Renault Laguna behåller inte strömmen

SirPersson
18 mars 2018 · 6 Inlägg

Hej har en Renault Laguna RT 2.0 1994 som rullat 22 500 som inte vill behålla strömmen, startar med starthjälp och går bra fast larmet gick så fort men öppnade fram dörrarna och vindrutetorkarna fungerade inte alls, bakrutevärmen la av, tempmätaren la av, varvräknaren är på 4000 varv och rör sig mellan 4&6000 när man kör och tankmätaren går inte lägre än typ halv tank. Den har fått ett nytt batteri, en "ny" generator och kollat så jorden är fri från ärg och skit och gått igenom alla säkringar. Med det nya batteriet och säkringarna iordning blev det inte ett skit bättre. När generatorn var bytt så slutade larmet gå, torkarna, bakrutevärmen fungerade men framförallt den behöll strömmen och var och besikta den igår med framgång. I eftermiddags skulle jag flytta den för en köpare skulle komma, då klickade det en gång sen var den sten död. Ja just det larmet tjöt igen och allt var som innan igen.
Hur ska jag gå vidare, varför fungerade det bara i en jävla dag. Behöver verkligen alla råd och tips jag kan få. // J

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 mars 2018 · 4 917 Inlägg

Dragkrok?
Alternativt ta av jordkabeln på batteriet och mät mellan jordpolen och kabeln du tog av.
Sätt mätaren på 20A och se vad för värde du får..
Om det är över 0,1A, vilket jag tror, kanske t o m över 1A så är det något som drar ur batteriet.
Ta av 1 säkring i taget och sätt tillbaks tills du hittat strömtjuven.

Senast redigerat av insatsen (18 mars 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
SirPersson
18 mars 2018 · 6 Inlägg

Ja den har dragkrok.
Ok ja då har jag morgondagens projekt klart. Tack för tipset.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 mars 2018 · 4 917 Inlägg

Då kan du nog sikta in dig på elkontakten som troligtvis ärgats..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang