Hejsan! Har kört min BMW 5 serie f11 i några dagar nu och den har börjat hoppa i varje gupp eller ojämnhet nu. Har också fått meddelande om ”kurvegenskaperna begränsade” och ”körkomfort begränsad” Har någon en liten aning om vad det skulle va? Tråkigt då jag bara kört min bil i 3 dagar
Mvh Sebastian.
Senast redigerat av SebastianAdamsson (11 februari 2018)
Hejsan! Har kört min BMW 5 serie f11 i några dagar nu och den har börjat hoppa i varje gupp eller ojämnhet nu. Har också fått meddelande om ”kurvegenskaperna begränsade” och ”körkomfort begränsad” Har någon en liten aning om vad det skulle va? Tråkigt då jag bara kört min bil i 3 dagar
Mvh Sebastian.
kombisen brukar ha luftfjädring på dom dära som strular, då brukar den hoppa o gunga som en känguru eller kanin på vägen, speciellt vid guppar o sånt, kolla på det, annars kolla väl efter dämpare och fjädrar runtom antar jag. Men hade en sån på jobbet och vid provkörning gick den förjävligt och guck inte att köra alls nästan.
F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)
F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)
F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)
tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^
Jag? Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen. Andra modeller som exempelvis 850 FIAT SEAT Volvo BMW. C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget. Lämpligt vore allkså att skriva märket. Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.
Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.
F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)
tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^
Jag? Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen. Andra modeller som exempelvis 850 FIAT SEAT Volvo BMW. C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget. Lämpligt vore allkså att skriva märket. Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.
Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.
Tror att Corvette var före Citroen då C1 kom 1953. Borde kanske ändra mig och säga Pontiacen då inte alla vet vad GTA är för bil. Det är även många bilar som heter T/A (Trans Am) i betäckningen. Eller vad tycker ni att jag ska säga om min Pontiac Trans Am GTA.
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (11 februari 2018)
F11 är bmw namn på kaross generationen. tex BMW E30 E36 E46 etc men så bytte dom från E "x" till F "x" efter E90 (kanske för att dom inte ville ha 3 siffrigt?)
tror han drev/trollade. Eeeeeeller?^
Jag? Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen. Andra modeller som exempelvis 850 FIAT SEAT Volvo BMW. C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget. Lämpligt vore allkså att skriva märket. Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.
Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.
lol nej var till Caro; trodde att du visste vad han menade endå^^ eftersom jag inte visste om dom bilarna du skrev och visste om att f11 är bmw 5 serie från 2010 så skrev jag lite om de. Kombi bilarna brukar ha luftfjädring som som vanligt pajar såklart. Samma skit me benz också . Förr eller senare så strular fjädringen. Fått in nåra stycken som ligger väldigt lågt på marken som att dom är väldigt sänkta men är bara fel på fjädring. Dyrt att laga va?
Jag? Nej en f11 är för mig en Datsun Cherry i första tanken och en McLaren i andra en BMW var ijenkligen aldrig i närheten mentalt då dessa är så pass långt utanför min intressesfär. Det finns även entrepenadmaskiner och traktorer med den benämningen. Andra modeller som exempelvis 850 FIAT SEAT Volvo BMW. C4 Citroen men Benny tänker nog Corvette i första läget. Lämpligt vore allkså att skriva märket. Tänk dig frågan "Jag kan inte fälla baksätet på min 850" och lös det på FIAT eller SEAT.
Så var det med det och med tanke på vad för bil det rör sig om har jag inga kloka råd att ge då bilen redan är köpt.
lol nej var till Caro; trodde att du visste vad han menade endå^^ eftersom jag inte visste om dom bilarna du skrev och visste om att f11 är bmw 5 serie från 2010 så skrev jag lite om de. Kombi bilarna brukar ha luftfjädring som som vanligt pajar såklart. Samma skit me benz också . Förr eller senare så strular fjädringen. Fått in nåra stycken som ligger väldigt lågt på marken som att dom är väldigt sänkta men är bara fel på fjädring. Dyrt att laga va?
Ny kompressor och nya bälgar bak (har den säckat ihop har de tagit stryk) svänger ledigt in på cirka 15k. Betydligt mindre om man vet vad man gör och kan skruva själv. Sen är det bara att spara ihop till nästa verkstadsräkning som kommer...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ny kompressor och nya bälgar bak (har den säckat ihop har de tagit stryk) svänger ledigt in på cirka 15k. Betydligt mindre om man vet vad man gör och kan skruva själv. Sen är det bara att spara ihop till nästa verkstadsräkning som kommer...
Jag hoppas innerligen att ingen kände sig provocerad "trollad" av tidigare inlägg, hade det varit mitt syfte skulle jag brukat en helt annan typ av språkbruk.
Men du har nog rätt, detta kommer kosta flis för TS, även om han är händig och lagar själv. Hoppas det ändock är någon skitsak att byta ut någon trött givare eller läckande ventil någonstans.
Även jag hoppas att det inte blir för djupa hål i plånboken pga eventuell reparation, men TS får gärna uppdatera tråden om och när lösningen kommer.
Hela bilen var böttad precis som om den vore jävligt sänkt. Men jag tog mig en titt i säkringsboxen när jag kom hem och såg en bränd säkring. Var troligtvis till kompressorn eller liknande. Så det blev inget hål i plånisen denna gången iaf. Jävla tur.
Även jag hoppas att det inte blir för djupa hål i plånboken pga eventuell reparation, men TS får gärna uppdatera tråden om och när lösningen kommer.
Hela bilen var böttad precis som om den vore jävligt sänkt. Men jag tog mig en titt i säkringsboxen när jag kom hem och såg en bränd säkring. Var troligtvis till kompressorn eller liknande. Så det blev inget hål i plånisen denna gången iaf. Jävla tur.
Kul att läsa era diskussioner dock :’)
//Sebastian
Nice. Då hoppas jag givetvis att det inte är något strul med kompressorn som gjorde att säkringen brann av.