5057
Sök

Dåligt laddtryck 940 ltt

1 Inlägg
12 mars 2018
Trådstartare
Hej!

Har försökt få upp laddtrycket på min 940 ett tag nu och har fått slut på idéer om varför det inte fungerar, hur jag än gör (nästan) så laddar den bara ungefär 0,3.

Ok, kör hela historien:
Köpte chip för att kunna ställa upp laddet till ca 0,8. Bränslechippet är från BSR (satt i när jag köpte bilen) och tändning är från Tradera. Köpte även en laddtrycksmätare från Biltema och monterade, sitter inkopplad på insuget. Tänkte att nu j-vlar ska vi lägga på lite brickor på WG-klockan men det satt redan. La på en extra ändå men det gjorde ingen skillnad. Klippte även T-korset som satt där men det gjorde ingen skillnad. Läste mig till att problemet kunde vara att WGn läckte så jag köpte en bättre begagnad turbo från en fulltryckare. Bytte nu i helgen men såg att den gamla turbon såg lika frisk ut som den nya. Vid provkörning så fick jag bara upp samma ladd som tidigare, 0,3. La på två brickor bara för att testa, och samma sak igen, 0,3 i ladd. Provade tillslut att dra slangen till WG-klockan och då laddade den äntligen. Gasade inte fullt men den va uppe på över 1 bar så turbon verkar fungera som den ska i alla fall.

Någon som har några idéer om hur och vad jag kan göra för att försöka hitta var felet ligger?? Mycket tacksam för hjälp!

// Sune

Sök