Volvo V60 -15 felmeddelande - Adaptiv farthållare service erfodras

hejardis
2 oktober 2018 · 4 Inlägg

Som rubriken säger så dyker det upp ett felmeddelande när jag försöker starta min adaptiva farthållare. Det funkade när jag låg i 80km/h ungefär. Men på motorvägen så går det inte alls. Jag köpte bilen igår och den är nytvättad och allt så inget som skall störa radarn. Inga extra lampor monterat heller.

Det jag tänkte på är om jag kan återställa systeminställningar manuellt utan att köra tillbaka den till bilfirman? Det är nämligen 10Mil dit..

Om jag kan göra en ren återställning så kanske det funkar! Annars får jag köra tillbaka den.

fråga nr två är om jag kan få adaptiva farthållaren avvaktiverad och köra på vanlig konstant farthållare? Går det?

Presidento Of World
2 oktober 2018 · 3 324 Inlägg

Kör tillbaka den.. Dyrt när garantin gått ut.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Christian S
3 oktober 2018 · 4 816 Inlägg

fråga #1 du får ta och åka till en verkstad och läsa ur felkoderna.

fråga #2 när du får upp felmeddelandet så borde du kunna få igång "vanlig" farthållare genom att hålla inne knappen som man aktiverar farthållare med någon sekund.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Utmarks-Loke
3 oktober 2018 · 5 833 Inlägg

Min farthållare funkar inte så bra med vinterdäcken, när man kommer till en backe och motorn trycker på lite hoppar farthållaren ur. Verkar vara för att något av däcken slirar pyttelite, för lite för att man skall känna det men tillräckligt för att farthållaren inte skall tycka om det. Händer framför allt i motorvägshastighet. Kanske är något liknande för dig?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang