[Volvo s40 2006] Vätska under bilen?

Kekk
4 juni 2018 · 45 Inlägg

Hej!

Senaste dagarna har jag lagt märke till att det blivit en liten vätskefläck under bilen. Det kommer efter att jag varit parkerad en stund.


Jag har tagit på vätskan och det luktar inte, känns som vatten men lite oljigt typ? Svårt att förklara, men inte som ren olja, men typ som luktlös lätt oljigt vatten.

Har läst att det kan vara kondens från AC nu när det är super varmt (Började hända för 2 dagar sedan). Jag kör alltid med ACn på max.


Här är en bild efter att jag var parkerad i 10-15min.
https://i.imgur.com/NJhzYrN.jpg


Några ideér? sad Jag kan inte mycket om bilar, så har ingen aning om vad jag bör göra.

namcon
4 juni 2018 · 242 Inlägg

Är bara ac kondens så inget att vara orolig över. Olja i vatten ger ifrån sig regnbågsfärger btw.

Volvo V50 1,8F "Flex Limited Edition Momentum" (2009)
Aronson
4 juni 2018 · 914 Inlägg

Instämmer,kondens vatten från ac:n

Kekk
4 juni 2018 · 45 Inlägg

namcon skrev:
Är bara ac kondens så inget att vara orolig över. Olja i vatten ger ifrån sig regnbågsfärger btw.

Aronson skrev:
Instämmer,kondens vatten från ac:n

Tack för svaren <3 Går det att testa på något sätt? Typ köra utan att ha på ACn för att bekräfta?
Man blir fett nojjig över små saker sad

Senast redigerat av Kekk (4 juni 2018)

namcon
4 juni 2018 · 242 Inlägg

Kekk skrev:

namcon skrev:
Är bara ac kondens så inget att vara orolig över. Olja i vatten ger ifrån sig regnbågsfärger btw.

Aronson skrev:
Instämmer,kondens vatten från ac:n

Tack för svaren <3 Går det att testa på något sätt? Typ köra utan att ha på ACn för att bekräfta?
Man blir fett nojjig över små saker sad

Ja, det är bara att trycka på AC off som sitter ovanför värmestolsknapparna.

Volvo V50 1,8F "Flex Limited Edition Momentum" (2009)
Aronson
7 juni 2018 · 914 Inlägg

Ju fuktigare luft ute,desto mer vatten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang