V70 D5 går illa på tomgång och stannar?

volvo v60 · 6 Inlägg
Skrivet 16 april · Inlägg av trådskaparen #1

Hej! Har en 2008 V70 D5 som vi har bytt pump på och efter 1 månad stannar den och startar inte? Han har bara klippt och inte startat innan vi bytte pump och nu gick den illa på tomgång innan jag stängde av den och den startar inte?  Hjälp är det någon som varit ute för något sådant?

Senast redigerat av kules (19 april )

Forum- och sitemoderator · 11 089 Inlägg
Skrivet 16 april #2

kules skrev:
Hej! Har en 2008 V70 D5 som vi har bytt pump på och 1 månad stannar den och startar inte? Han har bara klippt och inte startat innan vi bytte pump och nu gick den illa på tomgång innan jag stängde av den och den startar inte?  Hjälp är det någon som varit ute för något sådant?

Felkoder...

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
volvo v60 · 6 Inlägg
Skrivet 17 april · Inlägg av trådskaparen #3

Inga felkoder alls?? Fick felkod innan vi bytte pumpen men efter inget?? Har ryckt i kablaget under motorkåpan och lyckas få igång den men nu är den död? Misstänker kabelbrott?

1 Inlägg
Skrivet 18 april #4

Din bil går illa på tomgång, fanns det missljud även när du har kört bilen ?
Fanns det missljud på tomgång även innan du bytte pumpen ?
Hur många mil har bilen gått ?

Pröva byta batteri kanske startar men om den låter illa även då på tomgång kan inte säkert säga men gissar att det är generatorn.
Bilen kan stängas av under körning och det ger ifrån sig missljud på tomgång, ger även ifrån sig missljud när man kör.

Får du igång bilen efter att du byter batteri och du har kvar missljud hör med auktoriserad volvo verkstad för att vara säker så att det inte är något annat.

volvo v60 · 6 Inlägg
Skrivet 19 april · Inlägg av trådskaparen #5

Halloj! Har nu hittat problemet och mycket riktigt var det kabelbrott på 3 kablar under luftrenarens gummi.
Dom gick till spridarstyrningen så han klippte direkt och startade inte mer då kabel var helt av!!

Har haft detta problem till och ifrån i 2 månader och bytt pumpen då verkstan misstänkte det?? Och vi hade en felkod på bränsletryck då?? Annars inga felkoder ?? Han bara stannade och det sista gick han dåligt på tomgång och när jag stängde av den så startade den inte igen?  Så det var bara att börja riva kablaget och följa upp alla kablar. (Ett jävla jobb) Hittade kabelbrottet under gummit till luftrenaren men såg inget förrän jag skruvat bort den!!

Lycka till och hoppas detta var till hjälp!!
Kules!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227968/227968-9ba931a44d51f4b477a3c7dc5a81e8a3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227968/227968-bafe508a63964e265be237fbc53ecfc7.jpg

Senast redigerat av kules (19 april )

Sponsrade tjänster