Bmw e87 130i 2008 Missljud, hjullager?

Bmwnoel
18 mars 2018 · 2 Inlägg

Hejsan!
Det börjar bli vår och snart dags att plocka fram bilen. Bilen är en bmw e87 av årsmodell 2008. Upptäckte redan förra säsongen ett missljud, jag tycker att det låter som höger bak, men har vänner delad tanke med min vän. Ljudet låter som dova slag, typ * dunk dunk dunk och följer hjulets takt, med andra ord högre hastighet= snabbare slag och uppstår direkt när jag kör iväg. Känns även att det dunkar i bilen. Har i vinter bytt bromsar runt om, skivor, ok och belägg, även allt som har att göra med handbromsen är bytt. Min tanke var att det hade med bromsarna att göra men troligtvis inte. Nu när jag kör långsamt hör jag även ett skrapande ljud från vänster bak (sliter in sig?).
Min nya teori är att hjullagret är kasst vilket i sin tur påverkar bromsskivan? Har ingen som helst aning men hoppas att någon har varit ute för samma mystiska fel! Ljudet låter i vilken hastighet du än åker i. Hur bör jag göra för att ta reda på vad som är fel?

Såg även mystiska skrapmärken i bromsskölden, skall kontrollera det, kan vara för långa bult och att det är dem som låter? Bör det dunka så mycket då? Och bör inte alla bult ta i? Vilket hade resulterat i många fler dunk per varv hjulet snurrar?

Miltal:19 000

Sorry för långt inlägg och tack på förhand! smile

Senast redigerat av Bmwnoel (18 mars 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang