bmw 528 Nivåreglering

wipwip
28 mars 2018 · 11 Inlägg

har en bmw 528IA touring 1997 årsmodell med motorkod M52-B28 ,har ett fel på den , när jag hissar upp bakänden typ för att byta däck så släpper den ut all luft så när jag sänker ner den står den i tomläge på luftfjädringen bak , sen är den väldigt sen att fylla på igen när jag sänker ner den , har kollat lite överallt och sett att det sitter två höjdsensorer bak men bara en fram (höger) , ska de va så eller fattas det en , när han väl har pumpat upp så håller den trycket så det är ju inte bäljarna vad jag förstår i alla fall då eller , och sedan är den importerad fån tyskland så jag har bara tyska böcker  , var kan man köpa en svensk instruktionsbok till den .
tackar för alla svar

Senast redigerat av wipwip (28 mars 2018)

wipwip
28 mars 2018 · 11 Inlägg

ska säga det att jag har tagit felkod på den,  men inga felkoder finns, och jag har använt autocom som felsökningsprogram.

it_mutt Avstängd
28 mars 2018 · 10 388 Inlägg

Här kan det nog vara nästan löjligt bra att tala om bilmärke, modell, årsmodell osv...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
28 mars 2018 · 9 296 Inlägg

Hej och välkommen till forumet! Du behöver skriva en mer informativ rubrik och sedan ange fler detaljer i ditt inledande inlägg. Nu blir det omöjligt att veta vad du frågar efter.
Mvh mod.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Soulman
28 mars 2018 · 1 271 Inlägg

Bra. Nu radiotystnad.
Om nu alla låter bli att spekulera på obefintliga uppgifter och INTE underminerar Moderatorns modererande så checkar antagligen TS in så småningom och undrar varför ingen svarar och lär sig något, och andra som läser gör detsamma.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
wipwip
28 mars 2018 · 11 Inlägg

glömde först att skriva att det va en bmw 528IA touring 97a , men det verkar inte som någon har detta fel

Soulman
28 mars 2018 · 1 271 Inlägg

Eftersom du precis nyligen kompletterat med info som ger möjlighet att överhuvudtaget ringa in ditt problem ska du ödmjukast avvakta lite på svar.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
28 mars 2018 ·

Jag kan svara på din andra fråga.
Hos återförsäljaren eller mindre kostsamt på en bildemontering.

wipwip
28 mars 2018 · 11 Inlägg

har redan kollat med återförsäljaren bmw  fick till svar att den görs inte längre så den fans inte i deras register , men bildelsbasen kanske har den då

WilleG
2 april 2018 · 185 Inlägg

Har en precis likadan bil, har dock inte haft något problem som du säger.
Det skulle dock kunna vara luftbälgarna ändå, att det är nåt litet nånstans som öppnar sig enbart när du hissar bilen så att bälgen sträcks. Håller den luften flera dygn om du låter den bara stå?

Opel Manta "SR" (1972)
Volvo 142 (1974)
wipwip
3 april 2018 · 11 Inlägg

nu har den funkat felfritt endast att lampan kan tända sig när jag startar bilen men det räcker med att stänga av och starta igen så är den slocken så jag tror mer på glappkontakt eller sensorerna då , håller trycket gör den om bilen står så det verkar inte vara något läck i alla fall  , vi får se nu till helgen när jag ska byta däck på den om den ändrar sig eller inte .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang