Drograttfyllo riskerar att få betala 842.000:- till TFF

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 februari 2022 · 13 742 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Growe skrev:

Robban_F skrev:

Förutom drogpåverkade bilförare har vi även en annan grupp människor som beter sig än värre (om det nu går att jämföra).
De (gäng)kriminella! De måste ha rätt att utföra sina brott i fred! Om vi hade kameraövervakning, telefonavlyssning mm på dessa individer så kränker vi ju deras rätt till personlig integritet! Så kan vi inte ha det i Sverige. De kan ju få psykiska problem och begära skadestånd för sveda och värk!

problemet är ju inte där.. problemet är att dom vill övervaka alla..  det är ett stort problem.  eller vill du ha en kamera i ditt sovrum.   någon som läser allt du gör i din dator i telfonen osv..  alla har något att dölja även om det är lagligt.


vi stoppar inte dessa människor med mer övervakning.  dom enda som drabbas är vi andra.  dom hittar andra vägar. man måste stoppa dom innan dom är gäng kriminella.. och det är ganska lätt åtgärdat om man bara är intreserad.  men det är ingen politiker eller polis intreserad av.  det kostar för mycket   

sen är inte deras kriminellitet ett skit stort problem. dom skjuter ihjäl varandra och det är väll inget att gråta över det är ju bara bra.

Jag kan rekommendera böckerna Familjen och Gangsterparadiset, jag tror nog du hade haft en annan syn på saken då. smile

det betvivlar jag.. jag bryr mig nada om sånt där..  av den enkla anledningen att jag drabbas inte själv och jag känner ingen som blir drabbad.  så om dom vill skjuta varanranda så mer än gärna för mig.     

det finns viktigare saker att fundera över.   iallfall för mig personligen smile

men visst om jag är gängmedlem eller håller på med knark så ja då förstår jag varför det är bekymmrande.   

problemen med gängbrottsligheten ligger till 100% hos idioterna som styr detta land.
oavsätt vilka dom varit och är.   man har skapat detta. och jag har svårt att bry mig.   

känner mig tryggare idag än för 25år sen. så jag kan inte påstå att jag har en anledning att bry mig det minsta om vad som händer med gängmedlemmar och vad dom hålls med.

det som bekymmrar mig är att vi har krinimella politiker som rånar oss dagligen.   det är det som oroar mig.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
master_lars
9 februari 2022 · 1 160 Inlägg

Muttley skrev:

Svarte_Orm skrev:
Synd bara att han aldrig kommer betala en krona av de där pengarna

Finns ju en viss lösning.
Ta allt han äger och sälj av.  Exakt varenda pinal.

Sedan samhällsjobb tills skulden är betald alternativt ta hela lönen om han har arbete.  Om han inte klarar sig utan övervakare så sätt han på en anstalt med legojobb i 16 timmar om dagen tills det är betalt.

Så gör man med alla som inte betalar skulderna så blir världen lite bättre smile

Be ryssen sätta han i Gualg, och låt han betala av skulden därifrån. Ryssen får givetvis ta 80% i arvode för att ha bottenskrapet till människa där.

Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang