Startar men dör

Therebel
23 september 2018 · 1 Inlägg

Hej!

Har en a-traktor Volvo 965 -94 som börjat krångla. När man startar bilen går den igång direkt för att sedan börja plöddra och sen dör den. Gasar man när man hör att den är på gång att dö brukar den komma igång igen men då får man hålla på att gasa ett tag. Gasar man inte så dör den. Startar man den igen så går den hur bra som helst.!?
Så här gör den när den har stått ett tag. Typ om motorn är kall. Har man kört med bilen gör den inte så, Vad är problemet?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 september 2018 · 14 058 Inlägg

Therebel skrev:
Hej!

Har en a-traktor Volvo 965 -94 som börjat krångla. När man startar bilen går den igång direkt för att sedan börja plöddra och sen dör den. Gasar man när man hör att den är på gång att dö brukar den komma igång igen men då får man hålla på att gasa ett tag. Gasar man inte så dör den. Startar man den igen så går den hur bra som helst.!?
Så här gör den när den har stått ett tag. Typ om motorn är kall. Har man kört med bilen gör den inte så, Vad är problemet?

Nån form av chokeproblem kanske?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang