Felsökning VW VR6 CErr meddelande

Stuwsn3r ovikitg
17 oktober 2018 · 34 Inlägg

Tjenare Garaget!

Svärfar har berstämt sig för att försöka få igång sin gamla VW VR6 Kombi (okänd årsmodell.)

Bilen startar om vi drar igång den men i mäthuset visas felmeddelandet CErr.  Försöker vi starta med nyckel går ej detta.

Kom i samband med att de bytte stereo i bilen om jag inte minns fel.

Någon som varit med om detta problem och vet vad man kan göra för att få igång bilen igen?

Tack på förhand!

["Uppfixning av skönheten" På bilderna du tagit står de ju en saab, men du kanske mena Volvon i bakrunden?] Helt underbart <3
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo V40 T4 ; Kawasaki ZX -7R
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Det är via nyckeln som startmotorn får tillslag för att kunna starta och därmed dra igång motorn.
Därför kan man mäta på den tunna kabeln på startmotorn , om där kommer 12 volt när nyckeln vrides om.
Man kan kortsluta dom tjocka anslutningarna på startmotorn för att se om den funkar, men då får man såklart inte ha någon växel i..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Stuwsn3r ovikitg
18 oktober 2018 · 34 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Det är via nyckeln som startmotorn får tillslag för att kunna starta och därmed dra igång motorn.
Därför kan man mäta på den tunna kabeln på startmotorn , om där kommer 12 volt när nyckeln vrides om.
Man kan kortsluta dom tjocka anslutningarna på startmotorn för att se om den funkar, men då får man såklart inte ha någon växel i..

okej, Så om vi leker med teorin att detta är fallet,  att det inte går ström fram vad gör vi lättast då för att fixa detta smile ?

["Uppfixning av skönheten" På bilderna du tagit står de ju en saab, men du kanske mena Volvon i bakrunden?] Helt underbart <3
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo V40 T4 ; Kawasaki ZX -7R
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Då blir frågan vad som gjordes i s m byte av stereon..
Det är enbart entreprenören som gjorde bytet som är insatt vad han ställde till med..
Det som måste göras om man inte får tag i denne är att följa upp kablaget baklänges från startmotorn och försöka lokalisera vad som kan ha kopplats fel bakom stereon, om det nu beror på detta d v s..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Stuwsn3r ovikitg
18 oktober 2018 · 34 Inlägg

Ah! Jag förstår! Ska framföra detta då det gjordes av svärfar själv smile Vi får felsöka baklänges helt enkelt!

["Uppfixning av skönheten" På bilderna du tagit står de ju en saab, men du kanske mena Volvon i bakrunden?] Helt underbart <3
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo V40 T4 ; Kawasaki ZX -7R
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang