Volvo S70 T5 -00: Grundlig, noggrann och ordentlig uppfräschning av hela fordonet

Mer utförlig projektbeskrivning följer inom kort.
  • 19 Följare
  • 6 670 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 oktober 2018
Bazzzinga
16 augusti 2018 · 113 Inlägg

Hej!

Först och främst en länk till bilens egen sida: https://www.garaget.org/?car=398369

Därefter tycker jag att vi börjar lite med några introduktionsbilder på hur den såg ut just när jag hade hämtat den i september år 2016:

https://image.ibb.co/dSSuY9/IMG_2408.jpg
https://image.ibb.co/cgVRfp/IMG_2407.jpg
https://image.ibb.co/eZ7uY9/IMG_2406.jpg
https://image.ibb.co/h2BA6U/IMG_2405.jpg
https://image.ibb.co/fLhWfp/IMG_2404.jpg
https://image.ibb.co/ciQCmU/IMG_2402.jpg
https://image.ibb.co/iUCQ6U/IMG_2403.jpg

Vinterstilen för den enda vintern jag körde med den (2016-2017) såg ut som på bilden, och värt att poängtera är att också föregående ägare hade låtit den stå över vintrarna de allra flesta av de senaste åren. Observera att jag har xenonlampor med 10000K i halvljuset. Det körde jag endast med i någon månad, för till slut blev det bara jobbigt med gröna hastighetsskyltar samt att jag insåg att det såg riktigt illa ut.

https://image.ibb.co/hfTtt9/IMG_2658.jpg

Och så lite helhetsbilder på hur den såg ut mellan framför allt augusti år 2017 till och med december samma år, då den ställdes av och parkerades i garage:

https://image.ibb.co/fcZrD9/IMG_1356.jpg
https://image.ibb.co/eMVpGU/5.jpg
https://image.ibb.co/b1ZS39/3.jpg
https://image.ibb.co/jyadAp/4.jpg
https://image.ibb.co/kbEc39/1.jpg
https://image.ibb.co/npxaqp/2.jpg
https://image.ibb.co/jbuAO9/6.jpg

Allmän information

Den 25 september år 2016 införskaffade jag mig en Volvo S70 T5 från år 2000. I början användes den som vardagsbil och den kördes flera tusen mil under hösten år 2016 och fram till och med den 3 december år 2017 - 30% resor till arbeten och studieorten, 70% nöjeskörning. Sedan dess har den förvarats i ett garage i väntan på kärlek från min sida, utan att riktigt ha fått det. Jag har sysselsatt mig lite grann med den, men på grund av att jag började studera i augusti år 2017 och dessutom arbetar lite extra har jag inte särskilt mycket tid över, och inte heller speciellt mycket pengar att plöja ned på bilarna. Större delen av år 2017 arbetade jag på två arbeten och hade därav en hygglig inkomst, varav säkerligen 80% av alla pengar för varje månad lades på den här bilen.

Efter att den hade ställts i garaget har jag gått och funderat mycket på vad som ska göras med den. Att sälja den kommer inte på tal då den är en gåva från min numera framlidne farfar, och av den anledningen finns utöver den allmänna bilkärleken också ett ytterst sentimentalt värde i fordonet. Min intention är att behålla den så länge som det bara är möjligt, och på grund av dess skick och betydelse för mig personligen, har det slutat i att jag vinterförvarat den och i stället pendlat med andra rena vardagsbilar. Men just av orsaken att jag är student och kommer att förbli det åtminstone fyra år till, kommer detta projekt att gå långsamt framåt, även om jag själv hoppas på så regelbundna uppdateringar som möjligt.

Huvudplanen är att fokusera på att införskaffa en svets och en vettig kompressor med allehanda praktiska och tillhörande maskiner till den. Jag är en sådan människa som vill göra allting själv, och så är fallet också med bilen. Allting som jag inte tidigare har gjort provar jag mig fram med med hjälp av internet, Youtube, VIDA och lite sunt förnuft samt våghalsighet. Hittills har det inte förorsakat några allvarliga komplikationer som tur väl är. Följaktligen kommer jag i största möjliga mån att själv försöka mig på att göra både de mekaniska, motorrelaterade reparationerna/modifikationerna, den elektriska biten och karosseri- och lackeringsarbeten. De sistnämnda dock först efter att ha övat på andra föremål. Det finns ett par skavanker på fordonet som behöver åtgärdas - de nämns längre ned.

En del modifikationer var gjorda redan vid inköpet, men mycket är gjort av mig själv. Under år 2016 och framför allt år 2017 modifierades följande ting som inte har en * (stjärna) till höger:

Motor

Programvara: BSR steg 3 *
Avgassystem: 3" downpipe, 3" racekatalysator, 3" från katalysator och bakåt med en ljuddämpare. (Ett 3"-system satt på redan när jag köpte den, men jag har byggt om det helt och hållet).
Luftfilter: Öppet med 3" anslutning *
Magnetventil: ATM *
Kortväxlingsadapter
Uppskattad effekt: 320 hästkrafter och 450 newtonmeter

Chassi

Fram:
- TA-Technix (av mig emellertid bottnad, dock med hjälpfjäder och genomslagsgummi kvar). *

Bak:
- Bilstein B6 Sport dämpare
- Kapade förstärkta fjädrar

Övrigt:
- Powerflex Black Series i nästan hela bilen, motorfästen inkluderat.
- Vparts fjäderbensstag i fronten.
- Ställbara stabiliseringsstag.
- Powerflex camberbultar fram, två på varje sida.
- Brickor mellan bakaxel och nav för cambern (en upptill och framåt, två nedtill och framåt, en nedtill och bakåt; jag har dock camberplattor liggande som jag tänkte provmontera framöver).

Camber:
Fram: -2,8 grader
Bak: -3 grader

Osäker på toe-inställningen.

Hjul och bromssystem

- ABS355. 19x8,5 tum. ET35. Skärmarna är valsade och plasten i hjulhusen modifierad.
- Spacers fram och bak, fem millimeter, med förlängda hjulbultar (ET30 med andra ord).
- Sunny SN3970 215/35 runtom.

- Mtec slitsade och borrade 302-millimetersskivor fram.
- Mtec slitsade och borrade 295-millimetersskivor bak.
- Bromsbygeln är utbytt mot den större.
- EBC Red Stuff bromsbelägg fram och bak.

Interiör

- Blåa LED-lampor i mätarhuset (ska bytas mot annan färg), vita överallt annanstans förutom knapparna bakom ratten (röda).
- Mätarnålarna är rensade från färg = transparenta (byter sannolikt ut mätarhuset mot det från S/V70R framöver eller också ).
- Mätarringar i krom. *
- Dragon Gauge laddtrycksmätare.
- Sparco Mocca-ratt.
- Luisi rattnav med airbagmotstånd.

Ljudsystem

- Äldre och billigare stereovariant från Kenwood. *
- Dubbel budgettia bak med tillhörande slutsteg och en strömkondensator. *

Exteriör

- Xenonkonverterade dimljus, halvljus och helljus. (35W H1R 8000k i dimljus, 35W H7R 5000K i halvljus, 100W HB3 4300K i helljus).
- Vita LED-lampor i positionsljus, över registreringsskylt samt i backljuset. *
- Kromade klarglasblinkers av USA-modell. *
- Kromade klarglasskärmblinkers.
- Volvo C70 klarglasstrålkastare.
- R-front. *
- XC-grill. *
- Vindavvisare. *
- Mörktonade bakrutor. *
- Kromat slutrör (2x3").
- Möjlighet att köra med lysande blinkers i gång. *
- Registreringsskyltshållare i borstad aluminium (borta nu, bara att bilderna är gamla).
- Röda bromsok.
- Svartmålade nav på bromsskivorna.
- Mörktonade bakljus.
- Stänkskydd lackerade i bilens färg. *
- Bortplockade emblem.

Övrigt som är bytt eller förändrat

- Bromsslangar runtom.
- Bromsrör baktill.
- Fjäderbenslager, fjädersäten, vingmuttrar och övriga saker hörande till övre delen av stötdämparna framtill.
- Fjäderbenslager bak.
- Länkarmar vänster och höger fram.
- Hjullager vänster och höger fram.
- Yttre styrleder.
- Dimljusstrålkastare.
- Nya registreringsskyltar.
- Regelbunden service.
- Regelbunden exteriörtvätt samt interiörtvätt.
- Säkert fler saker som jag har glömt bort nu.

Och vad är då framtidsplanerna? De är många, väldigt många, men här är några av dem:

- Få i väg en R-vinge till lackering och sedan montera. (Jag har den liggande, bara att jag har bortprioriterat det.)
- Fixa rost i hjulhus och därtill byta ut skärmkanterna.
- IPD-krängningshämmare.
- BC Racing- eller D2-coilovers.
- Byta ut bussningar i bakaxel.
- Byta ut subframebussningar och montera polyuretan i dessa.
- Slipa ned och måla allt i chassit (bakaxel, nav med mera) samt underredsbehandla bilen och måla underredet.
- Göra vid motorrummet i form av en grovtvätt och därutöver lackera alla plastdetaljer.
- Fräscha upp all plast också på utsidan.
- Mätarhus från S/V70R.
- Sparcostolar.
- Underhålla den så gott det går genom att bland annat kontinuerlig service, rubba, polera och vaxa lacken, byta kamrem och vattenpump inklusive övriga remmar, kylvätskekylare, samtliga slangar (förmodligen till silikon) med mera.
- Nya däck (Sunny har inte imponerat hittills - vibrationer från helvetet och halvtaskigt fäste, men de fungerade för att experimentera lite med hjulvinklar.)
- Den största önskan är att göra en grundrenovering av motorn och byta ut stakarna till smidda sådana, nya kolvar, lager, renovera topplocket, balansera motorblocket, blästra motorkomponenterna och endera låta dem vara blästrade eller också lackera dem, för att sedan satsa på större turbo, större spridare, vassare bränslesystem, ny mappning och generellt sikta på högre effekt - motorn är emellertid inte det mest prioriterade eftersom effekten i mitt tycke är fullt acceptabel redan i nuläget.
- Och sedan allt annat man kommer på när man går och kikar på bilen, som till exempel att tona om rutorna bak då solfilmen börjar släppa och annat smått.

Det är svårt att veta var man ska börja som student, i och med att ekonomin och tidvis även tiden som sådan hindrar en från att skruva alltför mycket. Jag studerar språk och det medför att oerhört mycket tid måste ägnas åt litteratur, av vilket möjligheten till avsatt tid för bilarna blir till ett faktiskt problem. Men jag har bilarna (och framför allt den här) som fritidsintresse och avkopplingssysselsättning, och därför känner jag ibland att jag måste komma ifrån det teoretiska och arbeta med händerna i stället. Hur som helst har jag i alla fall börjat någonstans och jag lägger upp lite blandade bilder med kommentarer till dem.

Hur T5:an står just nu i augusti år 2018

https://image.ibb.co/gnxBD9/IMG_1216.jpg
https://image.ibb.co/nnGGfp/IMG_1358.jpg
https://image.ibb.co/nqCBD9/IMG_1357.jpg
https://image.ibb.co/hsn06U/IMG_1224.jpg

För att komma i gång har jag valt att fokusera på kupén och i den göra en fullständig rekonditionering med oerhörd omsorg. I samma veva har jag under vårens gång kört en Volvo S70 2.4L Greyline från år 1999 till och från skola och jobb, och en dag när jag hade lite lediga dagar bestämde jag mig för att börja demontera inredningarna i respektive bilar för att plocka det bästa från den silvriga och sedan skapa en fin färgkombination tillsammans med fräschare delar i T5:an. Den röda har i huvudsak haft beige inredning, medan den silvriga har haft svart, och jag upplever att svart inredning fungerar bättre på en vinröd bil med kolsvarta bakrutor än vad den gör på pendlarbilen. Förvisso har jag behållit somliga delar av inredningen i den röda, oftast till följd av att de är i bättre skick än i den silvriga, men över lag flyttades mycket över.

Donatorbilen samt dess inredning efter ett par timmar

https://image.ibb.co/jYc8RU/IMG_1226.jpg
https://image.ibb.co/idHmwU/9.jpg
https://image.ibb.co/hnec39/8.jpg

En kort stund senare såg garaget och T5:an ut så här

https://image.ibb.co/nc7uY9/IMG_1220.jpg
https://image.ibb.co/cxdCLp/IMG_1219.jpg
https://image.ibb.co/gsBk6U/IMG_1417.jpg
https://image.ibb.co/e5vZ0p/IMG_1415.jpg
https://image.ibb.co/jXrJRU/IMG_1366.jpg
https://image.ibb.co/d2Sp0p/IMG_1106.jpg

Slutligen var detta resultatet

https://image.ibb.co/dhJhmU/IMG_1421.jpg
https://image.ibb.co/mZcsmU/IMG_1420.jpg
https://image.ibb.co/g3DnLp/IMG_1419.jpg

Framför allt var det plastinredningen och instrumentbrädorna som jag ville byta ut mellan bilarna, men också golven. Av den anledningen bestämde jag mig som synes på bilderna ovan att jag tömde precis hela kupén på mer eller mindre allting. Planen nu är att göra en grovdammsugning ända ned till plåten på karossen, sedan tvätta den och därpå göra en rekonditionering av all textil som finns i hela fordonets kupé.

Delar från donatorbilen samt de två instrumentbrädorna, varav den svarta ska monteras i T5:an

https://image.ibb.co/m3Twfp/IMG_1217.jpg
https://image.ibb.co/diPmfp/IMG_1221.jpg
https://image.ibb.co/esHaqp/10.jpg

När golven ändå var ute ur den silvriga bilen (orsaken till bytet mellan den rödas beigea och de gråsvarta från den silvriga var å ena sidan just färgen, å andra sidan att T5:an har haft kylvätskeläckage tidigare och det fick till följd att dels golven blev väldigt äckliga, dels att ljuddämparmattorna under golven fortfarande var oerhört blöta, trots att det var mer än ett år sedan det hände) passade jag på att göra en riktig rengöring av dem med hjälp av textilrengöring, borste och avslutningsvis högtryckstvätt.

Före

https://image.ibb.co/bZhuY9/IMG_1361.jpg

Under tiden

https://image.ibb.co/mvBrfp/IMG_1362.jpg
https://image.ibb.co/k2xsmU/IMG_1364.jpg
https://image.ibb.co/gpezGU/F_re.jpg

Efter

https://image.ibb.co/mGjzGU/Efter.jpg

Skillnaden blev enorm! Så nu ska plåtgolvet i bilen genomgås med en ordentlig rekonditionering, sedan tvätta all textil och andra inredningsdetaljer och därefter ska allting monteras ihop igen.

Extrabilder och allmänna saker på fordonet som ska åtgärdas allteftersom

Experimenterande med camber utan att göra övrig hjulinställning förrän det var alldeles för sent ledde tämligen omgående till följande resultat: https://image.ibb.co/kN6SmU/IMG_0981.jpg

Tur att jag medvetet valde Sunny just för ändamålet. wink

R-vinge med integrerat bromsljus samt 3-graders camberplattor

https://image.ibb.co/ivqOAp/IMG_1718.jpg
https://image.ibb.co/mNdobU/IMG_1719.jpg
https://image.ibb.co/dOYbVp/IMG_1720.jpg
https://image.ibb.co/gvngwU/IMG_1721.jpg

Hur var det egentligen med det där att vara student och lägga tid och pengar på bilar? Förnuftig är jag inte i alla fall... big_smile Dock ska två av bilarna säljas av inom en vecka eller två, för just nu är det alldeles för dyrt för min CSN-inkomst. lol

https://image.ibb.co/bvCmD9/IMG_1650.png

Skador och defekter som kommer att tas hand om allt medan tiden går och pengarna finns till

Ordna till linjerna och symmetrin över utblåset:
https://image.ibb.co/jzeNmU/IMG_1717.jpg

Bra ljuddämpning med endast en liten Simons-dämpare! https://image.ibb.co/jh3XmU/IMG_1716.jpg

Resten är tvättrepor, katter som har varit uppe på bilen, slarv från mig, stenskott, klarlacksläpp, folk som ramlat mot bakluckan, rostbubblor, parkeringsskador samt de skadade skärmkanterna. Alltsammans är planerat att fixas och göras vid.

https://image.ibb.co/dj23t9/IMG_1714.jpg
https://image.ibb.co/nMQ6D9/IMG_1713.jpg
https://image.ibb.co/iU1eY9/IMG_1710.jpg
https://image.ibb.co/huxxLp/IMG_1707.jpg
https://image.ibb.co/hyB7Lp/IMG_1706.jpg
https://image.ibb.co/hrwwD9/IMG_1702.jpg
https://image.ibb.co/gDQTRU/IMG_1699.jpg
https://image.ibb.co/mxDF6U/IMG_1697.jpg
https://image.ibb.co/hpOtt9/IMG_1694.jpg
https://image.ibb.co/bEaj0p/IMG_1693.jpg
https://image.ibb.co/i39oRU/IMG_1692.jpg
https://image.ibb.co/eqyU0p/IMG_1691.jpg
https://image.ibb.co/gFoJt9/IMG_1690.jpg
https://image.ibb.co/ny1tRU/IMG_1689.jpg
https://image.ibb.co/eT5WD9/IMG_1688.jpg
https://image.ibb.co/ffH06U/IMG_1687.jpg
https://image.ibb.co/iwCdt9/IMG_1686.jpg
https://image.ibb.co/hv4V6U/IMG_1684.jpg
https://image.ibb.co/gGQ3RU/IMG_1683.jpg
https://image.ibb.co/e7PK0p/IMG_1682.jpg
https://image.ibb.co/kMUmfp/IMG_1681.jpg
https://image.ibb.co/eNkRfp/IMG_1678.jpg
https://image.ibb.co/hZoZY9/IMG_1677.jpg
https://image.ibb.co/kdVbfp/IMG_1676.jpg
https://image.ibb.co/iZb4Y9/IMG_1674.jpg

Och frånsett skärmkanterna bak och alla smårepor och stenskott, är det här fordonets värsta skada, vilken uppstod efter en kollision med en sten:
https://image.ibb.co/iU2s39/IMG_0243.jpg

Jag hoppas att någon finner intresse i detta projekt med den här bilen. Som det nämns redan inledningsvis är det här inget projekt som kommer att vara färdigt på en månad, utan jag studerar på en ort och bilen befinner sig många mil därifrån. Därutöver begränsar som sagt ekonomin möjligheterna till att göra alltför stora ingrepp, även om det är mycket förändringar och stora modifikationer som jag allra helst vill göra. Men tanken är att behålla bilen i många år framöver, varför tiden förr eller senare lär finnas, och efter utbildningen kommer också ekonomin att stabilisera sig. Till dess gör jag vad jag kan och försöker lära mig så mycket som möjligt innan jag hamnar i skarpt läge med svets eller lackeringsspruta.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Bazzzinga

Senast redigerat av Bazzzinga (29 september 2018)

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
Bazzzinga
20 augusti 2018 · 113 Inlägg

Bilen har provstartats för första gången på över åtta månader. Egentligen skulle den ha körts en runda nu i början av sommaren, men i och med att inredningen fortfarande ligger utanför så har det inte blivit av.

Något problem med motorn är det uppenbarligen. Givare, sensorer eller annat trams - jag tror på något elektriskt i alla fall, så vi får väl se när mittenfacket är återmonterat och jag får tillgång till bilens OBDII-uttag. big_smile

Alternativt beror det på att mätarhus, instrumentpanel med mera inkluderat all den elektronik tillhörande detta orsakar dessa bekymmer. Vi får helt enkelt se när jag kopplar upp mig mot bilen så fort som inredningen är monterad!

Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=jHqrECinkGU

Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=0l71cqIVIi4

Senast redigerat av Bazzzinga (29 september 2018)

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
Bazzzinga
20 augusti 2018 · 113 Inlägg

En sista uppdatering så här för natten innan jag måste sova några timmar. Jag kom att tänka på att jag hade två sparade filmer från sensommaren -17 på just den här bilen, så de passar fint att lägga till också.

Sedan vill jag också nämna att jag gick igenom hårddisken på min ena dator och fann där säkerligen hundratals bilder på alla de modifikationer jag genomförde under förra sommaren och hösten -- ett urval av dessa bilder kommer att publiceras i den här tråden åtminstone. Därefter fokuserar vi framåt på att ta oss någonvart i världen. big_smile

Video 1 innehåller också acceleration fast från rullande 30 och sedan upp till omkring 190 km/h: https://youtu.be/Rh2CruGEnRY

Video 2 innehåller acceleration mellan 60 till ungefär 210 km/h: https://youtu.be/eoT0CDOzX60

Ha en grym måndag allesammans!

Senast redigerat av Bazzzinga (20 augusti 2018)

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
Filpi
20 augusti 2018 · 57 Inlägg

Tycker ändå bilen ser fin ut (redan)! Följer! smile

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
20 augusti 2018 · 1 128 Inlägg

Nice projekt, följer!!

Nöjeskör närproducerat
Bazzzinga
27 september 2018 · 113 Inlägg

Gällande bilderna som nämndes längre upp kommer möjligen komma i dagarna. Jag har fullt upp med vardagen, varför tid spenderad vid datorn är något av det sista jag prioriterar. Men håll ut - förr eller senare kommer det att komma uppdateringar ska ni se!

Filpi skrev:
Tycker ändå bilen ser fin ut (redan)! Följer! smile

Tusen tack! Jo, visst är den i ett väldigt fint skick redan dels för sina rullade mil, dels för sin ålder, men allting kan alltid göras bättre och ännu finare. Jag är autistisk med många saker och detaljer beträffande bilar är en sådan sak, varför också ett ingrepp som bör ta en timme för mig kan ta tre, fyra timmar i stället, bara för att jag är så oerhört noggrann.

Tack återigen! smile

_Blue_Speed_ skrev:
Nice projekt, följer!!

Tack för din kommentar och det uppskattas att du följer tråden!

Hittills har jag inte gjort någonting på bilen av orsaken att mina studier har startat, jag har jobbat hela sommaren och min vanliga arbetstjänst har likaså den kommit i gång. Dessutom har jag införskaffat en V70N 2.4T från 2003 som ska användas till vardagskörning och den har jag ju varit tvungen att modifiera lite grann för att trivas i. Så med andra ord har min S70 fortsatt få stå i sin ensamhet, men eventuellt ska jag ge mig på den till helgen och börja arbeta riktigt med inredningen, kupén och insidan så att projektet faktiskt kommer någonvart.

Ta hand om er!

Senast redigerat av Bazzzinga (27 september 2018)

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
V70malmqvist
29 september 2018 · 35 Inlägg

Intressant projekt! Tummen upp på de! smile
Absolut följer jag detta!!

Volvo V70 D5 "Fasen" (2008)
Volvo V70R "V70R awd" (1998)
Bazzzinga
2 oktober 2018 · 113 Inlägg

V70malmqvist skrev:
Intressant projekt! Tummen upp på de! smile
Absolut följer jag detta!!

Tack ska du ha!

Förhoppningsvis blir det något spektakulärt av det hela i framtiden, och det är bara genom vilja, disciplin, framförhållning (och pengar) som saker faktiskt händer. Hopp och drömmar kan hålla gnistan vid liv, men de tar dig aldrig framåt så länge som du inte aktivt agerar.

Det blev ingen helg med bilen, inte någon av dem, utan i stället med kurslitteratur och flertalet försenade uppgifter. Efter onsdag bör jag få en lugnare stund och då kommer jag troligen att fortsätta med mina älskade kvinnor! big_smile

Senast redigerat av Bazzzinga (2 oktober 2018)

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
Bazzzinga
2 oktober 2018 · 113 Inlägg

I mån av tid samt ork lägger jag möjligen till ett inlägg, innehållande flertalet bilder illustrerande det aktiva skruvandet tagna under föregående år, senare i dag och kommer då också att komplettera dessa bilder med allehanda kommentarer. Troligen kan jag lyckas avsätta lite tid för det senare i dag! Något måste hända härinne känner jag! big_smile

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
V70malmqvist
2 oktober 2018 · 35 Inlägg

Bazzzinga skrev:

V70malmqvist skrev:
Intressant projekt! Tummen upp på de! smile
Absolut följer jag detta!!

Tack ska du ha!

Förhoppningsvis blir det något spektakulärt av det hela i framtiden, och det är bara genom vilja, disciplin, framförhållning (och pengar) som saker faktiskt händer. Hopp och drömmar kan hålla gnistan vid liv, men de tar dig aldrig framåt så länge som du inte aktivt agerar.

Det blev ingen helg med bilen, inte någon av dem, utan i stället med kurslitteratur och flertalet försenade uppgifter. Efter onsdag bör jag få en lugnare stund och då kommer jag troligen att fortsätta med mina älskade kvinnor! big_smile

Bättre att ta tid till de, än att börja hinna o sen inte kunna göra något som syns o känns big_smile

Volvo V70R "V70R awd" (1998)
Volvo V70 D5 "Fasen" (2008)
turboroger
31 januari 2019 · 138 Inlägg

kämpa på.. du gör ett bra jobb med bilen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang