Stolsvärme volvo s70 GLT-98

GrandLuxeTurismo
29 september 2018 · 30 Inlägg

Hejsan! Min stolsvärme är trasig på förarsidan och lampan på knappen lyser inte heller. Alla säkringar är hela. Är det någon som kan ana vad det är som hänt och hur man bär sig åt för att åtgärda det? Kan tillägga att stolsvärme funkar både på passagerare sidan och baksätena med lysande lampa i deras knappar.

Tack på förhand, mvh Benjamin

jaka54
29 september 2018 · 5 680 Inlägg

Hej!
Ofta går värmetråden i sittdynan eller stolsryggen sönder.
Ta loss klädseln och kolla! Ofta syns det brännmärken i stoppningen där elslingan gått av.
Det är enkelt att löda ihop tråden. Att lampan inte lyser kan bero på att den är trasig. Ta loss och kolla.
Moderna bilar brukar ha lysdioder och äldre glödlampor. Kolla vad du har.  Lysdioder håller betyfligt längre än glödlampor.

GrandLuxeTurismo
29 september 2018 · 30 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Ofta går värmetråden i sittdynan eller stolsryggen sönder.
Ta loss klädseln och kolla! Ofta syns det brännmärken i stoppningen där elslingan gått av.
Det är enkelt att löda ihop tråden. Att lampan inte lyser kan bero på att den är trasig. Ta loss och kolla.
Moderna bilar brukar ha lysdioder och äldre glödlampor. Kolla vad du har.  Lysdioder håller betyfligt längre än glödlampor.

Tack för svaret! Går det att sätta på samma klädsel igen eller måste jag köpa ny? Blir att löda kabel och köpa ny lampa då och eventuellt klädsel.

jaka54
29 september 2018 · 5 680 Inlägg

Hej!
Klart du använder samma klädsel! Har någon att dit den går den att ta bort!

zzr94092
29 september 2018 · 4 378 Inlägg

Kolla FÖRST om du har ström före/efter knappen innan du börjar att riva i klädseln!!!!.

Hiphoppucko
30 september 2018 · 72 Inlägg

Jag skulle börjat med att byta knapp, ta den till passagerarsidan och prova med, dom trycks upp underifrån.

GrandLuxeTurismo
5 oktober 2018 · 30 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Klart du använder samma klädsel! Har någon att dit den går den att ta bort!

Jo då självklart big_smile tänkte mer om de e sömmar/häftat

GrandLuxeTurismo
5 oktober 2018 · 30 Inlägg

Hiphoppucko skrev:
Jag skulle börjat med att byta knapp, ta den till passagerarsidan och prova med, dom trycks upp underifrån.

Tack för svaret! Trycks upp underifrån? Benda upp med mejsel då?

GrandLuxeTurismo
5 oktober 2018 · 30 Inlägg

zzr94092 skrev:
Kolla FÖRST om du har ström före/efter knappen innan du börjar att riva i klädseln!!!!.

Jajamensan, skall till verkstan tomorgon eventuellt och kika på var det kan vara fick höra att det förmodligen är plattan alla gånger

GrandLuxeTurismo
8 oktober 2018 · 30 Inlägg

Uppdatering! Det hjälpte fanimej att bara byta knapp från passagerarsidan till förarstolen. Antar att knappen släcker sig när den e kass och fungerar som någon slags säkring?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Smart att inte bända i stolen först..
Detta är ett PRAKTEXEMPEL på att man ALLTID ska göra det enklaste först!smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
GrandLuxeTurismo
8 oktober 2018 · 30 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Smart att inte bända i stolen först..
Detta är ett PRAKTEXEMPEL på att man ALLTID ska göra det enklaste först!smile

Håller med! Latast är smartast funkar även. Tack för råden allihopa!

Hiphoppucko
8 oktober 2018 · 72 Inlägg

Härligt att du löst det! En knapp kostar inte mycket på skroten! smile

zzr94092
8 oktober 2018 · 4 378 Inlägg

Ja, hade ju varit skitkul att stå där med stolen avklädd, och inte fått till klädseln sedan......

GrandLuxeTurismo
8 oktober 2018 · 30 Inlägg

Hiphoppucko skrev:
Härligt att du löst det! En knapp kostar inte mycket på skroten! smile

zzr94092 skrev:
Ja, hade ju varit skitkul att stå där med stolen avklädd, och inte fått till klädseln sedan......

Tack! Tog med den trasiga knappen upp i lägenheten för att tutta på den.

Nej var själv orolig över att få på klädsel på stolen efter är inte så duktig på sån skit. Hade turen med mig

zzr94092
8 oktober 2018 · 4 378 Inlägg

Vad skulle du göra med knappen så du??hehe.

GrandLuxeTurismo
13 oktober 2018 · 30 Inlägg

zzr94092 skrev:
Vad skulle du göra med knappen så du??hehe.

Titta skulle det vara! Haha. Det var inget fel på knappen det var bara lampan som var dålig köpte två på volvo då jag ändå jobbar inne på Volvos område blev 50 spänn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang