Motor går runt men vägrar starta, D24.

DEVIL · 1 171 Inlägg
Skrivet 25 juni · Inlägg av trådskaparen #1

Det är så att jag har problem med D24an, motorn går runt men den vägrar att tända, pumpen funkar och diesel kommer fram till stiften, har även kollat så att den glör och det gör den. Men den vill fortfarande inte igång.

Nån annan som haft samma problem? Eller har några tips på vad mer jag kan kolla?

bmw m power
Forum- och sitemoderator · 11 188 Inlägg
Skrivet 25 juni #2

Vurtne skrev:
Det är så att jag har problem med D24an, motorn går runt men den vägrar att tända, pumpen funkar och diesel kommer fram till stiften, har även kollat så att den glör och det gör den. Men den vill fortfarande inte igång.

Nån annan som haft samma problem? Eller har några tips på vad mer jag kan kolla?

Kollat kompet? Står pumpen rätt? Finns det motorvärmare?

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
924 Inlägg
Skrivet 25 juni #3

Dom där motorerna är väl väldigt känsliga om pumpen står fel.  Kontrollera den med en indikatorklocka

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
DEVIL · 1 171 Inlägg
Skrivet 25 juni · Inlägg av trådskaparen #4

Hybrid_ skrev:

Vurtne skrev:

Kollat kompet? Står pumpen rätt? Finns det motorvärmare?

Ska kolla pumpen imorrn om den står rätt, och motorvärmare finns ikke, och kompet var helt ok smile

bmw m power
DEVIL · 1 171 Inlägg
Skrivet 25 juni · Inlägg av trådskaparen #5

KolGruvan skrev:
Dom där motorerna är väl väldigt känsliga om pumpen står fel.  Kontrollera den med en indikatorklocka

Tackar för svar, ska göra det!

bmw m power
Forum- och sitemoderator · 11 188 Inlägg
Skrivet 25 juni #6

...och om pumpen står rätt så bogsera bilen en längre sträcka och se om den går igång. Är en D24 slut så är den löjligt svårstartad när den är kall.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
DEVIL · 1 171 Inlägg
Skrivet 25 juni · Inlägg av trådskaparen #7

Hybrid_ skrev:
...och om pumpen står rätt så bogsera bilen en längre sträcka och se om den går igång. Är en D24 slut så är den löjligt svårstartad när den är kall.

Ja iofs, men motorn var startad på pall innan den sattes i bilen och den starta fint, men efter att den kom ner i bilen ville den ej komma igång.

bmw m power
Fri fart för ett fritt folk! · 9 486 Inlägg
Skrivet 25 juni #8

Hybrid_ skrev:

Finns väll inga sånna som inte är tok slut..  Dom var slut från fabrik

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Jag ska hjälpa dig.. · 2 844 Inlägg
Skrivet 27 juni #9

Vatten i diseln ?

Det är aldrig försenat att ge upp..
Kolla först, byt sen..

Sponsrade tjänster