Vart hittar jag svarta emblem till huv/bagagelucka till Golf SC 2018?

hollowm4n
7 maj 2018 · 5 Inlägg

Som frågan lyder så undrar jag vart jag kan hitta andra emblem, i detta fallet svarta att byta den på huven samt den på bagageluckan. inte lyckats se vilken/vilka jag ska ha till årsmodell 2018, om det finns?

Kan även passa på att fråga om någon gjort det innan om det är bökigt iom att sensorn sitter bakom emblemet på huven, samt att kamera/handtaget är kombinerat i emblemet på bagageluckan?

Volkswagen Golf "Golf sportcombi" (2018)
torsen
8 maj 2018 · 7 238 Inlägg

Måla svarta är väl enklast?
Humbrol modellfärg?

hollowm4n
8 maj 2018 · 5 Inlägg

torsen skrev:
Måla svarta är väl enklast?
Humbrol modellfärg?

Emblemet på bagageluckan kan jag lacka, men eventuell att det nöts bort när man öppnar frekvent.

Angående emblemet där fram så är det en helt slät yta, alltså ingen nivåskillnad mellan loggan och bakgrunden så om jag lackar den blir det ju enbart en slät rund logga vilket jag inte vill ha.

Volkswagen Golf "Golf sportcombi" (2018)
simlar
8 maj 2018 · 5 525 Inlägg

Emblemet på bakluckan är en hel enhet med kamera och microbrytare för öppning av bakluckan,  enkel att buta men dyr pjäs och kräver kalibrering av backkameran.
Bör vara samma från 2013 och uppåt.
Kan hända att det går att byta enbart VW-emblemet då dessa finns att köpa i svart på ebay.

Har du radarsensorn bakom emblemet fram så är inte lackering att rekommendera, kan bli för tjockt för att radarn ska kunna "se" igenom det.

Senast redigerat av simlar (8 maj 2018)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang