Hjälp Slutsteg startar om

KevinHedfors
3 oktober 2018 · 17 Inlägg

Hej! jag har precis kopplat ljud i bilen, ett 5 kanals steg som jag kopplat 4st 6.5or på och en 12'' bas.
så här om dagen ställde jag in ljudet ett bra tag, det spelade på bra i flera timmar, sen drog jag på ordentligt och steget bara började starta om.

Så nu när jag startar musik så startar steget om sig såfort det kommer bas toner.
Stängde av basen på stereon och då lirade det bra med bara 6.5orna.

kollade om basen hade gått sönder på nått synligt vis men den ser ok ut.
sen drog jag ur Jordkabeln från steget o då kunde jag basa i MAX 1min och basen lät ok.

Kan det ändå vara så att basen är trasig på något vis fast den låter bra den lilla tiden steget är på.

Kan tillägga att jag provat bytit jordpunkt till steget. Tack på förhand!

Bassiehof
3 oktober 2018 · 1 777 Inlägg

"sen drog jag ur Jordkabeln från steget o då kunde jag basa i MAX 1min och basen lät ok"

Speldade du på utan jord eller vad menar du?

KevinHedfors
4 oktober 2018 · 17 Inlägg

Bassiehof skrev:
"sen drog jag ur Jordkabeln från steget o då kunde jag basa i MAX 1min och basen lät ok"

Speldade du på utan jord eller vad menar du?

Nej jag satt tillbaka den såklart, sorry för dålig beskrivning

Mack Forum- och sitemoderator
4 oktober 2018 · 26 113 Inlägg

Inte så enkelt att batteriet hann hämta sig lite medan du fipplade med jordkabeln, men sen tog slut igen?
Bara spekulerar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
KevinHedfors
5 oktober 2018 · 17 Inlägg

Mack skrev:
Inte så enkelt att batteriet hann hämta sig lite medan du fipplade med jordkabeln, men sen tog slut igen?
Bara spekulerar..

Batteriet är helt nytt, och har kört runt massa med bilen fast steget startar om

Bassiehof
5 oktober 2018 · 1 777 Inlägg

Har du testat basen med ett annat slutsteg eller förstärkare? Eller ett 1,5 V batteri? Googla så får du veta vad du ska göra.

KevinHedfors
5 oktober 2018 · 17 Inlägg

Bassiehof skrev:
Har du testat basen med ett annat slutsteg eller förstärkare? Eller ett 1,5 V batteri? Googla så får du veta vad du ska göra.

Nej jag har ej testat basen med ett annat steg får ta och göra det, men vad kan då va för fel till att steget startar om sig hela tiden?

Bassiehof
5 oktober 2018 · 1 777 Inlägg

KevinHedfors skrev:

Bassiehof skrev:
Har du testat basen med ett annat slutsteg eller förstärkare? Eller ett 1,5 V batteri? Googla så får du veta vad du ska göra.

Nej jag har ej testat basen med ett annat steg får ta och göra det, men vad kan då va för fel till att steget startar om sig hela tiden?

Överbelastning. Kolla upp om nån diod lyser eller byter färg när den startar om. Med tanke på att felet upphörde när du kopplade bort basen kan det vara basen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang