Problem med att få på avtagbar dragkrok "Westfalia"

SDavidsson
4 oktober 2018 · 11 Inlägg

Hej,
Har fått ett lite annorlunda problem med min bil. Har en avtagbar "Westfalia" dragkrok på min Audi A4 2004. Skulle sätta dit den idag men den ville helt enkelt inte "klicka i". Försökte leta runt lite men hittar knappt något. Jag har försökt med tryckluft i själva hålet där dragkroken ska i men det hjälpte inte. Har någon här någon idé?
Bifogar bild på dragkroken om det skulle vara till hjälp.
Ska tillägga att jag har lagt på lite fett också för att det ska gå lättare..

https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227672/227672-30ac6583191e5d4d6685d8e422c4d564.jpg

Senast redigerat av SDavidsson (4 oktober 2018)

fax110
4 oktober 2018 · 344 Inlägg

Om du vrider på vredet så åker kulorna där uppe in? Minns jag inte fel så ska man vrida och dra ut vredet för att sätta dit kulan

siiimooon Påstängd
4 oktober 2018 · 1 194 Inlägg

fax110 skrev:
Om du vrider på vredet så åker kulorna där uppe in? Minns jag inte fel så ska man vrida och dra ut vredet för att sätta dit kulan

Precis, dra ut vredet och sen vrid det. Hade ett helvete på a8an innan jag märkte att det måste dras ut innan det går att vrida tillräckligt långt.

SDavidsson
4 oktober 2018 · 11 Inlägg

siiimooon skrev:

fax110 skrev:
Om du vrider på vredet så åker kulorna där uppe in? Minns jag inte fel så ska man vrida och dra ut vredet för att sätta dit kulan

Precis, dra ut vredet och sen vrid det. Hade ett helvete på a8an innan jag märkte att det måste dras ut innan det går att vrida tillräckligt långt.

Ska försöka en gång till imorgon, men vill minnas att jag inte ser att kulorna där uppe åker in när jag vrider på vredet...

torsen
4 oktober 2018 · 7 238 Inlägg

Draget kollas vid besiktningen.
Går det inte att låsa den "lösa" delen blir det ombesiktning.
Motionera kulorna och smörj.

SDavidsson
5 oktober 2018 · 11 Inlägg

Hmm, testade nyss att dra på vredet och mycket riktigt rörde sig en kula, dock bara den "bakre". Är meningen alltså att samtliga kulor ska åka innåt?

Senast redigerat av SDavidsson (5 oktober 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang