Startar, startar inte...

Millakalla
7 oktober 2018 · 3 Inlägg

Har en saab 2.3 turbo biopower 2008. Krånglar när man ska starta. Soppapumpen går men i övrigt är det tyst. Efter typ 15-20 försök så går den igång, i bland behövs det mer och ibland mindre. När den väl går så går den rent och fint. Nån som har en idé om vad det kan va? Startmotorn ska vara bytt för 2 månader sen..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 oktober 2018 · 14 058 Inlägg

Millakalla skrev:
Har en saab 2.3 turbo biopower 2008. Krånglar när man ska starta. Soppapumpen går men i övrigt är det tyst. Efter typ 15-20 försök så går den igång, i bland behövs det mer och ibland mindre. När den väl går så går den rent och fint. Nån som har en idé om vad det kan va? Startmotorn ska vara bytt för 2 månader sen..

Startmotorn snurrar alltså inte?
Ska vara bytt och blivit bytt är 2 skilda saker.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
7 oktober 2018 · 5 840 Inlägg

Är det inget liv från startmotorn heller när du försöker starta alltså?Inte ens ett klickande? I såna fall skulle jag prova att mäta på solenoiden på startmotorn medan jag vred på nyckeln, för att se om det kommer fram ström.

Millakalla
7 oktober 2018 · 3 Inlägg

Ja jag misstänker att skojarfirman inte alls bytte startmotorn, utan bara knacka igång den gamla.

Vettemannen skrev:

Millakalla skrev:
Har en saab 2.3 turbo biopower 2008. Krånglar när man ska starta. Soppapumpen går men i övrigt är det tyst. Efter typ 15-20 försök så går den igång, i bland behövs det mer och ibland mindre. När den väl går så går den rent och fint. Nån som har en idé om vad det kan va? Startmotorn ska vara bytt för 2 månader sen..

Startmotorn snurrar alltså inte?
Ska vara bytt och blivit bytt är 2 skilda saker.

/Benny

Millakalla
7 oktober 2018 · 3 Inlägg

Nej den är tyst. Jag ska prova det,
tack!

Svarte_Orm skrev:
Är det inget liv från startmotorn heller när du försöker starta alltså?Inte ens ett klickande? I såna fall skulle jag prova att mäta på solenoiden på startmotorn medan jag vred på nyckeln, för att se om det kommer fram ström.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang