F11 ”hoppar” i varje ojämnhet

SebastianAdamsson
11 februari 2018 · 2 Inlägg

Hejsan!
Har kört min BMW 5 serie f11 i några dagar nu och den har börjat hoppa i varje gupp eller ojämnhet nu.
Har också fått meddelande om ”kurvegenskaperna begränsade” och ”körkomfort begränsad”
Har någon en liten aning om vad det skulle va?
Tråkigt då jag bara kört min bil i 3 dagar sad

Mvh Sebastian.

Senast redigerat av SebastianAdamsson (11 februari 2018)

BMW 520d "Första bilen" (2011)
caromania Forummoderator
11 februari 2018 · 9 296 Inlägg

Vad är en f11?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
11 februari 2018 ·

caromania skrev:
Vad är en f11?

Det här är en f11 och det bör vara lite studsigt vid framfart.
Allt är som det ska Mao.
http://1.bp.blogspot.com/-gGKkcWpZCIM/TbQ5NsLnygI/AAAAAAAAAV4/7AKnl2IV3pw/s1600/mclaren+Car+wallpapers.jpg

Jag tänkte givetvis initialt på en Datsun Cherry f11 men dessa har nog inte en meddelandedisplay även om bilen är trevlig i övrigt.
https://i.ebayimg.com/images/g/lcoAAMXQVhFR-NFc/s-l300.jpg

Senast redigerat av Evildan (11 februari 2018)

Amazon_123GT Driifter;)
11 februari 2018 · 1 630 Inlägg

De e nog bmw 5 serie

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
panda666
11 februari 2018 · 4 228 Inlägg

SebastianAdamsson skrev:
Hejsan!
Har kört min BMW 5 serie f11 i några dagar nu och den har börjat hoppa i varje gupp eller ojämnhet nu.
Har också fått meddelande om ”kurvegenskaperna begränsade” och ”körkomfort begränsad”
Har någon en liten aning om vad det skulle va?
Tråkigt då jag bara kört min bil i 3 dagar sad

Mvh Sebastian.

kombisen brukar ha luftfjädring på dom dära som strular, då brukar den hoppa o gunga som en känguru eller kanin på vägen, speciellt vid guppar o sånt, kolla på det, annars kolla väl efter dämpare och fjädrar runtom antar jag. Men hade en sån på jobbet och vid provkörning gick den förjävligt och guck inte att köra alls nästan.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 februari 2018 · 17 380 Inlägg

Trasig bälg? Låter kompressorn? Hänger bilen på något hjul på morgonen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jompazx
11 februari 2018 · 291 Inlägg

caromania skrev:
Vad är en f11?

Evildan skrev:

caromania skrev:
Vad är en f11?

Det här är en f11 och det bör vara lite studsigt vid framfart.
Allt är som det ska Mao.
http://1.bp.blogspot.com/-gGKkcWpZCIM/T … papers.jpg

Jag tänkte givetvis initialt på en Datsun Cherry f11 men dessa har nog inte en meddelandedisplay även om bilen är trevlig i övrigt.
https://i.ebayimg.com/images/g/lcoAAMXQ … s-l300.jpg

F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)

Senast redigerat av jompazx (11 februari 2018)

panda666
11 februari 2018 · 4 228 Inlägg

jompazx skrev:

caromania skrev:
Vad är en f11?

Evildan skrev:

caromania skrev:
Vad är en f11?

Det här är en f11 och det bör vara lite studsigt vid framfart.
Allt är som det ska Mao.
http://1.bp.blogspot.com/-gGKkcWpZCIM/T … papers.jpg

Jag tänkte givetvis initialt på en Datsun Cherry f11 men dessa har nog inte en meddelandedisplay även om bilen är trevlig i övrigt.
https://i.ebayimg.com/images/g/lcoAAMXQ … s-l300.jpg

F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)

tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^

Evildan
11 februari 2018 ·

panda666 skrev:

jompazx skrev:

caromania skrev:
Vad är en f11?

Evildan skrev:

Det här är en f11 och det bör vara lite studsigt vid framfart.
Allt är som det ska Mao.
http://1.bp.blogspot.com/-gGKkcWpZCIM/T … papers.jpg

Jag tänkte givetvis initialt på en Datsun Cherry f11 men dessa har nog inte en meddelandedisplay även om bilen är trevlig i övrigt.
https://i.ebayimg.com/images/g/lcoAAMXQ … s-l300.jpg

F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)

tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^

Jag?
Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen.
Andra modeller som exempelvis
850 FIAT SEAT Volvo BMW.
C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget.
Lämpligt vore allkså att skriva märket.
Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.  wink

Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 februari 2018 · 14 007 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

jompazx skrev:

F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)

tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^

Jag?
Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen.
Andra modeller som exempelvis
850 FIAT SEAT Volvo BMW.
C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget.
Lämpligt vore allkså att skriva märket.
Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.  wink

Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.

Tror att Corvette var före Citroen då C1 kom 1953. Borde kanske ändra mig och säga Pontiacen då inte alla vet vad GTA är för bil. Det är även många bilar som heter T/A (Trans Am) i betäckningen. Eller vad tycker ni att jag ska säga om min Pontiac Trans Am GTA.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (11 februari 2018)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
panda666
11 februari 2018 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

jompazx skrev:

caromania skrev:
Vad är en f11?

F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)

tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^

Jag?
Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen.
Andra modeller som exempelvis
850 FIAT SEAT Volvo BMW.
C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget.
Lämpligt vore allkså att skriva märket.
Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.  wink

Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.

lol nej var till Caro; trodde att du visste vad han menade endå^^ eftersom jag inte visste om dom bilarna du skrev och visste om att f11 är bmw 5 serie från 2010 så skrev jag lite om de. Kombi bilarna brukar ha luftfjädring som som vanligt pajar såklart. Samma skit me benz också . Förr eller senare så strular fjädringen. Fått in nåra stycken som ligger väldigt lågt på marken som att dom är väldigt sänkta men är bara fel på fjädring. Dyrt att laga va?

Evildan
11 februari 2018 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^

Jag?
Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen.
Andra modeller som exempelvis
850 FIAT SEAT Volvo BMW.
C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget.
Lämpligt vore allkså att skriva märket.
Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.  wink

Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.

lol nej var till Caro; trodde att du visste vad han menade endå^^ eftersom jag inte visste om dom bilarna du skrev och visste om att f11 är bmw 5 serie från 2010 så skrev jag lite om de. Kombi bilarna brukar ha luftfjädring som som vanligt pajar såklart. Samma skit me benz också . Förr eller senare så strular fjädringen. Fått in nåra stycken som ligger väldigt lågt på marken som att dom är väldigt sänkta men är bara fel på fjädring. Dyrt att laga va?

F11 för mig...
http://www.f11museum.se/stigtomta/brandholmen.html

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 februari 2018 · 17 380 Inlägg

Har ni trollat klart?

Ny kompressor och nya bälgar bak (har den säckat ihop har de tagit stryk) svänger ledigt in på cirka 15k. Betydligt mindre om man vet vad man gör och kan skruva själv. Sen är det bara att spara ihop till nästa verkstadsräkning som kommer...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
11 februari 2018 ·

Hybrid_ skrev:
Har ni trollat klart?

Ny kompressor och nya bälgar bak (har den säckat ihop har de tagit stryk) svänger ledigt in på cirka 15k. Betydligt mindre om man vet vad man gör och kan skruva själv. Sen är det bara att spara ihop till nästa verkstadsräkning som kommer...

Jag hoppas innerligen att ingen kände sig provocerad "trollad" av tidigare inlägg, hade det varit mitt syfte skulle jag brukat en helt annan typ av språkbruk.

Men du har nog rätt, detta kommer kosta flis för TS, även om han är händig och lagar själv. Hoppas det ändock är någon skitsak att byta ut någon trött givare eller läckande ventil någonstans.

caromania Forummoderator
11 februari 2018 · 9 296 Inlägg

Även jag hoppas att det inte blir för djupa hål i plånboken pga eventuell reparation, men TS får gärna uppdatera tråden om och när lösningen kommer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
SebastianAdamsson
11 februari 2018 · 2 Inlägg

caromania skrev:
Även jag hoppas att det inte blir för djupa hål i plånboken pga eventuell reparation, men TS får gärna uppdatera tråden om och när lösningen kommer.

Hela bilen var böttad precis som om den vore jävligt sänkt. Men jag tog mig en titt i säkringsboxen när jag kom hem och såg en bränd säkring. Var troligtvis till kompressorn eller liknande.
Så det blev inget hål i plånisen denna gången iaf. Jävla tur.

Kul att läsa era diskussioner dock :’)

//Sebastian

BMW 520d "Första bilen" (2011)
Evildan
11 februari 2018 ·

SebastianAdamsson skrev:

caromania skrev:
Även jag hoppas att det inte blir för djupa hål i plånboken pga eventuell reparation, men TS får gärna uppdatera tråden om och när lösningen kommer.

Hela bilen var böttad precis som om den vore jävligt sänkt. Men jag tog mig en titt i säkringsboxen när jag kom hem och såg en bränd säkring. Var troligtvis till kompressorn eller liknande.
Så det blev inget hål i plånisen denna gången iaf. Jävla tur.

Kul att läsa era diskussioner dock :’)

//Sebastian

Nice. Då hoppas jag givetvis att det inte är något strul med kompressorn som gjorde att säkringen brann av.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang