byta kamrem

zlaban08 Glidarn
17 januari 2007 · 408 Inlägg

Jag köpte en kamremsats på mekonomen för 1350 kr å vattenpump på biltema för 329 kr
å sen har jag en bilmek som tar 1000 spänn för jobbet så det behöver inte bli så dyrt.
värre e det om den pajjar då skulle det kosta 15000 å fixa det, då kan man lika gärna köra bilen till skroten..

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Etanol
17 januari 2007 · 21 Inlägg

Precis men av någon anledning "glöms" tyvär denna klisterlapp bort och man får sedan stå där med lång näsa utan vetskap om när den var bytt senast,, men kolla upp du remmen fast genom att du har "bevis" så kan du sova lugnt under förutsättning att det är innom intervallen.

Fimpha
17 januari 2007 · 557 Inlägg

Jag köpte mig en 940 Turbo nyligen, och jag e glad över att förra ägaren vart så seriös med allting. Jag har dock ingen servicebok, men jag har en fulldoukmenterad Perm med allt som är gjort med bilen, service kvitton, när jobbet är utfört osv.

Känns faktist bra att veta att allt är okej. Jag håller på att utbilda mig till Bilmek och får utföra allt jobb som behövs på bilen i skolan, det enda jag står för är delarna till bilen. smile

Men för att vara på den säkra sidan så ska jag byta, kamremssatts, soppafilter, oljefilter, olja, vattenpumpen, batteri, bromsskivor fram och bak med nya klossar. Delarna är redan beställa från skolan vilket ger 35% rabatt och hela summan går på 4900:- smile

//Jerry
John87 Stolt Volvoägare
17 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Fimpha skrev:
Jag köpte mig en 940 Turbo nyligen, och jag e glad över att förra ägaren vart så seriös med allting. Jag har dock ingen servicebok, men jag har en fulldoukmenterad Perm med allt som är gjort med bilen, service kvitton, när jobbet är utfört osv.

Känns faktist bra att veta att allt är okej. Jag håller på att utbilda mig till Bilmek och får utföra allt jobb som behövs på bilen i skolan, det enda jag står för är delarna till bilen. smile

Men för att vara på den säkra sidan så ska jag byta, kamremssatts, soppafilter, oljefilter, olja, vattenpumpen, batteri, bromsskivor fram och bak med nya klossar. Delarna är redan beställa från skolan vilket ger 35% rabatt och hela summan går på 4900:- smile

Vissa har det bra wink

Får utnyttja flickvännen lite sen när hon går på fordon lol

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
zlaban08 Glidarn
19 januari 2007 · 408 Inlägg

då va bilen på verkstad, hämtar imorrn 2600 gick kalaset på..
puuh, sicket flyt jag hade det va jordens fetspricka i remmen den kunde gått när som..

Senast redigerat av zlaban08 (20 januari 2007)

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
MaxB
21 januari 2007 · 135 Inlägg

tur att du bytte remmen innan den gick! usch, har samma problem med min bmw, har ingen aning om när remmen är bytt sist då förre ägaren inte var helt säker..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang