Trimma en 960 2,5l. Värt det?

Alexxor
12 oktober 2018 · 3 Inlägg

Hej! Har lite planer på att fixa till 960:n med mer hästar. Men jag vet inte riktigt hur ... tips på modifikationer, exempel på trim?

///Redigerade Rubrik, Mod

zemet
12 oktober 2018 · 4 041 Inlägg

sälj den å köp en turbobil istället.

Eller stoppa i en T6a från S80.

Sugtrimma en gammel volvo är att kasta pengar i sjön. Och biltemas sportluftfilter ger dig mindre hästar så det är ingen ide heller.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 oktober 2018 · 17 483 Inlägg

Som Zemet nämner så är det ingen idé. Sälj direktörsvagnen och köp en turboburk.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mew
12 oktober 2018 · 2 160 Inlägg

Ja, motorbyte som gäller om det ska vara lönt tyvärr

InTheWhite
13 oktober 2018 · 2 151 Inlägg

Fullflödes avgassystem och sportluftfilter ger säkert någon hästkraft, men det är inte många tyvärr.

Alexxor
23 november 2018 · 3 Inlägg

Så! Nu har jag köpt mig ett turboskåp! Verkar vara någon t3t4 turbo mer vet jag inte. Laddar ca 0.4 bar ska testa ställa upp det efter jobbet och hoppas på det bästa. Några tips på att få ut mest kräm ur denna 745 TIC?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 november 2018 · 17 483 Inlägg

Alexxor skrev:
Så! Nu har jag köpt mig ett turboskåp! Verkar vara någon t3t4 turbo mer vet jag inte. Laddar ca 0.4 bar ska testa ställa upp det efter jobbet och hoppas på det bästa. Några tips på att få ut mest kräm ur denna 745 TIC?

Vilken WG har den? I alla fall så börjar det gå bra när trycket närmar sig 0.9-1.0... Börja med det och grattis till skåpet! Hade en 945T en gång. Den gick fint...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
InTheWhite
23 november 2018 · 2 151 Inlägg

Alexxor skrev:
Så! Nu har jag köpt mig ett turboskåp! Verkar vara någon t3t4 turbo mer vet jag inte. Laddar ca 0.4 bar ska testa ställa upp det efter jobbet och hoppas på det bästa. Några tips på att få ut mest kräm ur denna 745 TIC?

Vilken maskin är det, B230ET eller FT?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang