spillolja skrev:
Finns något kontrakt/kvitto upprättat vid affären ?
när det gäller ägarbytet så kan det vara bra att vara med tills ägarbytet är lagt på lådan
kan du inte skanna in dokumenten och maskerar alla personliga och lägga upp ?
Tyvärr skrevs inget sådant, då jag var lite stressad och ville bli klar med affären, då jag skulle iväg senare på kvällen och jobba. Dock har jag min far som var med som vittne vid köpet, och en telefon inspelning där jag ringde säljaren några dagar efter, då jag upptäckte lite fel med bilen. Där hör man ganska tydligt säljaren säga att jag hade köpt bilen, sen efter lite tjat fram och tillbaka så blir han hotfull mot slutet. Även denna informationen ignorerade alla myndigheterna.
Efter detta så kommer jag aldrig göra ett ägarbyte utan Transportstyrelsens app och mitt körkort. Detta för att undvika trassel på posten. (Jobbar nämligen själv inom post branschen) Eftersom varken jag eller min far kände till Veberöd, så va vi dumma nog att låta säljaren posta ägarbeviset.
Jag kan försöka, dock så jobbar jag natt och under dagarna så sover/tar jag hand om barnen. Så det kan dröja väldigt länge isåfall. Möjligtvis kan jag fixa det när jag har semester i slutet av Juli.
zemet skrev:
Fyfan va segt och ruttet av våra myndigheter som inte kan lösa en sådan här situation:(
Undrar vad bilmålvakten har för nytta av en bil han ej har åtkomst till?
Mitt råd till dig är att kontakta någon jurist som får hjälpa dig. Samt att bara vara så jävla jobbig och påstridig du kan mot transportstyrelsen och polisen.
Vad är värdet på bilen ungefär?
Eller hur! Mitt förtroende sjönk väldigt mycket efter ha upplevt detta.

Jadu, det undrar jag med. Det skumma är att dagen efter jag hade köpt bilen d.v.s. den 6:e December 2016 så skrev målvakten över bilen till en som jag misstänker är hans mor, och sen den 18 December 2016 så skrevs bilen tillbaka till honom och han ställde samtidigt av den för att få tillbaka ca 1800kr på skatten.
Ja, det är nog den enda möjligheten som finns kvar. Har ju tillgång till jurister via mitt fack förbund, dock tror jag inte dom blir så glada då jag redan har anlitat dom till en pågående vårdnadstvist.
Jag vet tyvärr inte vad värdet är på bilen just nu. När jag köpte bilen 5/12 - 17 (Volvo XC90 D5 AWD 03:a) så betalade jag 40,000kr.