Problem med värme Audi a4 B6

Noren_joL
20 februari 2018 · 34 Inlägg

Har problem med värmen i min audi, vill höra med er vad ni tror kan vara fel.

Motorn går upp till 90 grader efter ca 3-5km (beroende på varvtal) och stannar där utan att röra sig. Men värmen i kupén kommer inte förns jag varvar 2700rpm konstant, varvar jag under 2700 så kommer det bara kall luft (under felsökning har de varit 15 minus ute) Motorn läker även glykol och en verkstad har trycktestat systemet och det fanns inget tryckfall, det dom upptäckte var att den övre kylarslangen blev hård. Verkstaden sa att det var termostaten, vad tror ni? ska jag börja med att byta termostaten och se om det blir bättre?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 februari 2018 · 14 007 Inlägg

Noren_joL skrev:
Har problem med värmen i min audi, vill höra med er vad ni tror kan vara fel.

Motorn går upp till 90 grader efter ca 3-5km (beroende på varvtal) och stannar där utan att röra sig. Men värmen i kupén kommer inte förns jag varvar 2700rpm konstant, varvar jag under 2700 så kommer det bara kall luft (under felsökning har de varit 15 minus ute) Motorn läker även glykol och en verkstad har trycktestat systemet och det fanns inget tryckfall, det dom upptäckte var att den övre kylarslangen blev hård. Verkstaden sa att det var termostaten, vad tror ni? ska jag börja med att byta termostaten och se om det blir bättre?

Klart som korvspad att du tappar värmen på låga varvtal om det läcker glykol för då fattas det ju vätska i systemet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Noren_joL
20 februari 2018 · 34 Inlägg

Det svarar inte på min fråga! Är termostaten trasig eller inte?

volvo245amazon
20 februari 2018 · 110 Inlägg

Är övre kylarslangen stenhård - byt termostat.
Men du skriver läcker glykol - var???
Hela tiden eller bara fylla på ibland?

it_mutt Avstängd
20 februari 2018 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:

Noren_joL skrev:
Har problem med värmen i min audi, vill höra med er vad ni tror kan vara fel.

Motorn går upp till 90 grader efter ca 3-5km (beroende på varvtal) och stannar där utan att röra sig. Men värmen i kupén kommer inte förns jag varvar 2700rpm konstant, varvar jag under 2700 så kommer det bara kall luft (under felsökning har de varit 15 minus ute) Motorn läker även glykol och en verkstad har trycktestat systemet och det fanns inget tryckfall, det dom upptäckte var att den övre kylarslangen blev hård. Verkstaden sa att det var termostaten, vad tror ni? ska jag börja med att byta termostaten och se om det blir bättre?

Klart som korvspad att du tappar värmen på låga varvtal om det läcker glykol för då fattas det ju vätska i systemet.

/Benny

Inte bara det; vätskan ersätts ju i sin tur med något annat...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Noren_joL
20 februari 2018 · 34 Inlägg

volvo245amazon skrev:
Är övre kylarslangen stenhård - byt termostat.
Men du skriver läcker glykol - var???
Hela tiden eller bara fylla på ibland?

troligen blir det ett övertryck så det läcker ut genom någon ventil, har inte kollat så mycket. Verkstaden trodde det iaf.

Fyller på en gång i månaden när bilen varnar och då fyller jag till max strecket

Muttley
20 februari 2018 ·

Byt termostaten.

Noren_joL
21 februari 2018 · 34 Inlägg

Har införskaffat mig en ny termostat som ska bytas direkt den kommer i brevlådan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang