''Styling'' 244

glappe
3 juli 2018 · 2 Inlägg

Tjenare! Jag har en Volvo GLT 244.
Inte direkt bilen jag hade valt om jag hade valt men nu fick jag den av min far och några pengar har jag inte heller.
Nu frågar jag er efter tips på styling, men jag vill inte att min bil ska se ut som om en epa raggare fått låna den över en helg. Inga kjolar och däråt utan vill ha tips på vad som kan behövas göras för att den ska bli fin.
Lacken är ganska sliten på sina ställen och fälgarna är inte heller så vackra. Saknar några gummilister så vet någon vart jag kan hitta sånt så säg gärna till.

Förresten är den lackad svart längst ned mellan däcken, har aldrig sett det förut på några 240 jag tittat på, så om ni vet varför kan ni ju droppa en kommentar också

Mack Forum- och sitemoderator
3 juli 2018 · 26 136 Inlägg

Vad är det för årsmodell?
200-serien är ju idag ganska mycket värd så det kan ju då också vara värt att bevara i originalskick eller åtmindstone nära på.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Utmarks-Loke
3 juli 2018 · 5 833 Inlägg

Ja, originalskick är bäst på 240. Sedan kan jag tycka det är snyggt med de svarta GLT-listerna och dekalerna men dom borde ju finnas redan på bilen. Gärna turbinfälgar. Inga svarta tonade rutor men kanske en "hönstrappa" i bakrutan som nostalgi.

Utmarks-Loke
3 juli 2018 · 5 833 Inlägg

glappe skrev:
Förresten är den lackad svart längst ned mellan däcken, har aldrig sett det förut på några 240 jag tittat på, så om ni vet varför kan ni ju droppa en kommentar också

Antagligen för att dölja en rostlagning.

glappe
3 juli 2018 · 2 Inlägg

1988 års modell så den blir skattebefriad också. saknar den svarta GLT-listen på en dörr men resten ska finnas där.

Mack Forum- och sitemoderator
3 juli 2018 · 26 136 Inlägg

glappe skrev:
1988 års modell så den blir skattebefriad också. saknar den svarta GLT-listen på en dörr men resten ska finnas där.

Lister går att få tag på. Tradera, Blocket och skrotar. Någonstans finns de alltid.
Trevlig årsmodell. Halvtråkig motor dock men hyfsat skottsäker.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
caromania Forummoderator
4 juli 2018 · 9 296 Inlägg

Jag instämmer med ovan: originalskick och leta upp saker som lister etc. Däremot finns det ju en styling du kan göra som gör mycket för utseendet, och det är fina fälgar. Ett par snygga fälgar kan förändra utseendet totalt och är samtidigt väldigt lätt att återställa. Behöver inte vara så dyrt heller om man letar på blocket t ex.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang