Citroen, hackar vid gaspådrag.

kallinarn
29 november 2018 · 17 Inlägg

Har en berlingo från 2000 som jag nyligen köpt som pendlar bil.

Märkte redan vid första resan att när jag började komma över 90 vid full gas så börjar bilen hacka och tappa kraft. Brydde mig inte mer med det, körde långsammare och undvek fullgas så gick den OK.

Veckan därefter lånade jag ut bilen till en som försökte köra fullgas konstant i en sträcka med väldigt mycket uppförsbackar, då gick den så dåligt att den tillslut stannade och gick inte starta.

Bytte bränslefilter på plats, bogserade hem och hade den i garaget över natten och då startade den morgonen efter och gick köra igen. Trodde på ispropp så jag hällde lite sprit i tanken och hoppades det var över.

MEN påväg till jobbet igen hackar den konstant vid uppförsbackar, vid fullgas och klarar bara mindre och mindre, stannade vid en mack för att äta och när jag skulle därifrån var bilen otroligt trögstartad.

Haft den stående några dagar nu, den startar fortfarande men lite trögt kanske pga kylan. Går ungefär som nämnt ovan, acca från 1an till 2an, 2an till 3an går utan problem fullgas och den svarar direkt..


Var och hur bör jag felsöka? Känns som det bör vara något litet skitfel?

kallinarn
29 november 2018 · 17 Inlägg

Diesel. Glömde skriva

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang