Skyline r33 startar inte!

Min0lta
20 oktober 2018 · 441 Inlägg

Tjena gott folk! köpte mig en r33 skyline för någon vecka sedan! allting gick bra när jag skulle köra hem den! sen så stod bilen i några dag då batteriet var hel kass! så köpte nytt och satt i, och sen skulle starta bilen, så tänder till men dör direkt, så har kollat så den får soppa, har även bytat casen utan som helst framgång, kollat spruet och det lyser grönt även provat kopplat ut sprutet och då tänder den inte alls. har bytat stift, provade även plugga ur lmm och in igen ingen skilldnad där i heller! Men sen är där en klurig sak jag inte förstår mig på! den har tydligen eftermonterad imobilizer system, och den lilla lapan som sitter uppe på panelen, lyser fast rött ska dem göra de ? hoppas ni förstod lite. tacksam för  svar!

Honda civic "Jane" (1996)
Snurriis
20 oktober 2018 · 761 Inlägg

Lås och lås upp bilen med fjärrlåset ett par gånger så kanske hoppar imobilizer ur.

Min0lta
20 oktober 2018 · 441 Inlägg

har provat det ochså utan framgång sad

Honda civic "Jane" (1996)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Det är svårt att övertyga en som gjort allt..
Dock så måste allt som ovan nämnts dubbelkollas..
Bara för att man nämner att det kollats så blir inte jag övertygad förrän man beskriver hur man kollat, t ex att  bensin verkligen sprutar in i cylindrarna eller att man kollat gnista på stiften genom att hålla dom till godset.
Men efter beskrivningen så tror jag mera på immon, men för säkerhets skull så hade jag provat med startgas
Jag hade dock FÖRST tagit kontakt med säljaren och hört vad denne har att förtälja, som han glömt..sad
Jag ser denna kärra som en i serien av sålda objekt där säljaren inte nämnt hela historien om varför han vill avyttra eländet.

Senast redigerat av bilknuffaren (20 oktober 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Min0lta
20 oktober 2018 · 441 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Det är svårt att övertyga en som gjort allt..
Dock så måste allt som ovan nämnts dubbelkollas..
Bara för att man nämner att det kollats så blir inte jag övertygad förrän man beskriver hur man kollat, t ex att  bensin verkligen sprutar in i cylindrarna eller att man kollat gnista på stiften genom att hålla dom till godset.
Men efter beskrivningen så tror jag mera på immon, men för säkerhets skull så hade jag provat med startgas
Jag hade dock FÖRST tagit kontakt med säljaren och hört vad denne har att förtälja, som han glömt..sad
Jag ser denna kärra som en i serien av sålda objekt där säljaren inte nämnt hela historien om varför han vill avyttra eländet.

Då spridarna sprutar, så borde dem spruta in i cylindrarna, och haft spolarna uppe med tändstift i och där kommer gnista! ja ska prova med startgas i moorn, bilen gick ju att köra hem, det hade aldrig gjort så för ägaren säger han. så får kollar hur fan man kopplar förbi immon sad

Honda civic "Jane" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang