Golf IV TDI dör efter ca 2sec

PhaX
2 augusti 2018 · 159 Inlägg

Tjena! Som rubriken lyder så är min å sambons bil väldigt konstig just nu. De började med att motorlampan började lysa och glöggningslampan började blinka, jag fick upp felkod P0727 ( Engine Speed Input Circuit not connected). Vi bytte vevaxelgivaren samt glödstift för ca 2 månader sen och bilen gick bra tills för 2 dagar sen då den bara la av mitt under körning, vi provade att starta den, den gick igång men dog efter 2 sec 3-4 gånger. Lät den stå 10min sen startade den utan problem. Idag började den likadant igen, dog under körning och dör när man startar den efter 2 sec. Vad kan felet vara? tacksam för alla svar jag kan få. Är en Golf 4 TDI -06

Japanskt ska de va!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
2 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Du har såklart gjort ett ordentligt jobb  med bytet för 2 månader sedan, om det är samma felkod dvs..?
isåfall har väl den nya gått sönder..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 augusti 2018 · 17 386 Inlägg

Har startspärren gått i så beter den sig så men det känns inte som detta i ditt fall eftersom den dog under färd men du kan ha det i åtanke i alla fall.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
PhaX
7 augusti 2018 · 159 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Har startspärren gått i så beter den sig så men det känns inte som detta i ditt fall eftersom den dog under färd men du kan ha det i åtanke i alla fall.

Ja precis, jag läste nått om de förut

Japanskt ska de va!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang