Nån kunig när det gäller bil eller på amerikanska bilar

Joarud
11 maj 2018 · 171 Inlägg

Tjena farsan har fel på elen på sin chrysler imperial le baron 68 bromsljus funkar ej samt nu har framljusen  slutat funka jag antar att det är blink spak en nån som kan ta åt sig  i närheten av sandviken Falun kungsgården  mm

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
11 maj 2018 · 4 917 Inlägg

Varför inte plocka ner blinkspaken och kolla om någon tråd inuti gått av?
Halvljusen borde gå via ett relä och där kan man mäta..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 maj 2018 · 14 055 Inlägg

Joarud skrev:
Tjena farsan har fel på elen på sin chrysler imperial le baron 68 bromsljus funkar ej samt nu har framljusen  slutat funka jag antar att det är blink spak en nån som kan ta åt sig  i närheten av sandviken Falun kungsgården  mm

Bromsljusen borde absolut inte gå via blinkersspaken så där kan det vara bromsljuskontakten som borde sitta vid bromspedalen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Joarud
11 maj 2018 · 171 Inlägg

Det är ej bromsljus kontakten de vet vi nån kunnig som kan ta åt sig det är farsan som frågar

Xebers76
11 maj 2018 · 2 266 Inlägg

Vettemannen skrev:

Joarud skrev:
Tjena farsan har fel på elen på sin chrysler imperial le baron 68 bromsljus funkar ej samt nu har framljusen  slutat funka jag antar att det är blink spak en nån som kan ta åt sig  i närheten av sandviken Falun kungsgården  mm

Bromsljusen borde absolut inte gå via blinkersspaken så där kan det vara bromsljuskontakten som borde sitta vid bromspedalen.

/Benny

Om det är klassiska amerikanska röda blinkers där samma glödtråd fyller både funktionen som bromsljus och blinkers så går det via blinkspaken tongue

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 maj 2018 · 14 055 Inlägg

Xebers76 skrev:

Vettemannen skrev:

Joarud skrev:
Tjena farsan har fel på elen på sin chrysler imperial le baron 68 bromsljus funkar ej samt nu har framljusen  slutat funka jag antar att det är blink spak en nån som kan ta åt sig  i närheten av sandviken Falun kungsgården  mm

Bromsljusen borde absolut inte gå via blinkersspaken så där kan det vara bromsljuskontakten som borde sitta vid bromspedalen.

/Benny

Om det är klassiska amerikanska röda blinkers där samma glödtråd fyller både funktionen som bromsljus och blinkers så går det via blinkspaken tongue

Okay, då har jag missat något. Men lik förbannat måste det väl finnas en bromsljuskontakt, eller hur.

Då har jag väl likadant på mina 80-talare?
Ursäkta OT!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
12 maj 2018 · 7 238 Inlägg

Att hel-/halvljuset inte fungerar kan bero på att automatiska överbelastningsrelät har gett upp.
Dessutom hade de dyrbarare MOPAR-bilarna automatisk avbländning, vilket av ANA kopplades ur eftersom bilen "blev okörbar" vintertid med höga snövallar då strålkastarna ideligen skiftade mellan hel- och halvljus.
Är bilen en ANA-import bör den ha BA15D glödlampor i bakljusarmaturerna = 5W positionsljus + 21W  bromsljus.
ANA "rättade till" många saker för den svenska marknaden.
Men är bilen en sido- eller privatimport så beror elen på vilken marknad bilen är tillverkad för.

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
12 maj 2018 · 6 474 Inlägg

Hade gärna hjälp er , men hinner ju inte ens med din Duett som jag lovat göra, så jag kan inte ta på mig att hjälp er tyvärr. sad

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Joarud
12 maj 2018 · 171 Inlägg

Tack tack den här för banade elen gör en grå hårig 😂

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
12 maj 2018 · 6 474 Inlägg

Joarud skrev:
Tack tack den här för banade elen gör en grå hårig 😂

El är inget bekymmer, tidsbrist & kroppen som inte vill va med är större problem. ;-)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang