3825
Sök

Oljetrycksgivare till Audi 100 -89

6 647 Inlägg
27 augusti 2018
Trådstartare
Hej!
Fick tipset att Bildelaronline24 hade hydrauloljetrycksgivare (nr 443919081) till Audi 100 (C3 modellen) och beställde. Fick givaren i dag och naturligtvis passade den inte.
Den givare jag skulle ha heter 443919081 men den jag beställde hette 443919081D.
Hoppades naturligtvis att det där D:et inte betydde något men si det gjorde det.
Det givaren jag ska ha ska vara på 107 bar. Den jag fick var på 20 bar+ -2bar.
Någon som vet var man kan få tag på givare med nummret 443919081?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
27 augusti 2018
Det måste finnas MÅNGA Audi 100 på skroten..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 647 Inlägg
Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
27 augusti 2018
Den behöver inte vara ny, det räcker med att den fungerar + att du kommer undan med någon tia..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 647 Inlägg
28 augusti 2018
Trådstartare
Hej!
Jo jag vet! Jag har flera hemma men alla har betett sig likadant. -Bromsvarningslampan har stundtals blinkat på morgonen  när jag ska till jobbet., detta trots att jag bytt till ny "bomb" och nytt expansionskärl . Trodde ett tag att det var gamla expansionskärlet som var boven då dess stålkulor (antagligen 4st ) i flottören var lösa (hade ramlat bort alla utom en). Det är dessa stålkulor som när de hamnar långt ner i expansionskärlet reagerar med en  "metalltunga" så att bromsvarningslampan börjar blinka, men det var antagligen inte det som var felet. Det konstiga är att bromsvarningslampan bara blinkar (inte alla dagar dock) på morgonen när jag ska till jobbet (alltså att bilen stått still i 10-15 timmar) . Det kan emellertid gå veckor innan den blinkar. Hydraulpumpens tryck är mätt och den lämnar lite över 140bar ,som den ska göra och "bomben" är som sagt bytt till en ny.

Sök