och påhopp var inte tolererat förr här.   
Säger inte att jag är bättre men långt ifrån värst, men litet ryck på att vara lite hårdare så blir de kanske bättre och de rycker upp sig igen.
Vi hade ju en kär gammal medlem förr som blev avstängd allt som oftast förr och skötte sig lite bättre för varje återkomst.

I så fall får vi som modererar helt enkelt ta åt oss av det hela och rycka upp oss lite.
Bara att anmäla så kikar vi på ärendet.

Edit: Detsamma gäller angående topic. Kommer fler fordon/ämnen tillåtas så får vi också anpassa oss och hålla mer koll på även dessa ämnen. Sen om det blir mer eller mindre som kommer behövas efter en inkörningsperiod, det återstår väl att se.

Senast redigerat av Mack (5 februari 2018)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Muttley
5 februari 2018 ·

Mack skrev:

Muttley skrev:

Mack skrev:

Av ren nyfikenhet ber jag dig att gärna utveckla i hur modereringen var förr kontra nu?
Vad var bättre förr?

Nu stjäler vi ju utrymme.   Men som det varit senaste tiden med pajkastning och påhopp var inte tolererat förr här.   
Säger inte att jag är bättre men långt ifrån värst, men litet ryck på att vara lite hårdare så blir de kanske bättre och de rycker upp sig igen.
Vi hade ju en kär gammal medlem förr som blev avstängd allt som oftast förr och skötte sig lite bättre för varje återkomst.

I så fall får vi som modererar helt enkelt ta åt oss av det hela och rycka upp oss lite.
Bara att anmäla så kikar vi på ärendet.

Edit: Detsamma gäller angående topic. Kommer fler fordon/ämnen tillåtas så får vi också anpassa oss och hålla mer koll på även dessa ämnen. Sen om det blir mer eller mindre som kommer behövas efter en inkörningsperiod, det återstår väl att se.

Helt klart.   Och de skadar inte om det nu blir ett större garaget.org att de faktiskt blir hårdare.  Ta tillbaka varningarna som förr.
Lite som en nystart. 
Kritiken skall ni bara ta positivt så blir det bara bra.

mb_pucken
5 februari 2018 · 5 087 Inlägg

Jag har inte alls något i mot A-traktorer på garaget, så länge forumets regler följs.

A-traktorer är en bra inkörsport till framtida bilintresse och kommande kunskap. Ser ingen skillnad på att hjälpa lilla Allan på 16år med sin ögonsten än gubben Allan 53 med sin bruksbil. Eller tvärt om :-)

Sen att få tips och hjälp av en 16 åring kan vara precis lika hjälpsamt som att få hjälp av någon äldre som skruvat på sina gamla Audis ;-)

Summa summarum, håll garaget levande för alla :-) desto fler idioter desto roligare ;-)

Senast redigerat av mb_pucken (5 februari 2018)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
jenstornqvist
5 februari 2018 · 108 Inlägg

Kanske göra en systersida?  Typ epagaraget.org.

Samma konto fungerar på bägge sidor, den ena sidan är enbart för bilar, den andra för enbart a-traktorer/epa. Samma hade kunnat tillämpas med motorcyklar, båtar, hemmabyggen etc, you name it.

Garaget hade kunnat vara kvar som "original"-sidan, medans de andra hade varit förgreningar, systersidor, vafan man nu vill kalla det.

Har själv många kompisar som håller eller hållt på med A-traktorer och sånt, kan ju säga att många av dom hade kunnat tillföra mycket på forum, medans andra helt enkelt skulle gått resten av forumet på nerverna.

Jag förstår att detta innebär flera hundra, kanske tusentals timmars arbete, fler moderatorer, mycket kaos och mycket huvudvärk, men jag tror det hade gjort garaget till ett ännu större community än vad det redan är.

Idiotförklara mig om ni vill, men jag tror den lösningen hade funkat bäst för alla.
Mvh

volvo245amazon
5 februari 2018 · 110 Inlägg

Jag är kluven i frågan men vi alla har en gemensam hobby.
Är väl bra om vi kan få några generationer till som fortfarande skruvar - eller?

Low
5 februari 2018 · 3 306 Inlägg

Gör garaget.org stort.
Låt lastbilar som kan vara sjukt fina o myyyycket pengar och tid ner lagt. Lika så udda mcn som nya som gamla mm!

Sedan topplistor på framsidan
Från epor till 24 meters lastbilar.

Sedan udda hobbyfordon som kanske inte är besiktningsbara typ en gokart med mc motor.

Mycket mer intressant att logga in här än att läsa att prius är bäst i hela världen.

volvo245amazon
5 februari 2018 · 110 Inlägg

Där har du en poäng "Low".
Ökat intresset

torsen
5 februari 2018 · 7 233 Inlägg

Low skrev:
Gör garaget.org stort.
Låt lastbilar som kan vara sjukt fina o myyyycket pengar och tid ner lagt. Lika så udda mcn som nya som gamla mm!

Sedan topplistor på framsidan
Från epor till 24 meters lastbilar.

Sedan udda hobbyfordon som kanske inte är besiktningsbara typ en gokart med mc motor.

Mycket mer intressant att logga in här än att läsa att prius är bäst i hela världen.

Vem har påstått det??????

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang