Köpråd: streaming/bluetooth högtalare

SportPilot Ubåtsingenjör
1 mars 2018 · 7 232 Inlägg

Hej !

Söker en bra streaming högtalare att ha hemma, gillar Sonos play:3 men tycker den är en aning dyr och undrar därför om det finns något av motsvarande kvalité till ett lägre pris ?
Lite svårt att navigera i djungeln av märken och modeller.
Kan eventuellt tänka mig endast en förstärkare med streaming möjligheter

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jokabsson
6 mars 2018 · 1 177 Inlägg

Har du provat Harman Kardon Omni? Jag har inte mycket erfarenhet med systemet själv, men är väldigt nöjd med deras Go+Play stereo, av både den första varianten tills den senaste 2016 med bluetooth smile

Har även kört deras SB26 limpa en del, vilken som krämar ur sig ett väldigt fylligt ljud. Lite småproblem med uppkoppling bara, men i det stora hela så har jag starkt förtroende för H&K. Spana in Omni är mitt tips!

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
6 mars 2018 · 7 232 Inlägg

hittade en Sony srs zr7 till nedsatt pris så köpte den smile  bluetooth samt inbyggd chromecast för 890:-

inget värsting ljud, men för pengen så finns det nog inget bättre

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jokabsson
7 mars 2018 · 1 177 Inlägg

SportPilot skrev:
hittade en Sony srs zr7 till nedsatt pris så köpte den smile  bluetooth samt inbyggd chromecast för 890:-

inget värsting ljud, men för pengen så finns det nog inget bättre

Det var riktigt bra pris! Sony är duktiga på ljud.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
marcus80 Sir
7 mars 2018 · 935 Inlägg

Köpte en Marshall acton för 1495:- på mediamarkt. Grymt ljud och bra kvalité dock inte med batteri. Då kör jag ue mega boom. Fördelen med ue är att du kan koppla ihop upp till 50st om man vill.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Soulman
7 mars 2018 · 1 271 Inlägg

SportPilot skrev:
Hej !

Söker en bra streaming högtalare att ha hemma, gillar Sonos play:3 men tycker den är en aning dyr och undrar därför om det finns något av motsvarande kvalité till ett lägre pris ?
Lite svårt att navigera i djungeln av märken och modeller.
Kan eventuellt tänka mig endast en förstärkare med streaming möjligheter

Streaming är ett brett begrepp idag. Vill du ha hela paketet med wifi, Spotify koppling  och Bluetooth?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
CC72
7 mars 2018 · 1 661 Inlägg

Slår ett slag för JBL Extreme. https://www.jbl.se/barbara/JBLXTREMEBLK … gLoHPD_BwE


Riktigt bra tryck! Den får dock inga design-poäng om man ska ha den att smälta in i inredning som kanske en Sonos gör.

Soulman
7 mars 2018 · 1 271 Inlägg

Jag har en JBL Charge 2. Ruskigt nöjd med den. Producerar massor med ljud och bra batteritid.

Det framgår ju inte TS användningsområde. För stationärt hemmabruk har jag två Sonos Connect Amp, sjukt nöjd med Sonos. Men vill TS streama bluetooth är inte Sonos en bra lösning. Visst finns Lineingång för en BT dongel men ljudmässigt är inte BT någon höjdare i hemmet. Inte i bilen heller.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
SportPilot Ubåtsingenjör
7 mars 2018 · 7 232 Inlägg

Soulman skrev:
Jag har en JBL Charge 2. Ruskigt nöjd med den. Producerar massor med ljud och bra batteritid.

Det framgår ju inte TS användningsområde. För stationärt hemmabruk har jag två Sonos Connect Amp, sjukt nöjd med Sonos. Men vill TS streama bluetooth är inte Sonos en bra lösning. Visst finns Lineingång för en BT dongel men ljudmässigt är inte BT någon höjdare i hemmet. Inte i bilen heller.

Skulle som sagt vara till hemma bruk smile Hittade en billig Sony som jag kan köra med både chromecast och bluetooth, så klippte den. Är nöjd än så länge !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang