Byta xenonlampor på en Passat 3C är ett relativt stort jobb som sagt, hela stötfångarinklädnaden måste urmonteras för att sedan kunna skruva ut strålkastarna och till sist byta xenonlamporna.
Sen då en grundinställning av räckviddsregleringen via diagnosutrustning i samband med ljusinställningen för att lyset ska stå rätt och justera som det ska.
Det är tyvärr några timmars jobb att byta halvljuslampor på de flesta bilar med original-xenon, lyckas man hitta någon som gör det för 200kr så lär det komma folk från hela landet för att få bytt xenonlampor

Lampvarningen brukar tändas ibland när xenonlampan är sliten och börjar glappa, detta är normalt.
Har ej varit med om att halvljuset haft något samband med radiobekymmer.
Rekommenderar att läsa av felkoder, skulle även rekommendera att lämna in på VW för avläsning så du får fram alla felkoder som eventuellt finns då jag sett att t.ex mekonomen inte kan läsa av alla styrdon.
Vill du kolla säkringar så bör säkringsschema finnas i instruktionsboken då bilen är så pass gammal (finns i instruktionsboken i min 09a iaf), säkringar finns bakom sidopanelen på instrumentbrädan (förardörren måste öppnas för att komma åt säkringarna), finns även säkringar i motorrummet i lådan bredvid batteriet.
Tar du ut någon säkring så se till att stoppa tillbaka den på samma ställe igen, har fått in flertalet bilar som ej startat och/eller lyst varningslampor efter kund har kollat säkringar själv då dom råkat flytta runt säkringar.
Rekommenderar ej att lossa batteripolen då styrvinkelgivaren måste grundinställas med diagnosutrustning efteråt på dessa.