Felsökning med VCDS (VAG-COM) för Audi, Volkswagen, SEAT och Skoda (även Bentley)

Soulman
9 maj 2018 · 1 271 Inlägg

Det här är tråden för dig som kör en VAG bil och behöver ha support, stöd och rådgivning när billiga felkodsläsare från reservdelsbutiker och skumma sajter på Internet inte hjälper dig tillräckligt för att lösa ditt problem.

VCDS är ett ytterst kompetent felsökningsverktyg som kan det mesta som märkesverkstädernas utrustning gör och det är anledningen till att det kostar upp till 8000kr för en VCDS licens och inte 195kr som ett typ "ELM327 OBD Scan Tool Interface" kan kosta. VCDS hittar alla loggade felkoder i bilen. Många felkodsläsare klarar inte av att kommunicera med bilens alla elektroniska styrmoduler.

Här listar vi de som har en laglig licens för VCDS (kallades VAG-COM för typ 20 år sedan...) och var vi bor så den som behöver hjälp med en ordentlig felsökning kan få hjälp av någon som kanske finns nära där man har sin bil.

Har du VCDS - fyll på nedan var du bor och vilken erfarenhet du har av att använda det.

Jag finns i Sollentuna Stockholm och har använt VCDS sedan 2012. Jag har även VCP (Vag Can Pro) som kan göra ytterligare djupdykningar i VAG bilarnas styrsystem.

Senast redigerat av Soulman (9 maj 2018)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Mack Forum- och sitemoderator
9 maj 2018 · 24 503 Inlägg

Underbart initativ!
Jag kan som moderator bistå med assistans med att föra upp namn på listan om det inte hinns med.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mack Forum- och sitemoderator
9 maj 2018 · 24 503 Inlägg

Soulman skrev:
Ja men precis, jag har ju haft kontakt med någon av er och den ska klistras, så nu gör jag som jag blivit tillsagd. Skickade även PM till första listade moderatorn (Goffen tror jag), så....

"Gör så att du startar din tråd (om du inte redan gjort det), skicka sedan PM till någon av moderatorerna och be dem göra tråden klistrad.

Mvh

Kristoffer
Garaget.org

Fixat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt