Vill ni att vi börjar tillåta A-traktorer och dylikt på Garaget?

Nurminen_
5 februari 2018 · 714 Inlägg

Ja varför inte släppa in mopeder samtidigt

Volvo 740 "Sugis" (1989)
Evildan
6 februari 2018 ·

Nurminen_ skrev:
Ja varför inte släppa in mopeder samtidigt

Bra idé. Min femtioåriga kusin samlar på Puch och har en grabbnäve med bla Arizona, Dakota, Florida och en Maxi, samtliga i överrenoverat originalskick plus några påbörjade objekt. Det kan hända att det finns någon Monarscooter och HVA  Flinta i ladugården också.

Znixer
6 februari 2018 · 145 Inlägg

Low skrev:
Gör garaget.org stort.
Låt lastbilar som kan vara sjukt fina o myyyycket pengar och tid ner lagt. Lika så udda mcn som nya som gamla mm!

Sedan topplistor på framsidan
Från epor till 24 meters lastbilar.

Sedan udda hobbyfordon som kanske inte är besiktningsbara typ en gokart med mc motor.

Mycket mer intressant att logga in här än att läsa att prius är bäst i hela världen.

Haha, höll på att ramla av stolen lol faktiskt rätt ofta man upplevt det lol

torsen skrev:

Low skrev:
Gör garaget.org stort.
Låt lastbilar som kan vara sjukt fina o myyyycket pengar och tid ner lagt. Lika så udda mcn som nya som gamla mm!

Sedan topplistor på framsidan
Från epor till 24 meters lastbilar.

Sedan udda hobbyfordon som kanske inte är besiktningsbara typ en gokart med mc motor.

Mycket mer intressant att logga in här än att läsa att prius är bäst i hela världen.

Vem har påstått det??????

Finns ett antal, ingen nämnd ingen glömd, som oavsett fråga kommer fram till slutsatsen att man ska köpa en prius. Ber nån om köpråd mellan bil A och bil B kommer ofta svaret att man ska köpa en Prius. Har blivit nån slags Priushysteri hos vissa.

Angående tråden så är det nog ingen dum idé med ett filter för traktorer smile

Fredrik_M Freude am fahren
6 februari 2018 · 428 Inlägg

Jag kan tänka mig att svara JA på den frågan om det samtidigt kommer en möjlighet att i sina inställningar kryssa i eller ur vilka kategorier man vill se. På det viset skulle vi kunna släppa in fler saker som man har i Garaget. Dock tycker jag vi kan hålla oss till fordon på hjul så kategorierna skulle således kunna bli.

Mopeder
Motorcyklar

A-Traktorer/Epa
Personbilar

Lätta lastbilar
Tunga lastbilar

Jag har säkert glömt någon kategori och vi bör kanske fundera på om vi även skall tillåta traktorer när vi tillåter A-Traktorer. Men var drar vi då gränsen för övriga lastmaskiner och jordbruksfordon? Men i det stora hela något i denna stilen och sedan då med en kryssruta i inställningspanelen för varje kategori så kan man själv välja vad man vill se och inte.

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Berglund_89
7 februari 2018 · 1 474 Inlägg

Jag kan ju gissa mig till att Epa-kulturen var inkörsporten till de flestas Bilintresse på denna sida, åtminstone min! Jag tycker du ska tillåta det. Jag vet ju många vanliga bilar som ser tusen gånger värre ut på denna sida wink Kör på bah, Chrizz! cool

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Xebers76
7 februari 2018 · 2 250 Inlägg

När man ändå är inne på ämnet så vill jag gärna påpeka att det ligger väldigt mycket bilar på denna hemsida med lite/ingen information och sedan bara några få och extremt dåliga bilder. Många bilar bryter mot reglerna. Man får tex inte skriva original utan man ska beskriva hur det ser ut trots original. Man får inte ha vinterbilar, men ibland ser man att vissa bilar har "vinterbilen" som smeknamn osv osv. Jag vill också tillägga att jag inte är helt oskyldig i detta.

Att det är så slappt kan jag tycka är tråkigt att se. Så ska vi in på EPA också så ser jag gärna att sådant röjs upp först.

rcy
7 februari 2018 · 1 705 Inlägg

Berglund_89 skrev:
Jag kan ju gissa mig till att Epa-kulturen var inkörsporten till de flestas Bilintresse på denna sida, åtminstone min!

Det tvivlar jag starkt på. Det måste vara en försvinnande liten del av Sveriges ungdom som har haft något intresse i epa-kulturen överhuvudtaget, jag skulle faktiskt gissa på att det är nere på enstaka procent.
Jag har aldrig haft något som helst intresse av epa men kan nog ändå räkna upp dom flesta av Gävle's alla epor. Inte på grund av att jag är intresserad, men på grund av att dom är så pass få.

Men som jag sa tidigare så har jag inget emot att epor släpps in, nivån här inne är ändå oftast nere på pre-pubertal. smile

Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
BMW 320i "tysken" (2007)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
jompazx
7 februari 2018 · 291 Inlägg

Jag tycker att epor och moppar kan hålla sig på twostroke rider som alla andra gjort

Kevinohh F.IND
7 februari 2018 · 148 Inlägg

Håller med vad ovan sagt. Många fina byggen men det är väldigt få ungdomar som faktiskt bygger de själva utan får ofta hjälp utav äldre eller där någon annan nästan gör majoriteten utav allt arbetet.

Men ställer mig också lite halvt negativ till förslaget. Föreslår att de väntar och visar upp sina riktiga bilar när de fyllt 18!

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
chrizz Administratör
7 februari 2018 · 11 780 Inlägg

Vi avvaktar med att släppa in A-traktorer och EPA-traktorer. Ingenting ändras som det är nu.

Jag har fått många bra idéer av era synpunkter och förslag, och det tackar jag för! Jag ska klura lite på det här med att t.ex. skapa utrymme för andra typer av fordon, främst då kanske motorcyklar till att börja med, men jag är inte alls främmande för andra fordon också om vi hittar ett bra sätt att göra det på. Det finns många "subkulturer" som kan vara kul att ha med tror jag.

Det viktiga här är dock att man ska kunna filtrera och separera. Dvs, om mitt fokus är bilar så ska jag inte behöva bli överöst av motorcyklar eller något annat. Det ska då vara bilar för hela slanten... inget behöver krocka så länge alla har sitt utrymme.

Senast redigerat av chrizz (7 februari 2018)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Low
7 februari 2018 · 3 296 Inlägg

chrizz skrev:
Vi avvaktar med att släppa in A-traktorer och EPA-traktorer. Ingenting ändras som det är nu.

Jag har fått många bra idéer av era synpunkter och förslag, och det tackar jag för! Jag ska klura lite på det här med att t.ex. skapa utrymme för andra typer av fordon, främst då kanske motorcyklar till att börja med, men jag är inte alls främmande för andra fordon också om vi hittar ett bra sätt att göra det på. Det finns många "subkulturer" som kan vara kul att ha med tror jag.

Det viktiga här är dock att man ska kunna filtrera och separera. Dvs, om mitt fokus är bilar så ska jag inte behöva bli överöst av motorcyklar eller något annat. Det ska då vara bilar för hela slanten... inget behöver krocka så länge alla har sitt utrymme.

Detta komma lyfta garaget mycket! finns nog mycket folk som vill ha allt dem äger på en sida. Inte på 5 olika sidor .slutar med folk bara har facebook.


Hoppas på olika topplistor! Folk som aldrig gillat mcn kanske börja bli nyfikna. Jag vill se snygga lastbilar:-)

Zubb003
25 februari 2018 · 50 Inlägg

Att släppa in A-traktorer som en egen kategori skulle nog uppskattas utav både mig och andra ungdomar, Dem epa forumen som finns just nu håller på dö ut med ett par ynkliga aktiva medlemmar. Jag har mitt projekt på 30traktor som på runt 6 månader fått runt 5000 visningar de e rätt så mycket för den sidan denna tråden har fått mer än hälften av mina visningar under en månad men som sagt de finns väldigt många projekt som inte e så seriösa som dem själv inte jobbar på. Gör lite reklam för mitt som e ett seriöst bygge visst pappa hjälper till ibland men oftast säger han vad jag ska göra så får ja göra de själv. Och nu när dem nya reglerna så kommer det nog att bli mer seriösa projekt och de e inte alla som e så bra på att redigera videos och lägga upp på yt

Senast redigerat av Zubb003 (25 februari 2018)

Djo
25 februari 2018 · 10 157 Inlägg

Zubb003 skrev:
Att släppa in A-traktorer som en egen kategori skulle nog uppskattas utav både mig och andra ungdomar, Dem epa forumen som finns just nu håller på dö ut med ett par ynkliga aktiva medlemmar. Jag har mitt projekt på 30traktor som på runt 6 månader fått runt 5000 visningar de e rätt så mycket för den sidan denna tråden har fått mer än hälften av mina visningar under en månad men som sagt de finns väldigt många projekt som inte e så seriösa som dem själv inte jobbar på. Gör lite reklam för mitt som e ett seriöst bygge visst pappa hjälper till ibland men oftast säger han vad jag ska göra så får ja göra de själv. Och nu när dem nya reglerna så kommer det nog att bli mer seriösa projekt och de e inte alla som e så bra på att redigera videos och lägga upp på yt

Utan farsans hjälp och tips hade man fått kämpa hårt och kanske gått bet, Så inget att skämmas över farsor är grymma smile


Mvh En som började med epa vid 13 års ålder.

Ser inget fel med det bara det görs rätt bra förslag finns redan skrivet

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
3 mars 2018 · 1 163 Inlägg

Tycker som ett par föregående.. Det är så en del av oss började med bilar och det var där intresset växte.. Jag ser inga fler problem än vad som redan finns på forumet om man skulle ha dem här också. Hellre en aktiv sida med flera olika fast ändå lika intressen. Finns många epor/a-traktorer som är betydligt fräschare än bilar här och vice versa.

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang